17 aastat tagasi Eestisse kolinud ja siinse kodakondsuse saanud armeenlane Kiljan ei jõua ära imestada, miks ta pidi kolm ilusat pilti oma näituselt ära viima. „Linnavalitsuse teenindussaali juhataja  ütles, et ta lastakse töölt lahti, kui president Toomas Hendrik Ilvese, linnapea Edgar Savisaare ja Anna-Maria Galojani portreed alles jäävad,“ kurtis mees. „Mul on nii piinlik, sest pildiraamide valmistaja andis nende portreede jaoks raamid sponsorluse korras, et neid üldse näitusele panna, nüüd aga on tema sponsorabi tagasi tõrjutud.“

Arnold Rüütli portree lubati alles jätta põhjendusega, et mees on juba pensionile läinud.

Samal ajal ei esitanud linnavalitsuse ametnikud protesti Prantsusmaa presidendi Nikolaz Sarkozy portree vastu, ehkki mees pole veel pensionile läinud ja juhib oma maad karmi käega.

Kiljan peab riigimehi iga rahvuse uhkuseks ja ei mõista nende portreede tõtjumist kunstisaalist. „Galojanist maalisin ma portree kui ilusast naisest, millel pole tema poliitilise ja ühiskondliku tegevusega mingisugust pistmist,“ rääkis kunstnik. „Portree on ju kunst, minu looming, mitte see inimene ise, keda seal kujutatakse.“

Inimesi fotoliku täpsusega ja ilusalt kujutav Kiljan kasutab oma sõnul klassikalist maalitehnikat, mille puhul ta on saanud innustust nn kodanliku Eesti aegsest kunstikoolist.

Kiljani maale tellivad enamasti kultuuriinimesed, kuid ka poliitikud. Tallinna muusikakoolis ripub Kiljani maalitud Georg Ots. Elusuuruses portree tellis Europarlamendi saadik Vilja Savisaar.

Kiljan soovib Tallinna linnavalitsuses välja pandud näitust esitleda ka Armeenias. „Ma vaatan, kuidas publiku ja avalikkuse reaktsioon mõjutab minu kava näitus Armeeniasse viia,“ lisas Kiljan. 

Linnavalitsuse teenindussaali juhatajalt polnud võimalik kommentaari küsida, sest ta oli loo valmimise ajaks linnavalitsusest juba lahkunud.