Suurimaks küsimusmärgiks on eeloleval nädalalõpul some pilootide saatus. Väidetavalt teatab Mika Häkkinen karjääri lõpetamisest ning samas teatab McLaren uuest piloodist: Kimi Räikkönenist. McLaren on keelanud nii Häkkinenil kui Räikkönenil antud teemal sõna võtta.

Kuna kuldmedali omanik on selgunud, võib kaasa elada hõbemedali võitlusele. David Coulthard kasvatas Spas oma edumaad Rubens Barrichello ees üheksa punktini, kuid Michael Schumacher lubas aidata Barrichellot. Samas võib Coulthard saada abi Mika Häkkinenilt.

Kindlasti on klass omaette Monzas Williamsi tiim: Hockenheimis startisid nii Montoya kui Ralf Schumacher esireast ja Monza ning Hockenheim on olemuselt väga sarnased. Noorem Schumacher on MM-tabelis neljandal kohal, 13 punkti shotlasest maas.

Uuteks nimedeks on Itaalias Luciano Burtit asendav Prosti testisõitja Tomas Enge ning Minardis debüteeriv malaislane Alex Yoong. Välja langes Tarso Marques.

Enge tulevik sõltub sellest, kui tugevat konkurentsi suudab ta pakkuda Heinz-Harald Frentzenile.. F3000-s näitas tshehh ennast väga heast küljest. Yoongi osas aga on ootused õige väikesed: isegi testisõitudel ei täitnud malaisia mees püstitatud eesmärke.


Monza rada:

Pikkus 5,793 km

Ringe 53

Kval. sõidu rekord Michael Schumacher, Ferrari F1-2000, 1.23.770 (2000)

Võistlusrekord Mika Häkkinen, McLaren-Mercedes MP4-15, 1.25.595 (2000)

Monza rada on nimetatud F1-e kodurajaks ning selleks on ka põhjust. Ringrajal on pikaajalised traditsioonid. Just Monzas sündis legend Ferrarist.

Rada on üks kõige kiirematest tänapäeval, koosnedes kiiretest kurvidest ja pikkadest sirgetest. Tõsi küll, Variante Goodyearis ja Alberto Ascari kurvides peab hoogu tublisti vähendama. Keskmine kiirus tõuseb tublisti üle 200. Samas on kitsa raja tõttu möödasõit päris raske. Seetõttu tihtipeale püütakse võita positsioone stardis ning stardid kujunevad tihti üsna dramaatilisteks, Peale stardikiirendust peab hoo järsult maha pidurdama.

Eelmisel aastal oldi esimeses kurvis ettevaatlikud, kuid teises kurvis juhtus surmaga lõppenud õnnetus.

2000. aasta Monza võistlus oli vägagi dramaatiline. Esimesel ringil sai surma tuletõrjuja Paolo Ghinslinberti. Võitja Michael Schumacher hakkas pressikonverentsil nutma: see võit tuli peale pikemat pausi ning Michael oli saanud terava kriitika osaliseks.

Sel aastal võib 4-kordne maailmameister rahulikult võtta: tiitel on juba kätte võidetud.


Monza varasemaid võitjaid:

1950: Nino Farina (ITA) Alfa-Romeo

1951: Alberto Ascari (ITA) Ferrari

1952: Alberto Ascari (ITA) Ferrari

1953: Juan-Manuel Fangio (ARG) Maserati

1954: Juan-Manuel Fangio (ARG) Mercedes-Benz

1955: Juan-Manuel Fangio (ARG) Mercedes-Benz

1956: Stirling Moss (ENG) Maserati

1957: Stirling Moss (ENG) Vanwall

1958: Tony Brooks (ENG) Vanwall

1959: Stirling Moss (ENG) Cooper-Climax

1960: Phil Hill (USA) Ferrari

1961: Phil Hill (USA) Ferrari

1962: Graham Hill (ENG) BRM

1963: Jim Clark (SCO) Lotus-Climax

1964: John Surtees (ENG) Ferrari

1965: Jackie Stewart (SCO) BRM

1966: Ludovico Scarfiotti (ITA) Ferrari

1967: John Surtees (ENG) Honda

1968: Denny Hulme (NZL) McLaren-Ford

1969: Jackie Stewart (SCO) Matra-Ford

1970: Clay Regazzoni (SUI) Ferrari

1971: Peter Gethin (ENG) BRM

1972: Emerson Fittipaldi (BRA) Lotus-Ford

1973: Ronnie Peterson (SWE) Lotus-Ford

1974: Ronnie Peterson (SWE) Lotus-Ford

1975: Clay Regazzoni (SUI) Ferrari

1976: Ronnie Peterson (SWE) March-Ford

1977: Mario Andretti (USA) Lotus-Ford

1978: Niki Lauda (AUT) Brabham-Alfa Romeo

1979: Jody Scheckter (RSA) Ferrari

1981: Alain Prost (FRA) Renault

1982: Rene Arnoux (FRA) Renault

1983: Nelson Piquet (BRA) Brabham-BMW

1984: Niki Lauda (AUT) McLaren-TAG(Porsche)

1985: Alain Prost (FRA) McLaren-TAG(Porsche)

1986: Nelson Piquet (BRA) Williams-Honda

1987: Nelson Piquet (BRA) Williams-Honda

1988: Gerhard Berger (AUT) Ferrari

1989: Alain Prost (FRA) McLaren-Honda

1990: Ayrton Senna (BRA) McLaren-Honda

1991: Nigel Mansell (ENG) Williams-Renault

1992: Ayrton Senna (BRA) McLaren-Honda

1993: Damon Hill (ENG) Williams-Renault

1994: Damon Hill (ENG) Williams-Renault

1995: Johnny Herbert (ENG) Benetton-Renault

1996: Michael Schumacher (GER) Ferrari

1997: David Coulthard (SCO) McLaren-Mercedes

1998: Michael Schumacher (GER) Ferrari

1999: Heinz-Harald Frentzen (GER) Jordan-Mugen Honda

2000: Michael Schumacher (GER) Ferrari

Itaalia GP 2000

1. Michael Schumacher (GER) Ferrari 1h27.31.638

2. Mika Häkkinen (FIN) McLaren Mercedes + 0.03.810

3. Ralf Schumacher (GER) Williams BMW + 0.52.432

4. Jos Verstappen (HOL) Arrows Supertec + 0.59.938

5. Alexander Wurz (AUT) Benetton Supertec + 1.07.426

6. Ricardo Zonta (BRA) BAR Honda + 1.09.292

7. Mika Salo (FIN) Sauber Petronas + 1 ring

8. Pedro Diniz (BRA) Sauber Petronas + 1 ring

9. Marc Gene (ESP) Minardi Fondmetal + 1 ring

10. Gaston Mazzacane (ARG) Minardi Fondmetal + 1 ring

11. Giancarlo Fisichella (ITA) Benetton Supertec + 1 ring

12. Jean Alesi (FRA) Prost Peugeot + 2 ringi