Eile tutvustas Eesti uisuliit 2010. aastal Tallinnas peetavate Euroo­pa meistrivõistluste logo ja tunnuslauset – nii anti suurvõistluse teavituskampaaniale ametlik avalöök.

EM-i hüüdlauseks on „Ide­aalne sobivus” (perfect match). Reklaamiagentuuri Idea Euro RSCG esindaja Paavo Pettai sõnul sobivad ideaalselt teineteisele tippvõistlused ja Tallinna linn, sport ja kultuurireis, uisutajad ja publik, sõu ja reaalsus. Ürituse lo­gol kujutatakse kaunist iluuisutajate paari Tallinna silueti taustal.

Eesti uisuliidu asepresidendi Margus Hernitsa sõnul ületab eeloleva suursündmuse tähendus spordi piire. „Sellise tasemega üritused on laiema tähendusega nii kultuuri kui ka ettevõtjate jaoks. EM tõstab riigi prestiiži kogu maailmas, samamoodi kui olümpiamängud või Eurovisioni lauluvõistlus,” ütles Hernits.

Tõepoolest, EM-ile oodatakse 160 tippsportlast 34–36 riigist, ohtralt välisturiste ja ligi poolt tuhandet ajakirjanikku. Telepilt Tallinnas toimuvast suurüritusest jõuab eeldatavasti ligi 400 miljonisse kodusse üle maailma.

Piletimüük septembrist

2010. aasta jaanuaris Saku suurhallis peetava EM-i eelarve on umbes 27 miljonit krooni. „Meie põhirahastaja on rahvusvaheline uisuliit, partneriks Tallinna linn ning loodame ka kultuuriministeeriumile,” ütles Hernits. „Samas ootame tippsporti toetama sponsoreid erasektoristki,” lisas ta.

Peasponsor selgub vastavalt kõigile reeglitele alles sügiseks.

Koduse suurvõistluse pileteid hakatakse müüma septembrist, pääsme keskmine hind jääb 200 krooni kanti, kuid õhtuste võistluste ja ka demonstratsioonesinemise jälgimine maksavad mõnevõrra rohkem.

Eesti esiuisutajana valmistub koduseks tiitlivõistluseks Jelena Glebova, kes stardib järgmisel nädalal selle aasta EM-il Soome lahe põhjakaldal Helsingis.