Sebastien Loeb sai kuuendat korda maailmameistriks!
Loebi sära autospordis hakkab ületama tema eelkäijate oma mis tahes muul autoalal.
Veel enne viimast etappi juhtis Loebi ees punktilise ülekaaluga Fordi sõitja Mikko Hirvonen. Ent Walesis võidutses Loebi Citroën, ta hõivas ka konstruktorite karika. Eelviimasel katsel kerkis sõiduhoos üles Hirvose auto kapott, mille kinnitamine võttis aega. „Meil oli suurepärane hooaeg, suutsime Loebile konkurentsi pakkuda, kuid siiski veel mitte tema tasemele tõusta,” tunnistas Hirvonen.
Loebi karjääri iseloomustab pidev ja kiire areng. 2002. aastal oli ta esimene täishooaeg Citroënil. Ta võitis Monte Carlos, kuid diskvalifitseeriti. Veel 2003. aastal peeti teda tüüpiliseks asfaldipiloodiks. Vastuseks võitis Loeb 2004. aastal esimese mitteskandinaavlasena Rootsi taliralli, võidutses kruusal Küprosel, Türgis ja Austraalias ning tuli esimest korda maailmameistriks.
Paar aastat tagasi resümeeris Fordi boss Malcolm Wilson: „Seb on kõigist parem. Ta võib võita kõigil teekatteil ja iga ilmaga.” Selline on ilmselt kõigi Wilsoni kolleegide ühisarvamus.
2005. aasta hooaja keskel tunnustas eksmeister Marcus Grönholm: „Loebi ja Citroëni vastu me Markko Märtiniga ei saa.”
Kaua Citroëni meeskonda juhtinud Guy Frequelin võis ametist lahkudes rahuldatult ohata: „Teemant. Nüüd juba igast kandist lihvitud. Kahtluseta parim sõitja.” Kõik oma tiitlid on Loeb võitnud koos kaardilugeja Daniel Elenaga. „Daniel on raudmees. Ta rajalegendis pole ilmaski ühtki viga,” kiidab Loeb.
Loebi on võrreldud kuuekordse F1 maailmameistri Michael Schumacheriga. Mõlemad olevat külmaverelised, erakordse ohutundega, ülimalt pühendunud ja kiired igas olukorras. Eesti rallimeestest on proovisõidul Loebi kõrval istunud Urmo Aava. „Erakordne tunnetus ja täpsus. Loeb ei tee vigu,” kiitis Aava. „Äärmiselt pingeline hooaeg. Hirvonen sundis meid kõike välja panema,” iseloomustas Loeb tänavust hooaega.
• Suurbritannia ralli
1. Sebastien Loeb (Citroën) 3:16.25, 2. Mikko Hirvonen (Ford) +1.06, 3. Daniel Sordo +1.07, 4. Petter Solberg (mõl. Citroën) +1.28, 5. Henning Solberg +6.28, 6. Matthew Wilson (mõl. Ford) +7.46.