Vierimaast polnud seekord vastast

“Ükski võit ei tule lihtsalt, ent Vierimaa nõrk vastuhakk tuli üllatusena,” sõnas Käo. “Reede õhtul hästi õnnestunud linnakatsed andsid edaspidi-seks kuhjaga enesekindlust. Taipasin, et suudan sõita esikohale.”

Pisut kergendas Käo võitu Ivar Raidami eemalejäämine. “Ivariga oleks läinud loomulikult raskeks,” ütles rõõmus võidumees.

Vierimaa tunnistas pärast võistlust, et auto oli heas korras, ent ta ise ei suutnud tasemel sõitu näidata. Paari nädala eest oli ta lõhkunud treeningauto - vaimset pinget lisas seegi.

Käo hindas Saaremaal valitsenud teeolusid rahuldavaks. “Rada oli raske, aga sõidetav,” tõdes ta. “Vaid ühes kohas muutus tee porimülkaks. Autodele mõjus see laastavalt.”

Saaremaa ralli võit tõstis Käo - Ojamäe Eesti meistrivõist-luste hõbemedalile. “Ebaõnne jagus tänavu kuhjaga,” meenutas Käo. “Vahest juhtuvad suisa tobedad äpardused. Seekord suutsime siiski näidata, et ka selle autoga on võimalik kiiresti sõita.” Käo ja Ojamäe istuvad N-rühmast A-rühma ümberehitatud Mitsubishis. “Järgmiseks aastaks soovime midagi ägedamat muretseda,” lisas rallimees. “Ilmselt langeb valik Toyota Corollale.”

Pruugitud Corolla hind küündib nelja miljoni kroonini. “Müüme praegused kaks autot maha, ning otsime raha juurde,” tutvustas Käo rahastamise allikaid.

Laur leidis kadunud kindluse

Võimsate A-rühma autode seljataga arenes pingeline heitlus, kus soomlane Kimmo Jalava edestas kahe sekundiga noorukest Andrus Lauri ja 15 sekundiga kogenud Priit Uusi. “Meile oli tähtis Uusi edestamine,” tõdes N-rühma esikoha eest võidelnud Laur. “See, et Jalava lõpuks nii lähedale jäi, tuli üllatusena.”

Esimest hooaega rallispordiga tegelev Laur hindas aastat kasulikuks. “Oli õnne ja ebaõnne,” mõtiskles ta. “Vändras tegin raske avarii. Alles siinsetel rasketel radadel tundsin, et kindlus on taastunud.”

Laur jätkab ka järgmisel hooajal Mitsubishi Lanceril. “Eesmärgiks on eesti meistrivõistlused nii rallis kui rallisprindis. Õppida on veel küllaga,” tõdes Laur.

Soosikutest sõitis Toomas Nurmsalu rajalt välja ja katkestas. Tehnilised viperused jätsid rajaperve Ramon Lindali ning koos Toomas Kitsinguga sõitnud Urmo Aava.


Saaremaa ralli 2000

1. Käo - Ojamäe (Mitsubishi Lancer EVO IV) 52.35, 2. Vierimaa - Sairinen (Ford Escort) 53.15, 3. Mälson - Kornilov (Ford Escort) 54.15, 4. (E7 1.) Jalava - Lukka (Toyota Starlet) 56.28, 5. (N3 1.) Lauru - Luik (Mitsubishi Lancer) 56.30, 6. Uus - Reinsalu (Mitsubishi Lancer EVO III) 56.43... 10. (E9 1.) Papunen - Mäntylä (BMW), 11. (A5) Tõldsepp - Veerus (Hyndai Coupe), 13. (E8 1.) Mägi - Kõrgesaar (Opel Manta), 16. (A4 1.) Siukola - Alanko (Nissan Micra), 28. (E10. 1.) Liblik - Ligi (GAZ 52).

Eesti meistrivõistluste lõppseis

A 2000+:1. Raidam - Lepikson, 2. Käo - Ojamäe, 3. Vierimaa - Saarinen. N, E 2000+:1. Murakas - Kallaste, 2. Jalava - Lukka, 3. Nurmsalu - Kulli. F-2: 1. Aava - Poom, 2. Tõldsepp - Veerus, 3. Remmelg - Karik. E 2000: 1. Mättik - Kuzmin, 2. Laipaik - Piir 19, 3. Mägi - Kõrgesaar. E 1600: 1. Ahu - Ahu, 2. Puusepp - Baranov, 3. Tamm - Allikvee. Veoautod: 1. Liblik - Ligi, 2. Türnpu - Lõppe, 3. Liukanen - Liukanen.

Peep Pahv