Vangerdus, kus Fernando Alonso siirdus McLarenist Renault’sse ja Heikki Kovalainen Renault’st McLarenisse, oli viimase jaoks sunnitud, kuid tekitas Soome vormelipiloodis ometi õnnetunde.

Kui Renault’ meeskonna juht Flavio Briatore tahtis oma lemmikule Alonsole tiimis ruumi teha, tundis 26-aastane Kovalainen sisimas hoopis suurt rõõmu. “Mul jätkus valikuvõimalusi, kuid McLaren oli nende seas esikohal. Olen lapsest peale ihaldanud kohta selles tiimis,” juubeldas Kovalainen.

Soomlane püsib enne uue hooaja algust siiski kahe jalaga maa peal. “Nüüd tuleb ainult kõvasti tööd teha – siis saavutan ka tulemusi. McLarenis ei jääda teiste või kolmandate kohtadega rahule,” ütles ta.

Kovalaise esimene hooaeg vormel-1 klassis tõi Renault’ga kihutades seitsmenda koha, parimaks tulemuseks jäi teine koht ühel etapil. McLaren, kellelt spionaažiskandaali tõttu võeti ära välja teenitud konstruktorite karikas, ihkab uuel hooajal kindlasti revanši

Võidukaardid suures mängus on napilt MM-tiitlist ilma jäänud Lewis Hamilton ja ...Kovalainen, kelle aktsiad tõusid pärast debüüthooaega järsult. “Kovalainen ei kavatse pidurdada, kui Hamilton talle jalgu jääb. Tuleb kõva võitlus,” ennustas Honda piloot Jenson Button.

Eksmaailmameister Keke Rosberg asetab Kovalaise tulevase aasta MM-sarja soosikute sekka. “McLarenis pole kombeks eelistada ühte meest teisele. Kui Hamilton saab parimal võimalikul viisil ettevalmistatud auto, on selline ka Heikki istumise all. Selge, et Hamiltonilt ootab tiim võitu, kuid Heikkigi kuulub kindlasti soosikute sekka,” kõlas Rosbergi arvamus.

Ikka konkurentsivõimeline

Soome meedia pole nii tagasihoidlik. Põhjanaabrite väljaanded nimetavad Soomet võimsaimaks vormelirahvaks. Mõnel määral võib see õigegi olla, kui pidada meeles Kimi Räikköse tänavust MM-tiitlit ja Kovalaise siirdumist McLarenisse.

Küsimus, kas McLarenile määratud miljonidollarine trahv võib mõjutada uue auto arendustöid, on Kovalaise meelest vastatud. “Enne lepingu allkirjastamist uurisin tiimis asja. Mulle kinnitati, et McLareni autod on ka uuel hooajal konkurentsivõimelised,” kuulutas piloot..

Tehinguga jäi rahule ka Hamilton, kelle läbisaamine Alonsoga muutus hooaja lõpus viletsaks. “Tahan kaaslast, kellega oleks võimalik koostööd teha. McLarenis hinnatakse tiimitunnet,” kõlas Hamiltoni soov enne tänavuse hooaja lõppu. See täitus.

“Lewis on mõnus mees. Puutusime perekonniti kokku juba siis, kui sõitsime mõlemad kartautoga. Nii et vana võistluskaaslane,” tõdes Kovalainen debüüthooajal erakordselt võimsalt kihutanud Hamiltoni kohta.

Kovalaise arengutees leidub mõndagi ühist Marko Asmeriga: aastad kartautoroolis, Briti F3 sari. Kovalainen pääses vormelimaailma, kui Renault palkas ta 2005. aasta lõpus katsemeheks. Asmeril ei pruugi sama staatus mägede taga olla. Eestlane püsib

ooteasendis, sest BMW Sauber ei tee otsust tema lepingu osas enne jaanuari.

Vormelipiloot

Heikki Kovalainen

26-aastane

172 cm, 66 kg

Karjäär

2000 karti Super A MM-i kolmas

2002 Briti F3 sarja kolmas

2004 Nissan World Seriesi võit

2005 GP2-sarja teine

2006 Renault’ katsesõitja vormel-1 klassis

2007 Vormel-1 MM-i 7. koht (Renault)