Pole õigust alla anda

Häkkineni jättis tee äärde üles öelnud sidurisüsteem. “Viimase ringini töötas masin kui Ðveitsi kell,” meenutas soomlane. “Siis läks mootori hääl kurjaks ning roolil süttisid punased tuled. Sõit oli läbi. Ei hakka ma ju omal jõul autot üle finiðijoone nügima.”

Kuigi Häkkinen jääb sarja liidrist Michael Schumacherist maha 32 punktiga, ei heida ta rätikut ringi. “Mul pole selleks õigust,” sõnas ta enesekindlalt. “Lootus sureb viimasena. McLaren maksab mulle palka ja vastutasuks pean lõpuni võitlema. Hing sai valusa matsu, kuid vale oleks nurka nutma tõmbuda. Saatus on mind karjääri jooksul sedavõrd räsinud, et üks katkestamine jalust ei raba.”

Võinuks kehvemini minna

Kahekordse maailmameistri vaimu hoidsid kõrgel McLareni bossi Ron Dennise paatoslikud hõiked. “See pole esimene ega viimane kord, kui juhtmasin viimasel ringil seisma jääb. Ning ega meil kõige hullemini läinudki - mõni on võidu käest andnud lõpusirgel.”

Dennis kinnitas filosoofilises sõnavõtus, et motosport on üllatusi täis: “Saatust pole mõtet kiruda. Võidusõit pole hädaldajate jaoks. Kui kuuma kardad, ära kööki mine! Järgmisel korral soosib õnn meid.”

Kahepoolne ajukahjustus

Kui Häkkinen sai Denniselt lohutust, siis Coulthardi osaks langes sõim. Boss polnud rahul, et masin soojendusringi eel välja suri ning ðotlane pidi startima viimasena. “Coulthardi tabas ajukahjustus,” nähvas Dennis, ajades kogu süü piloodi kaela.

Ülemuse sõnad läksid hinge. “Kui Dennis midagi säärast julgeb öelda, on ta enda aju kahjustatud,” põrutas Coulthard vastuseks. Eks tema närvid ole läbi kui narkokoeral, sest Briti meedia sõnul nõuab endine elukaaslane Heidi Wichlinski lahkumineku järel kolm miljonit naelsterlingit (78 miljonit Eesti krooni) valuraha.

Brasiillasest on villand

Kui kogu maailm eesotsas Schumiga tundis Häkkinenile kaasa, siis Ferrari pealik Jean Todt ei võtnud soomlase nime suu sissegi. Ta sarjas Ferrari vedrustust, mis sundis Barrichellot katkestama.

Kuluaarides kostab aga jutte, et punatiim pole Barrichelloga rahul ja otsib brasiillasele tulevaks hooajaks asendajat. Ferrari on suunanud pilgud “farmimeeskonna” Sauberi poole ning soovib sõlmida lepingu kas soomlase Kimi Räikköneni või sakslase Nick Heidfeldiga. Mõlemad on küll noored ja rohelised, kuid suutnud hea sõiduga muljet avaldada.

Viimaste ringide suurimad ebaõnnestumised

1970 Monaco GP: Nii lähedal finiðile pole keegi võidu võtmeid käest andnud kui Jack Brabham . Ta juhtis omanimelisel autol viimase kurvini, kuid tegi 300 meetrit enne lõpujoont pirueti. Jochen Rindt tänas konkurenti lahkuse eest ja noppis esikoha.

1982 Monaco GP: Liidrikohal sõitnud Rene Arnoux’ sooritas oma autoga pirueti ja juhtima asus Alain Prost, kuid kihutas kolm ringi enne lõppu vastu seina. Hetkeks ette pääsenud Riccardo Patrese keeras auto teele risti. Didier Pironi ja Andrea de Cesaris said Patresest mööda, kuid eelviimasel ringil lagunes Pironil elektrisüsteem ja de Cesarisel lõppes kütus. Masina liikuma saanud Patrese võttis võidu.

1991 Kanada GP: Nigel Manselli autol lõppes kütus 700 meetrit enne finiðit ning esikohale kihutas Nelson Piquet .

1997 Ungari GP: Damon Hilli autol jäi sisse madalaim käik ning hoog kadus. Jaques Villeneuve surus gaasi põhja ning tuhises Hillist lõpuringil mööda. Hill löntsis finiðisse teisena.