Visuaalselt meisterlikus lavastuses „Hokusai elu“ miksitakse oskuslikult tantsu ja videokunsti, sukeldutaks sügavale selle erakordse kunstniku sisemaailma, uurides lähemalt, kuidas ta jõudis selliste märkimisväärsete saavutusteni, milliseid ohvreid pidi elus tooma. See on tõeliselt kaunis lugu armastusest, selle kaotamisest ja kahetsusest.

12. ja 13. aprillil etendub Viimsi Artiumis Singapuri tippkoosluse T.H:E Dance Co esituses lavastus „PheNoumenon“. Tegemist on kaasahaarava lavateosega, mis kasutab mitmekülgseid tehnikaid haaramaks publiku kõiki meeli – nägemist, haistmist, kuulmist ja kompimist. Koreograaf Kuik Swee Boon suunab pilgu inimese ja ümbritsevale maailmale, püüdes mõista seda keerukat suhtekeerist. Tema kui looja arvates tuleb vaadata inimesel endale otsa, sest maailma kaos ja hädad on üksnes inimtegevuse tagajärg. Kuik laseb langeda kaasaegse jõuka Aasia fassaadi, et uurida keerukat kultuuri, sotsiaalpoliitikat ja identiteeti, ning teeb seda põneval ning kaasakiskuval moel - publik ei jää kindlasti ükskõikseks, vaid saab osa tõelisest meditatiivsest kogemusest.

12. aprillil toimub Theatrumis festivali raames lühivormide õhtu, mille jooksul saab publik nautida nelja erinevat teost: *birdname’i improvisatsioonilist lühivormi „1000 kurge“, Kyoshiro Oshima (Jaapan) soolot „Silence is Azure Indignant“, mis põhineb Jaapani luuletaja Shigekichi Yagi luulekogul „Sügise silmad“, Lõuna-Koreast pärit noorte talentide lavastust „Dating abuse“, mis uurib keha ja vaimu suhet läbi vägivalla, ning Dongbin Lee (Lõuna-Korea) traditsioonilist maskitantsu, mil nimeks Bongsan Talchum.

Suure publiku huvi tõttu on festivali korraldajad kutsunud tagasi ka varem juba Eestis esinenud Jaapani trupi 86B210 lavastusega „Vibrating Sky“. Etendus toimub 13. aprillil Sõltumatu Tantsu Laval Telliskivi Loomelinnakus. „Vibrating Sky“ ehk „Vibreeriv taevas“ on muusikaline ja tantsuline meditatsioon, milles tantsijad Fumie Suzuki ja Keiko Iguchi kutsuvad vaatajat avastama universumi saladusi. Lisaks tantsijatele on laval ka muusik Masami Sakaide, kes on lava ruumist teinud hiiglasliku „kitarri“ (kogu lava on kui üks suur muusikainstrument).

Festivali nimi „1000 kurge“ viitab nii jaapani legendile, kus paberlinnud oli levinud kink pruudile või vastsündinule sümboliseerimaks pikka ja head elu, ning on samas tabavas võrdluses ka Jaapani kuulsa nobelisti Yasunari Kawabata samanimelise romaani hõrgu detailitäpsusega, sümboliseerides inimsüdame igavikulist rännuigatsust.