Endise kaugesõidukapten Tarmo Kõuts ütles "Aktuaalsele kaamerale", et kõige kiirem ja praktilisem viis piraatluse vastu võitlemiseks oleks panna laevadele professionaalsed väikesed kaitsemeeskonnad.

Eesti Mereakadeemia mereõiguse professor Heiki Lindpere tõi aga välja asjaolu, et laevad käivad erinevate riikide sadamates, vahendas portaal ERR uudised. "Kas riigid on nõus, et nende territooriumile saabuvad laevadega relvastatud meeskonnad?" küsis ta.

Lindpere on seisukohal, et lahendus peitub siiski sõjalaevades, kes võiksid hakata kogunenud kaubalaevu konvoeerima.

Kõutsi sõnul poleks see aga praktiline. "Kui me arvestame Somaalia ranniku pikkust, mis on umbes 3000 kilomeetrit, siis seda laevadega katta on niivõrd kallis, et taoline kaitse iseenesest muudab selle transpordiviisi mõtetuks."

Olukord on sedavõrd tõsine, et kaks suurt kompaniid on teatanud, et kaaluvad Suessi kanali kui kaubatee kasutamisest üldse loobuda ja hakata sõitma ümber Hea Lootuse neeme.