“Me oleme igal aastal küsinud sponsoritelt 10 või 12 miljonit krooni, et Marko saaks sõita mõnes Euroopa vormelisarjas. Enam me ei küsi, sest Marko meeskond Three Bond kannab Jaapani F3 sarjas kõik kulud,” kostab poja Eesti-poolne mänedĻer Toivo Asmer uhkusega.

Vana Asmer nendib, et eelmisel aastal aitas Briti sarja lõpetada Jaan Tootsi toetus. “Nüüd hoolitseb Three Bond kogu paketi eest. Pole vaja tasuda isegi teatud protsenti lõhutud autoosade eest.” “Olen kohanud testidel Jaapanis täisprofessionaalset hooldetööd, asja organiseerimine on Jaapanis isegi paremal järjel kui Inglismaal,” lisab Marko Asmer.

Eesti piloot loodab kiiret kohanemist, sest Nissani mootoriga varustatud vormel-3 autos pole midagi kardinaalselt erinevat. “Ainult Jaapani ringrajad on suuremalt jaolt võõrad.”

Leping sõlmiti kohe

Marko Asmer on rahul, et tal õnnestus esimesel katsel jaapanlastele oma kiirusega muljet avaldada. “Esimesel testil pandi mulle vastu sarja üks tugevamaid Naoki Yokomizo. Avasessiooni lõpuks kaotasin parima ringi osas 0,4 sekundiga. Teises olin jaapanlasest 0,5 sekundit kiirem, viimases 0,2 sekundit.”

“Kui alguses oli jutt, et küllap võtame ühendust ja kõneleme tulemusest, siis nüüd võeti kohe õhtul ühendust ja paluti lepingu üle läbi rääkima. Three Bondil oli kaks sõitjat olemas, teine neist läkitati Austraalia sarja sõitma ja võeti mind,” on noor Asmer rahul. “Euroopas pole võimalik peale maksmata ühtegi tiimi pääseda. Jaapani sarjas võistlevad paremad eurooplased samadel alustel minuga.”

“Väga hea, et minu kõrval sõidab tiimis kiire ja kogenud brasiillane Fabio Carbone, kellelt saab malli võtta. Tema on keemiakontsernile kuuluvas Three Bondis varemgi sõitnud. Mehaanikud on meeskonnas umbkeelsed, aga insenerid räägivad inglise keelt,” kuuldub piloodilt.

Asmer ei karda Jaapanis kultuurišokki kogeda. “Väljaspool vormeliringkonda tuleb palju õppida. Ent kolme Jaapanis veedetud nädala jooksul pole ma kohanud midagi hullu.”

Asmer on Jaapanis teine Eesti spordi saadik peale sumomaadleja Baruto. “Mine tea, äkki lähen Barutotki toetama. Tema ala on minu omast küll väga erinev, kuid sumost peetakse Jaapanis lugu,” kinnitab Asmer, kes loodab hooaja jooksul sagedamini koju pääseda.

“Lepingus pole kirjas, mitmendaks ma pean tulema. Aga selge, et oodatakse kõrget kohta,” lisab Marko Asmer. Piloot ja tema mänedžer rõhutavad, et pakutud kaheaastasest lepingust ütlesid nad ära. Asmerid näevad Jaapani F3 sarjas pigem vahepala.

Jaapanis kõva tase

•• “Tuntumad F3 sarjad on Euro Series ja Briti oma, kus Marko Asmer eelmisel hooajal sõitis. Jaapani F3 tuleb kohe nende järel. Olulist tasemevahet pole, sest Jaapani F3 sarjas on sõitnud ka näiteks vormelikuulsused Jacques Villeneuve ja Eddie Irvine,” teab autospordiekspert Rein Luik.

••“Jaapani sari jääb Euroopa huvilisele lihtsalt tähelepanu keskmest välja. Juba kauguse tõttu. Osalemisega Jaapani sarjas ei lõika Marko endal ühtki tulevikuteed ära,” lisab Luik.

••Asmerid tuletavad meelde kunagist ägedat konkurenti kartautodel Nico Rosbergi, kes on end murdnud juba vormel-1 sarja.