MM-sarjas osalevad vormelitiimid ja taustajõud sagivad Melbourne’is raja ääres ringi ja tunnevad, et midagi on puudu. Vormel 1 ilma seitsmekordse meistri Michael Schumacherita tundub veider.


Uue sarja avaetapp sõidetakse 18. märtsil ja on selge, et kevadel selguva uue meistri nimi ei ole Michael Schumacher. Legendist tekkinud tühikut tunnetab isegi sarja tähtsaim niiditõmbaja Bernie Ecclestone.

Eakas vormelivürst ja Suurbritannia üks rikkaim mees ennustamisega tavaliselt ei tegele. Nüüd tegi ta erandi. “Ferrari ja Massa!” kuulutas Ecclestone, kui ajakiri Bild tema arvamust päris.

“Schumacher oli juba viimastel hooaegadel Ferrari tegelik juht. Olen kindel, et nüüd aitab ta Massal tiitlit võita, kuigi tiimi peasiht on muidugi konstruktorite karikas,” eeldab Ecclestone.

Ferrari tähistab tänavu oma vormelitiimi 60. aastapäeva ja on jaanuaris Abu Dhabis alanud ettevõtmisi jätkanud Melbourne’is. Testisõitja Marc Gene kihutas mulluse 248-mudeliga Itaalia linnaosa Lygan Streetil 40 000 vaimustunud vormelisõbra ees. Pidustused rändavad vormelietappidel üle maailma ja kulmineeruvad suvel tiimi peakorteris Maranellos.

Massa on kiire

Võib tulla tõepoolest seni suure Schumi varjus olnud Felipe Massa hooaeg. Ja see pole pelgalt Eccletone arvamus.

“Kõik peavad Kimit (Massa tiimikaaslane Kimi Räikkönen – toim.) Schumacheri järeltulijaks, kuid avaetapil on Massa kindlasti suurim soosik,” ennustab tiitlikaitsja Fernando Alonso, kes ise kolis Renault’ tiimist McLarenisse.

“Ferrarid on talvistel testidel kiired olnud ja Massa on ületanud Räikköse pakutu,” põhjendab Alonso, kelle arvates valitseb Ferrari hooajal esimesel poolel. “McLaren vajab uue auto arendamisel veel aega, Ferrari on arendustöödega kaugemal.”

Renault’ boss Flavio Briatore ei kahetse Alonso lahkumist tiimist. “Hea sõitja, kuid mitte asendamatu,” väidab Briatore, kes tosin aastat tagasi pani Benettoni tiimis aluse Schumacheri võiduteele. Briatore loodab kogenud Fiancarlo Fisichellale ja debütandile Heikki Kovalaisele.

Kolm soomlast rajal

Vormelisõidust alati lugu pidanud Soome huvilised on tänavuse hooaja eel lausa eufoorias. Üle tüki aja sõidab vormel 1 MM-il jälle kolm soomlast: Räikkönen Ferraris, Kovalainen Renault’s ja Nico Rosberg Williamsis. Ei tehta väljagi, et soome keelt mittevaldav noor Rosberg on soomlane ainult päritolult.

Tema isa on esimene soomlasest maailmameister Keke Rosberg, kes tekitas põhjanaabrite juures vormelibuumi, mis jätkus Mika Häkkise kahe MM-tiitliga. Kolmandat meistrit loodetakse Räikkösest.

Loodavad teisedki. Honda boss Yasuhiro Wada kuulutab otse: “Võitleme tiitli pärast!” Honda sai eelmisel hooajal ühe etapivõidu ja oli tiimide arvestuses neljas.

Vormeliasjatundjad on aga veendunud, et ka teised tipptiimid – Renault, McLaren, Williams – ei saa esialgu Ferrarile vastu. Leidub erandeid. 1996. aasta meister Damon Hill usub Williamsi edusse.

Todt: Schumi veel pukki ei tule!

•• Ferrari vormelitiimi kauaaegne juht Jean Todt on oma kohustusi jätmas, kuid Michael Schumacheris ta esialgu järglast ei näe. “Oleksin õnnelik, kui Michael teataks, et on valmis minu kohustused üle võtma,” pakub Todt.

•• “Aga arvan, et Michael vajab veel kohanemisaega ega pole otsustanud, kuidas karjääri jätkata. Tal võib olla ka muid väljakutseid ja loomulikult tahab Michael pühendada rohkem tähelepanu perele,” lisab Todt usutluses Saksamaa Auto Motor und Bildile.

•• Schumi kuulub endiselt Ferrari tiimi, kuid tema ülesanded pole täpselt määratletud. Sedasorti lepingut nimetatakse “kuldseteks käeraudadeks”. Ferrarile piisab ka legendi kohalolekust, et konkurentidele hirmu nahka ajada.

•• Samas ei välistanud tema mänedžer Willi Weber võimalust, et sakslane võiks endale mõne F1 meeskonna osta, näiteks Red Bulli sõsartiimi Toro Rosso. “Ehk läheme küsime ühelt miljardärilt, kas ta oleks huvitatud oma teise meeskonna müümisest. Kujutan ette, et Michael võiks olla ostmisest huvitatud,” salapäratses Weber. “Tiimipealikul on suur vastutus, töö ja

stress. Miks peaks Michael Schumacher tahtma teha sellist tööd?” küsis Weber retooriliselt. “Kuid kui ta oleks meeskonna omanik, oleks hoopis teine asi.”

Taevas teab, kes tänavu võidab

•• Tiitlikaitsja Fernando Alonso ei taha vaagida oma võimalusi algavas MM-sarjas. “Olen väga motiveeritud ja mõistagi tahan võita,” kuulutab Alonso. “Kui võidan kolmanda tiitli hoopis teises tiimis, on see enam väärt, kui teha seda ühes meeskonnas.”

•• Kuid algav hooaeg tundub kujunevat tõeliseks loteriiks. Alonso loetleb: uued autod, reeglite muutumine, uued rehvid. Tähelepanu pälvivad just rehvid. Algavas MM-sarjas sõidetakse ainult Bridgestone rehvidega, mida tehas valmistab kuiva ilma jaoks kahte tüüpi. FIA nõuab, et kumbki tüüp oleks nähtavalt märgistatud, et ka publik näeks, kas kasutatakse kõvemat või pehmemat rehvisegu.