“Otsuse otseseks põhjuseks sai Maardu Levadia kiri, kes palus luba müüa Eesti meistri- ja karikavõistluste mängudel lahjat alkoholi, põhjendusel, et see võiks aidata suurendada publikuhuvi koduste mängude vastu,” selgitas EJL-i president Indrek Kannik. “Isiklikult ma ei usu, et see väga pealtvaatajate arvu suurendab.”

##“Loodame, et külma õlle ja siidri müük annab efekti suvel. Pealtvaatajate arv on ju Eesti-sisestel mängudel ahtakene,” põhjendas Indrek Petersoo Levadia pressitalitusest. “Tahame suurendada meelelahutuse osa mõnedel mängudel ja siduda neid ka heategevusüritustega.”

Proovivad teistmoodi

Rahvusvahelise Jalgpalliliidu (FIFA) ja Euroopa Jalgpalliliitude Assotsiatsiooni (UEFA) reeglitega on alkoholi müük staadionil ja selle vahetus läheduses keelatud EM- ja MM-valikmängudel ning klubide eurosarjade mängudel, kus kuiv seadus jääb püsima sõltumata EJL juhatuse otsusest.

“Olime seni lähtunud UEFA soovitusest rakendada seda keeldu ka kodustel liigamängudel. Nüüd mõtlesime, et võiks proovida ka teistmoodi. Mõnedel teistel spordialadel on lahja alkoholi müük olnud lubatud ning suuri probleeme pole tekkinud,” rääkis Kannik. “Õlut tribüünidele aga me ei lubanud, sest liiga kiiresti ei maksa ka edasi minna.”

Trahvid jäävad

Kanniku sõnul on Eesti klubisid varemgi trahvitud purjus isikute tribüünil viibimise eest.

“Trahvi on saanud näiteks Narva Trans, Kohtla-Järve Lootus, Maardu Jalgpalliklubi jt. Kui kehtestatud korrast ei suudeta kinni pidada, siis järgnevad karistused ka nüüd. Näiteks võidakse mõnelt klubilt alkoholi müügi õigus ära võtta,” selgitas EJL-i president.

Esmaspäeval toimunud EJL-i juhtkonna ja jalgpallifänne ühendava organisatsiooni Jalgpallihaigla esindajate kohtumisel esitasid fännid taotluse, et lahjat alkoholi võiks müüa ka koondise rahvusvahelistel sõprusmängudel. EJL-i juhatus arutab Jalgpallihaigla ettepanekut oma järgmisel koosolekul märtsi alguses.

“Põhimõtteliselt pole me ka selle ettepaneku vastu, miks mitte proovida,” kinnitas Indrek Kannik.

Väga tugev võrdusmärk

MTÜ Jalgpallihaigla juhatuse liikmed Poborsky ja Kojamees suhtuvad EJL-i otsusesse positiivselt.

“See on meie esimene suur võit!” rõõmustab Kojamees. “Jalgpalli ja õlle vahel on väga tugev võrdusmärk. Oleme sellest juba aastaid jalgpalliliidule rääkinud, nüüd tuli oodatud vastus. Aga võib-olla polnud meie fännid ja meie õlletarbimise kultuur varem veel sinnamaani kasvanud.”

“Ma ei näe, et lahja alkoholi müügist võiks tekkida mingit probleemi. Eesti koondise fännid on kümme aastat enne ja pärast mängu õlut joonud, teatud mõttes kuulub õlu jalgpalli juurde,” arvab Poborsky. “Leian, et õllemüük ei mõjuta eriti fännide hulka staadionil, aga võib tuua tavalisi inimesi jalgpalli juurde. Aga see on joodik, mitte fänn, kes tahab end staadionil mängu ajal täis juua.”

“Kui sa pärast mängust muhvigi ei mäleta, hakkad mõtlema, kas ikka tasub nii kallist piletit osta ja nii palju võtta,” lisab kaks ja pool aastat karskust pidanud Kojamees. “Aga see on küll selline asi, mis tuleb igaühel ise ära tunda.”

Andrus Allika