Tulu ja kulu vahe viiekordne

Näiteks laekus Toompea tualeti tasudest aastas umbes 30 000 krooni, samas kui hoolduskuludeks läks 160 000 krooni aastas ning bussiterminali käimla kuludeks prognoositakse 430 000 krooni.

“Uue hinna järgi prognoosime laekumist umbes 45 000 krooni aastas,” ütles kommunaalameti heakorraosakonna juhataja Tõnu Tuppits. Bussiterminalis loodetakse koguda umbes 65 000 krooni.

Bussiterminaali tualett valmis koos terminaliga, kuid oli avatud vaid katseliselt lühikest aega. Transpordi- ja keskkonnaameti juhataja asetäitja Tiit Siimoni sõnul hakkab käimla uuesti tööle pärast sellele operaatori leidmist.

Praegu on linnal Tuppitsa sõnul vaid kaks avalikku käimlat. Ülejäänuid peavad üleval enamasti kaubanduskeskused, kauplused või söögikohad.

Linn loob käimlavõrku

•• Linnavõimu koalitsioonileppes on kirjas lubadus rajada avalike tualettide võrk. Linnadisainer Aavo Ermel ütles, et plaan on takerdunud raha taha.

•• “Järgmiseks aastaks on tõenäoliselt tualettide jaoks raha tulemas. Praegu on olukord jabur, sest suvel on vanalinn kohalikke ja turiste paksult täis, kuid käimlaid pole,” leidis Ermel.

•• Võrgu rajamist tuleb alustada teemaplaneeringust, kus määratakse tualettide asukohad ja arv. Esialgseks vajaduseks on pakutud umbes 20 käimlat.

•• Järgmisena tuleb Ermeli sõnul otsustada, kas saab teha püsivad ja kanalisatsiooniga ühendatud või suveperioodiks paigaldatavad ajutised keemilised käimlad.