Kogenud kaardilugeja Aleksandr Kornilov aitas sagedaste väljasõitude poolest tuntuks saanud uljaspea sedakorda turvaliselt lõpuni. “Mulle meeldib Korniloviga sõita. Tema hääl rahustab mind,” ütles Laur.

Kuigi Lauri istumise alla antud Jaan Mölder juuniori mulluse Mitsubishi Lanceri tippmudelil jäid päeva lõpuks alles vaid kolmas ja neljas käik, suutis ta põhikonkurenti, Markko Märtini rallitiimi esinumbrit Martin Rauamit kindlalt edestada. “Arvestades pikka võistluspausi, oli kõik super. Legendi tulid mõned pisivead sisse, kuid see oli vähesest võistluspraktikast,” ütles Laur.

Laurile finišis üle 11 sekundi kaotanud Rauam tunnistas, et polnud tema päev. “Oma arust sõitsime aeg-ajalt päris hästi, kuid selgus, et Laur oli ikka kiirem. Mõnikord on nii, et sõit ei suju,” ütles Rauam. N-rühma Eesti üht kiireimat meest ei aidanud ka tipptasemel Subaru, mille sõidunüansse oli tiimijuht Markko Märtini kutsel Inglismaalt kontrollima tulnud kuulsa Prodrive’i tehase insener.

“Hommikul unelesime liialt,” ütles Rauam. “Ühel katsel käisime korraks põllul, kui viienda käiguga tulles ühe künka peal kurv otseks läks. Sinna kadusid kümmekond sekundit ja sõidurütm.”

Märtin näeb arenguruumi

Tiimiboss Märtin tunnistas, et on võistlusega enam-vähem rahul. “Martin ei saanud alguses hoogu üles, kuid päeva edenedes hakkas kõrgemale tõusma,” rääkis Märtin.

Soomlase Ali-Rantala võitu N-klassis peeti loomulikuks, sest soomlaste kogemused lumel ja jääl sõitmises on eestlastest suuremad. Märtin selle väitega päris ei nõustu. “Martin (Rauam – toim) peab lõpuks ikkagi kõigist ees olema,” teatas ta. “Ka soomlastest.”

Parima elamuse pakkus Märtini tiimi teine piloot, noor Rainer Aus, kes sõitis neljaveolise autoga elu esimest rallit ja oli üldarvestuse üheksas ja N-rühma viies. Võistluse ajal surmtõsine olnud tulevikulootus säras finišis õnnelikult. “Alguse kohta läks väga hästi,” ütles mullu veel Lada VFTS-i rooli keeranud Aus. “Eks ta harjumatu on, kuid sain esimese tunde kätte. Kõige suuremad raskused olid mahapööretes, kus neljaveoline hoopis teisiti käitub. Sinna kadus palju aega.”

Ausi sõit tõi naeratuse ka Märtini näole: “Rainer vajab sõidupraktikat, kuid siiani on ta asjaga väga edukalt hakkama saanud.”

Üllatusele oli lähedal endine veoautoäss Ats Remmelg, kes hingas viimase kiiruskatse eel Gunnar Tammelt renditud N-rühma Subaruga otse Rauami kuklasse. “Nässu läks,” sajatas lõpuks seitsmendaks jäänud Remmelg. “Üks kurv läks otseks. Lumevallist välja saamisele kadus üle poole minuti. No aga mis sa hing ikka tahad, see oli mulle neljaveolisel alles teine ralli.”

Ralli üldvõit kuulus taas Margus Murakasele, kes pidas põneva duelli tema 1997. aasta Toyota Corolla WRC-st viis aastat uuema Ford Focus WRC-ga sõitnud Aleksandr Dorossinskiga. Eestlase õnneks tegi venelane kolmandal kiiruskatsel spinni ja kaotas üle poole minuti. “See katse sobis Fordile rohkem ja eks ta läks üritama,” kommenteeris Murakas.