Laipaigu jalg vajas lõikust

Käigukasti ja siduriga kimpus olnud Aava - Poom startisid viiendale katsele ainult neljanda käiguga. “Pärast katse lõppu lootsime auto taas korda saada, ent ühes kurvis ei võimaldanud neljas käik autot teel hoida,” kirjeldas Poom juhtunut.

Mitu tiiru üle katuse lennanud Subaru maandus kraavis. Kaela põrutanud Aava sõidutati haiglasse, ent lasti pärast kontrolli koju.

Samas kurvis kraavi kihutanud Laipaik - Piir suutsid üle katuse rullumist vältida, ent põrutasid suure kiirusega vastu põllu servas asunud truupi. Kannaluu murdnud Laipaigule sooritati Mustamäe haiglas operatsioon. Doktor Eldur Annuse hinnangul jääb rallimees haiglaravile veel paariks päevaks.

Karjääri kaalukaima võidu saavutanud Mälson - Kornilov edestasid Ford Focus WRCl sõitnud soomlasi Jari Viita - Riku Rouskut 30 sekundiga. “Mõlemal oli probleeme, ent kokkuvõttes oli meil rohkem õnne,” tõdes Mälson. “Võit tuli endilegi suure üllatusena,” lisas Kornilov. Võidumeestelt röövis kalleid sekundeid kummipurunemine, Viita autol streikis turbo.

“Auto on esialgu meist parem.”

Hooaja eel vahetasid Mälson - Kornilov Ford Escorti Toyota Corolla WRC vastu. “Mullu olime masinaga võrdsed, uus tehnika on meist selgelt parem,” viitas Mälson arenguruumile.

Kahe A-rühma masina järel hõivasid N-rühma Mitsubishiga kolmanda koha Mait Meriloo - Meelis Pihel. “Nii kõrgest kohast ei osanud ralli eel mõeldagi,” tunnistas Pihel. “Tänavu on N-rühm väga tihedaks muutunud, võit on seda hinnatavam.”

Mullu vaid korra rajal käinud Meriloo sõnul plaanitakse tänavu osaleda kõikidel Eesti meistrivõistluste etappidel. “Moodustasime uue meeskonna ning hankisime uue auto,” vihjas ta päris tõsistele kavatsustele.

Muraka - Kitsingu Toyota Corolla WRC ei jõudnud Saksamaalt remondist kohale ning mehed startisid renditud Ford Escortil.

Neljandal katsel kaotasid nad rattavahetusega kolm minutit ning otsustasid võist-luse katkestada. “Kiirel rajal muutus kaotatu tasategemine võimatuks, niisama polnud mõtet võõrast autot piinata,” selgitas Murakas.

Tallinna ralli needus jälitab Raidamit

Mullu samuti Tallinna rallil auto mootori lõhkunud Ivar Raidam võitis Lauluväljakul peetud kaks esimest kiirus-katset, ent pidi siis rajaäärde jääma. “Viimastel meetritel kuulsin mootoris kahtlast klõbinat,” rääkis raidam. “Öö-sel võtsime mootori laht. Selgus, et keps oli purunenud. Vea kiire kõrvaldamine kujunes võimatuks. ”

Legendid sünnivad kiiresti

Kuuendal kiiruskatsel kaotas hilisem ralli võitja Dmitri Mälson Jari Viitale 34 sekundit. Ralli raadio levitas tõsimeelselt pealtvaatajate seas levinud infot, nagu lõhkunuks teele sattunud kivi Mälsoni Toyota rehvi, see-peale väljunud rallimees autost, visanud kivi kraavi ning kihutanud edasi. “Loost vastab tõele see, et teel oli tõesti kivi ning meie lõhkusime sellele otsa sõites rehvi. Autost väljumiseks polnud põhjust, kivi lendas ise laia kaarega kraavi,” muheles Mälson. “Ent arusaamatu on see, kuidas selline kivi ootamatult teele sattus. Eelmised masinad polnud seda märganud,” lisas ta tõsinedes.

Tallinna Ralli 2001

1. Mälson - Kornilov (Eesti, Toyota Corolla WRC), 2. Viita - Rousku (Soome, Ford Focus WRC), 3.(N3 1.) Meriloo - Pihel (Eesti, Mitsubishi Lancer EVO 6), 4. Kämäräinen - Sairanen (Soome, Mitsubishi Lancer EVO 3), 5. Niinemäe - Annus (Eesti, Mitsubishi Lancer EVO 6), 6. Balakjan - Lukjanova (Venemaa, Ford Escort)... 11. (A6 1.) Tõldsepp - Veerus (Eesti, VW Golf), 14. (E9 1.) Ahu - Ahu (Eesti, Lada VFTS), 17. (E8 1.) Jalava - Lukka (Soome, Toyota Starlet), 20. (E10 1.) Heikkola - Kumpulainen (Soome, Ford Escort), 22. (A5 1.) Hughes - Agnew (Inglismaa, Peogeot 106), 40. (A4 1.) Franke - Tali (Eesti, Lada Samara), 43. (E11 1.) Orunuk - Vaim (Eesti, Gaz 52).

Peep Pahv