Monzas võisteldakse ilma ðampuseta
Ka ðampusepritsimine on tõenäoliselt Monzas keelatud. Lisaks teatas Ferrari, et jätab ära planeeritud meistritiitlite pidustused.
Suurimaks küsimusmärgiks on eeloleval nädalalõpul some pilootide saatus. Väidetavalt teatab Mika Häkkinen karjääri lõpetamisest ning samas teatab McLaren uuest piloodist: Kimi Räikkönenist. McLaren on keelanud nii Häkkinenil kui Räikkönenil antud teemal sõna võtta.
Kuna kuldmedali omanik on selgunud, võib kaasa elada hõbemedali võitlusele. David Coulthard kasvatas Spas oma edumaad Rubens Barrichello ees üheksa punktini, kuid Michael Schumacher lubas aidata Barrichellot. Samas võib Coulthard saada abi Mika Häkkinenilt.
Kindlasti on klass omaette Monzas Williamsi tiim: Hockenheimis startisid nii Montoya kui Ralf Schumacher esireast ja Monza ning Hockenheim on olemuselt väga sarnased. Noorem Schumacher on MM-tabelis neljandal kohal, 13 punkti shotlasest maas.
Uuteks nimedeks on Itaalias Luciano Burtit asendav Prosti testisõitja Tomas Enge ning Minardis debüteeriv malaislane Alex Yoong. Välja langes Tarso Marques.
Enge tulevik sõltub sellest, kui tugevat konkurentsi suudab ta pakkuda Heinz-Harald Frentzenile.. F3000-s näitas tshehh ennast väga heast küljest. Yoongi osas aga on ootused õige väikesed: isegi testisõitudel ei täitnud malaisia mees püstitatud eesmärke.
Monza rada:
Pikkus 5,793 km
Ringe 53
Kval. sõidu rekord Michael Schumacher, Ferrari F1-2000, 1.23.770 (2000)
Võistlusrekord Mika Häkkinen, McLaren-Mercedes MP4-15, 1.25.595 (2000)
Monza rada on nimetatud F1-e kodurajaks ning selleks on ka põhjust. Ringrajal on pikaajalised traditsioonid. Just Monzas sündis legend Ferrarist.
Rada on üks kõige kiirematest tänapäeval, koosnedes kiiretest kurvidest ja pikkadest sirgetest. Tõsi küll, Variante Goodyearis ja Alberto Ascari kurvides peab hoogu tublisti vähendama. Keskmine kiirus tõuseb tublisti üle 200. Samas on kitsa raja tõttu möödasõit päris raske. Seetõttu tihtipeale püütakse võita positsioone stardis ning stardid kujunevad tihti üsna dramaatilisteks, Peale stardikiirendust peab hoo järsult maha pidurdama.
Eelmisel aastal oldi esimeses kurvis ettevaatlikud, kuid teises kurvis juhtus surmaga lõppenud õnnetus.
2000. aasta Monza võistlus oli vägagi dramaatiline. Esimesel ringil sai surma tuletõrjuja Paolo Ghinslinberti. Võitja Michael Schumacher hakkas pressikonverentsil nutma: see võit tuli peale pikemat pausi ning Michael oli saanud terava kriitika osaliseks.
Sel aastal võib 4-kordne maailmameister rahulikult võtta: tiitel on juba kätte võidetud.
Monza varasemaid võitjaid:
1950: Nino Farina (ITA) Alfa-Romeo
1951: Alberto Ascari (ITA) Ferrari
1952: Alberto Ascari (ITA) Ferrari
1953: Juan-Manuel Fangio (ARG) Maserati
1954: Juan-Manuel Fangio (ARG) Mercedes-Benz
1955: Juan-Manuel Fangio (ARG) Mercedes-Benz
1956: Stirling Moss (ENG) Maserati
1957: Stirling Moss (ENG) Vanwall
1958: Tony Brooks (ENG) Vanwall
1959: Stirling Moss (ENG) Cooper-Climax
1960: Phil Hill (USA) Ferrari
1961: Phil Hill (USA) Ferrari
1962: Graham Hill (ENG) BRM
1963: Jim Clark (SCO) Lotus-Climax
1964: John Surtees (ENG) Ferrari
1965: Jackie Stewart (SCO) BRM
1966: Ludovico Scarfiotti (ITA) Ferrari
1967: John Surtees (ENG) Honda
1968: Denny Hulme (NZL) McLaren-Ford
1969: Jackie Stewart (SCO) Matra-Ford
1970: Clay Regazzoni (SUI) Ferrari
1971: Peter Gethin (ENG) BRM
1972: Emerson Fittipaldi (BRA) Lotus-Ford
1973: Ronnie Peterson (SWE) Lotus-Ford
1974: Ronnie Peterson (SWE) Lotus-Ford
1975: Clay Regazzoni (SUI) Ferrari
1976: Ronnie Peterson (SWE) March-Ford
1977: Mario Andretti (USA) Lotus-Ford
1978: Niki Lauda (AUT) Brabham-Alfa Romeo
1979: Jody Scheckter (RSA) Ferrari
1981: Alain Prost (FRA) Renault
1982: Rene Arnoux (FRA) Renault
1983: Nelson Piquet (BRA) Brabham-BMW
1984: Niki Lauda (AUT) McLaren-TAG(Porsche)
1985: Alain Prost (FRA) McLaren-TAG(Porsche)
1986: Nelson Piquet (BRA) Williams-Honda
1987: Nelson Piquet (BRA) Williams-Honda
1988: Gerhard Berger (AUT) Ferrari
1989: Alain Prost (FRA) McLaren-Honda
1990: Ayrton Senna (BRA) McLaren-Honda
1991: Nigel Mansell (ENG) Williams-Renault
1992: Ayrton Senna (BRA) McLaren-Honda
1993: Damon Hill (ENG) Williams-Renault
1994: Damon Hill (ENG) Williams-Renault
1995: Johnny Herbert (ENG) Benetton-Renault
1996: Michael Schumacher (GER) Ferrari
1997: David Coulthard (SCO) McLaren-Mercedes
1998: Michael Schumacher (GER) Ferrari
1999: Heinz-Harald Frentzen (GER) Jordan-Mugen Honda
2000: Michael Schumacher (GER) Ferrari
Itaalia GP 2000
1. Michael Schumacher (GER) Ferrari 1h27.31.638
2. Mika Häkkinen (FIN) McLaren Mercedes + 0.03.810
3. Ralf Schumacher (GER) Williams BMW + 0.52.432
4. Jos Verstappen (HOL) Arrows Supertec + 0.59.938
5. Alexander Wurz (AUT) Benetton Supertec + 1.07.426
6. Ricardo Zonta (BRA) BAR Honda + 1.09.292
7. Mika Salo (FIN) Sauber Petronas + 1 ring
8. Pedro Diniz (BRA) Sauber Petronas + 1 ring
9. Marc Gene (ESP) Minardi Fondmetal + 1 ring
10. Gaston Mazzacane (ARG) Minardi Fondmetal + 1 ring
11. Giancarlo Fisichella (ITA) Benetton Supertec + 1 ring
12. Jean Alesi (FRA) Prost Peugeot + 2 ringi