Helsingi-võistluse toimumise aeg oli teada, osalemisotsuse langetamine nihkus rahanappusel. "Alles paar-kolm tundi enne laeva väljumist selgus lõplikult, et ikkagi lähen," kirjeldab Pilve sündmuste käiku. "Viimane suurem probleem oli auto kindlustamine. Kuna võidusõit toimus tänavatel, oli risk suur.

Inglismaa kompaniide poole pöördumine nõudnuks kopsakat summat. Samas polnud Eestis kellelgi asjast täpset ettekujutust. Helistasin mitmele poole, küsisin võidusõiduautole poliisi. Vastati: vabandage, kas võiksite korrata masina nime?"

Kummid neelavad poole eelarvest

Auto kindlustamise probleemid õnnestus Pilvel lahendada tänu teda juba kolm aastat toetanud firmale Farret. Raini sõnul jäi laeva väljumise eel "rabelemisvaba aega" viisteist minutit. "Kuna võistlus toimus väljaspool USA-programmi, tuli leida uusi rahastajaid," selgitab ta. "Euroopa võidusõitudel osalemine on kallis lõbu. Auto toimetati kohale Inglismaalt. Alla 100 000 krooni ei oleks kuidagi hakkama saanud."

"Kõige enam toetas minu tiim Apex Racing," annab võidusõitja teada. "Kulusid aitas vähendada võistluse korraldaja EFDA, kelle poolt olid kummid. Rehvid on nii kallid, et neelavad ligi poole eelarvest. Helsingis olnuks normaalne kasutada 12 uut kummi. Tulin toime kaheksaga."

Sponsorite otsimise valu kinkis ka meeldivaid üllatusi. "Käisin hambaarsti juures," märgib Rain. "Dentorese kliiniku juhataja Tarmo Otti on minu võistlusi varemgi külastanud. Tuli jutuks, et ees ootab Helsingi jõuproov. Ta nõustus aitama. Koos Urmas Põlluga istuti maha, Helsingi sõidu tarvis sündis sponsorklubi. Toetasid Norma, Voller, Printall, Gadox, reklaamibüroo IO, Tofre-Haljastus, Blue Group ning EMEX. Sponsoritele oli Helsingi võistlus tegelikult hea reklaam, eestlasi sagis stardipaigas palju."

Uus auto tahtis tutvumist

Kuu tagasi väitis Pilve, et pole Helsingis võistlemisest eriti huvitatud. Osalemisel saavat määravaks rahastajatele priskema maiuspala pakkumine. "Olen Opel-Lotuste sarjas sõitnud, tean mida suudan," põhjendab ta toonaseid kahtlusi. "Ettevalmistus jäi nõrgaks, teises kümnes kihutamine poleks kellelegi huvi pakkunud."

Kõhklemiseks oli põhjust. Mullu võitles Rain Opel-Lotusel vaid korra, tänavu puudus vastav kogemus. Pilve leidis, et Helsingisse mineku eel peaks Inglismaale testima sõitma. Plaani teostamiseks puudus raha.

"Tagantjärele võin öelda - hea, et Helsingisse läksin," märgib ta. "Sain kogemuse võrra rikkamaks. Teadsin, et istuda tuleb uue auto kokpitti. Võidusõidus tahab kõik uus "veeretamist". Isegi vormel-1 masinate vead selguvad rajal.

Kuigi auto osutus heaks, polnud kartused alusetud. Esimesel vabatrennil anti rajaga tutvumiseks aega 45 minutit. Sõitsin kaks ringi, siis blokeerusid pidurid. Ajatrennis sain kirja tulemuse, mida tegelikult pidanuks näitama vabatreeningul. Tänavasõitudel on konkurentidest raske mööduda. Hea start mängib seal tähtsamat rolli kui ringrajal."

Seinu rihiti tublisti

Pilve sõnul satuvad autod Opel-Lotuste etappidel üsna tihti kahe rattaga murule. "Reeglina midagi hullu ei järgne," nendib ta. "Euroopa ringrajad on küllaltki turvalised. Tänavatel sõites eksimise võimalust ei jää, sein tuleb vastu."

Pilve sai Helsingis kirja Opel-Lotuste sarja 3 punkti. "Laupäevase esimese sõidu pidin katkestama - käiguhoob läks katki," märgib ta. "Midagi head polnud oodata, startisin küllaltki tagant. Ajatrenn kulus raja tundmaõppimisele. Teisel päeval tuli väga kainelt tegutseda - põhiline oli kindlalt lõpuni sõita."

Tänavatel kihutas Pilve esmakordselt. Tema sõnul võib situatsiooni võrrelda vanglasse sattumisega. "ümberringi on betoonmüürid, mis lõpevad traataiaga. Oled justkui kuhugi surutud," kirjeldab ta. "Ringrajal võid end selle kõrval nagu merel tunda - jätkub tegutsemisruumi. Tänaval vääratada ei saa. Kui seada eesmärgiks hea aeg, peaks hooaja eelarve olema kaks korda suurem. Kaoksid liigsed pinged: äkki eksin, mis siis autost saab?"

Pilve sõnul nõuab tänavatel kihutamine suurt füüsilist pingutust. "Pead kogu aeg tublisti töötama," märgib ta. "Opel-Lotuste sarjas sõidavad noored mehed, väsimusega kaasnevad eksimused. Helsingis "rihiti" seinu kõvasti."

Soome pealinna tänavad olid Pilve arvates vormelisõitja jaoks küllaltki ebatasased, lisaks kimbutasid kanalisatsiooniluugid. "Auto võis ootamatult õhku tõusta ja betoonmüüri kihutada," nendib Rain.

Piima järel ei käidud

Kõhnema rahakotiga võidusõitja peab auto hoidmisele enam mõtlema. Pilve ütleb, et liigselt ta masina pärast ei muretsenud, ajusopis istus mõte küll. "üle pingutada ei tohtinud," märgib ta. "Samas on selge, et vormelitega piima järel ei käida."

Pilve sõnul võistles Helsingis kogu eurosarja paremik. "Jäin 8. kohaga rahule. Pärast viie auto kokkupõrget anti uus start. Algul öeldi, et edasine võidusõit piirdub ühe ringiga, tegelikult kihutasime seitse."

Ookeanitaguses sarjas toimub järgmine etapp 24. juunil. Sõita on jäänud neli osavõistlust. "Praegu on viisagi vormistamata," räägib Pilve. "Tööd ja rabelemist jätkub, kummitab rahaprobleem. Ameerikasse lähen kindlasti. Täpselt veel ei tea, millal."

TõNU KEES