Maailmameistreid kogunesid selgitama 54 meeskonda kümnest riigist, kõigi jahtide pardal võistlesid ka elukutselised purjetajad. Haapsalu Jahtklubi alla kuuluv My Car tegi Mati Sepa juhtimisel eduka soorituse, saades sõitudes kirja tulemused 18, 15, 12 (heastus), 11, 47, 16, 12, 3, 22 ja 18 ning kogudes 127 punkti.

Kapten Mati Sepp hindas regatti maailma tipptasemele kuuluvaks. „Kuna samal ajal ei toimunud Ameerika Karikat, TP 52 võistlusi ega Volvo Ocean Race’i, olid X-35 MM-il kohal peaaegu kõik maailma profipurjetajad ning konkurents oli kõva. Näiteks venelaste TP 52 tiim Symfony, kellel on järgmisena sihikul Ameerika Karikas, leppisid 42. kohaga ning eelmise aasta maailmameister X-35 klassis jaht DRS.X Hollandist lõpetas tänavu 12. kohal,“ rääkis Sepp.

Kaksikvõidu võitsid itaallased – maailmameistriks krooniti Alberto Signorini juhitud L’Irascibile 46 punktiga ning teiseks tuli Foxy Lady Atlantica Sistemi kapten Antonio Sodo Miglioriga roolis 69 punktiga. Kolmas koht kuulus Suurbritannia jahile Cool Runnings kapten Mark Richmondi juhtimisel 75 punktiga.

„Oleme oma tulemusega rahul, eriti arvestades, et olime tegelikult oma tehnikaga kiviajas – sõitsime standardseeria purjedega, kuigi enamik kasutasid spetsiaalselt selle regati ja nende konkreetsete olude jaoks disainitud purjesid. Olid ju ilmastikutingimused, kus võistlesime, omapärased – puhusid heitlikud, vaiksed ja keerukad tuuled, ning see andis spetsiaalse disainiga purjedega eelise. Ka põhjatöötlus on vahepeal teinud väga pika sammu edasi, meie sõitsime sel regatil veel standardpõhjaga. Usun, et kaotasime seetõttu tugevamatele kiiruses 3-5 protsenti,“ valgustas Sepp.