Teisel sessioonil minimaalse kütusekogusega paagis kihutades meeskonnakaaslast edestanud, kuid esimesel ja kolmandal talle alla jäänud Räikkönen kurtis, et ei suutnud otsustavatel ringidel leida õiget pidamist. "Siiski on teine koht stardiks hea ja ka auto käitub suurepäraselt. Tuleb pikk ja palva sõit, aga ma ootan seda," ütles Melbourne'ist õnnega pooleks 1 punkti teeninud soomlane.

Stardirivi teine rida oli esialgsete tulemuste kohaselt McLaren-Mercedeste päralt, kusjuures Heikki Kovalainen osutus lõpuks kiiremaks kui tiimi liider Lewis Hamilton. "Midagi varuks küll ei jäänud," tunnistas 1.36,613-ga kolmanda koha saanud ja Hamiltoni 0,4 sekundiga edestanud soomlane. "Kolmas koht oli täna meie maksimum, kuid lähtepositsioon on siiski korralik, et võidusõidul midagi korda saata," lisas ta.

Hamiltonile kuulus neljas stardipaik ka mullu ja siis jõudis ta Fernando Alonso järel üle lõpujoone teisena. "Kolmandal sessioonil oli auto teelpüsivusega probleeme, seadistus ei ole see, mis ta peaks olema. Muutsime tänaseks üht-teist, kuid ma pole kindel, kes see oli õige käik," kurtis britt. "Pean endale enne homset selgeks tegema, kus ma aega kaotan, sest Ferrarid on hetkel liiga palju ees. Tähtis on jääda positiivseks ning pühapäeval oma punktid ära noppida," lisas Hamilton.

Kahe BMW Sauberi taha istutas end üllatuslikult Toyota piloot Jarno Trull, kes varemgi tuntud kui kiire ühe ringi läbija. Küsimus on selles, kas Toyota auto on piisavalt hea, et pika võistluse jooksul tipptiimidega konkurentsivõimeline olla.

Robert Kubica järel seitsmenda koha saanud avaetapi teine Nick Heidfeld kurtis, et tema kiire ringi rikkusid McLarenid. "Neljandas kurvis olid nad mõlemad ideaaltrajektooril minu ees ja ma kaotasin kindlasti aega," ütles sakslane. "Kaks sajandikku ja oleksin võidnud olla esikolmikus. Minu arvates ei käitunud McLareni piloodid just kõige soliidsemalt, aga mida sa teed.." nentis Heidfeld.

Sakslasega sama meelt olid ka kohtunikud, kes karistasid McLareni piloote kaasvõistleja takistamise eest viie koha võrra allapoole nihutamisega. Kovalainen stardib nüüd neljandast reast Alonsost veidi tagapool ja Hamilton viiendast, "naabriks" Toyota teine piloot Timo Glock.

Päris stardirivi lõppu kukutati aga jaapanlane Kazuki Nakajima (Williams), keda karistati avarii tekitamise eest viimasel ringil Robert Kubicaga (BMW Sauber) stardikoha alandamisega kümne koha võrra. Et jaapanlane oli esialgses pingereas olnud 18., polnud kuhugi mujale kukkuda kui 22-seks. 

Tulemused

TOIVO KIVIMETS,
Sportnet
Foto: Reuters

 MALAISIA GP ESIKÜMME 2007                                                                             


 1. Fernando Alonso      (McLaren-Mercedes) 56  1:32:14.930  2*
 2. Lewis Hamilton       (McLaren-Mercedes) 56  +    17.557  4
 3. Kimi Räikkönen       (Ferrari)          56  +    18.339  3
 4. Nick Heidfeld        (BMW Sauber)       56  +    33.777  5
 5. Felipe Massa         (Ferrari)          56  +    36.705  1
 6. Giancarlo Fisichella (Renault)          56  +  1:05.638 12
 7. Jarno Trulli         (Toyota)           56  +  1:10.132  8
 8. Heikki Kovalainen    (Renault)          56  +  1:12.015 11
 9. Alexander Wurz       (Williams-Toyota)  56  +  1:29.924 19
10. Mark Webber          (Red Bull-Renault) 56  +  1:33.556 10

* stardikoht