Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Anonüümne kommentaar
11.02.2017 00:21
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "KeK Kommando" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
    11.02.2017 16:20
    Ma arvan ka, et Päts ainuisikuliselt samba otsas on jama. Päts ajas oma võimu ajal inimesi tülli ja ajab nüüd. On ikka võim mehel. Samas äkki siis paneks ka Poska ja Mäe üles kui juba monumentaliseerimiseks läheb?!?!?!
    Ma arvan Eesti EI VAJA UUSI RIIGISÜMBOLEID, sest meil on neid juba olemas ja tuleks neid ka hoida. Rukkilill, suitsupääsuke, Ernesaks....... või muudkui paneme uusi sümboleid püsti ja siis labastame-ilastame nad täis?!?!?! Nii ei sobi. Tuleb väärtustada seda, mis on. Ei pea looma 1000000 uut märki ja monumenti. Meil on peresid vaesuse piiril, meid on 1 300 000 vaid ja muudkui noored lahkuvad siit. Mingi nina püsti onkel posti otsas ei too neid koju tagasi.
    Tähtis on, et UUED ÄRA ei läheks!!!
    Muidugi meenub minu Siberis käinud vanaisa repliik ka 70-datel, kes ütles Pätsi kohta kui see Moskvasse läks:"Läks meid maha müüma!" Peale naasmist moskoviitide maalt tuli 25 000 meest ja vene baasid Eestisse sisse. Monument? No ikka pigem mitte.
    Antud kommentaaril on 1 registreeritud vastust ja 13 anonüümset vastust, mis on nähtavad anonüümsete kommentaaride kaustas
11.02.2017 00:34
Eino Väärtnõu: See on üks riigimehelik arvamine.
    Näita vanemaid (10) Laadin kommentaare...
    11.02.2017 21:34
    Kas need teened olid tsaaririigi kulla Läände parseldamises, kommunissmuse ja üleilmse maailmarevolutsiooni hüvanguks?
    12.02.2017 09:37
    See verine kuld läks Inglismaale ja selle kulla müügist tuleva rahaga alustati kommunistidemaal
    sõjatööstuse ülesehitamist.Seega hoopis venemaa peaks pätsule ausamba panema.Ilma
    pätsusugusteta oleks venkud 1940 hobuste ja vankritega Eestisse tulnud ja lennuvägi oleks
    parimal juhul Ilja Murometsidest koosnenud.
    12.02.2017 19:49
    Lisaks et miskipärast ei taheta panna monumenti neile meestele kes vahipataljonis vallutajatele
    vastu astusid ja oma sõdurikohust täitsid.Isegi nende nimesid pole ajalooõpikutes.Kes on siis
    tegelikult EV kangelased ja väärt mälestamist.
11.02.2017 00:53
Palun siia Konstantin Päts'i positiivseid tegusi kajastada.
    Näita vanemaid (11) Laadin kommentaare...
    11.02.2017 12:42
    Nemo Civis 11.02.2017 09:43
    Riigireeturit, lurjust ja timukat Pätsi olen ma jah ebaõiglaselt tõstnud Petaini ja Quislingi kõrvale.

    Need mehed suutsid vähemalt kvaasiriigi säilitada. Päts suutis hirmust omaenda elu pärast maha müüa kõik mis müüa andis.
    ______________________________________ _________ ühine nimetaja:

    Tõenäoliselt räägivad praeguse tegusa ("tegusa"?) põlvkonna järeltulijad SUUD PUHTAKS juba kahest mehest, nagu meie seda tegime selle nädala kolmapäeval.
    Sai ikka ja on ka parem meitse suus!
    11.02.2017 16:39
    Head Pätsust:
    1)Ta müüs EEsti vaid 1 kord(õnneks), ei saanudki 3-8 korda müüa nagu Eesti radteega tehti(müüdi, osteti tagasi, müüdi uuesti jne)
    2)oli oma ajastu truu poliitkollaborant, kes ei kahelnud. Kui tegi, siis tegi. Ja kui ei olnudki vaja teha, siis tegi ikka.
    3)suri ära(õnneks)!
    11.02.2017 16:48
    4)müüs esti odavalt. Oleks kallilt müünud oleks tõmmanud siit jehhat USA või Austraalia pool nagu meie tänapäeva (kaasaegsetel)Pätsudel kombeks on. Müük ja minek!!!
    Odava müügi tõttu oli Siberis. Ilmselt oli ka ise nördinud, et hinda üles ei tinginud.
11.02.2017 01:25
Oot, mis näpukaga August Rei on Teemanti, Strandmani ja teiste riigivanematega ühte patta sattunud? Rei oli ju ainuke eestiaegne riigivanem, kes pakku pääses ja loomulikku surma suri. Kõik teised (kaasa arvatud Strandman, kes enesetapu tegi) kaotasid elu nõukogude võimu kaasabil.
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    11.02.2017 12:13
    peale riigipööret oli härrassots rei lihtsalt pätsu sabarakk.
    11.02.2017 13:36
    Nemo Civis 11.02.2017 11:48
    Niikaua kuni seadust ei riku, las lällavad. Sõja korral vaatame üle, kes mida teeb ning rakendame kõike mida vaja


    Heh, Kaljulaiu priitahtlik virtuaal-ihukaitse kujutab enesele ette, et Kaljulaid alustab õige pea sõjakäiku? Nö antiristisõda Brüsseli antikristlikule keskvõimul suhtes sõnakuulmatute kristliknatsionalistlike Poola ja Ungari vastu? Või kelle vastu?

    Ära aja naerma, Nemo Civis. Ära isegi Kaljulaiu juhitava antikristliku kodusõja suhtes lootust hellita - SEE režiim, mis panustas Obama-Bideni üleilmse homoseksuaalrevolutsioonile (= siinmaisele p€d€paaritusseadusele) kui "julgeolekudoktriinile" ja mihukese režiimi siseministeeriumi nn sisejulgeoleku asekantsler koos nn sisekaitse-akadeemilise "ekspertkonnaga" isegi Eesti Vabariigi piirilinna Narvat paaniliselt kardab, SELLELT režiimilt võib oodata vaid jätkuvat eidehala nende "ühisväärtuste" haihtumise üle - sekka nipsakalt ninatargutavat merkelimutilikku yada-yada-yadat -, millekski tõsisemaks neil neidsamuseid lihtsalt põle: mida põle, seda põle.
    11.02.2017 16:15
    "SELLELT režiimilt võib oodata vaid jätkuvat eidehala nende "ühisväärtuste" haihtumise üle - sekka nipsakalt ninatargutavat merkelimutilikku yada-yada-yadat -, millekski tõsisemaks neil neidsamuseid lihtsalt põle: mida põle, seda põle."

    Mulle tekkisid vahepeal silme ette ordurüütlid. Nad seisavad rõskes ja hämaras lossis oma komtuuri või foogti - või kuidas iganes nende otsest ülemust kutsuti - ees. Seintel põlevad tõrvikud. Komtuur on tõsine. Euroopasse soovivad tulla noorte islamiusku meeste hordid. Rüütlitele jagatakse karme käske. Näiteks peavad nad kõik õmblema kaisuloomi, et nendega islamiusku mehi tervitada. Pühal Maal mõõgaga Issandat teeninud rüütlite kaisuloomad on värvilisemad ja eksootilisemad, Teised õmblevad jänkusid ja metsseapojukesi. Julgemad rüütlid saadetakse metsa lilli korjama.

    Kas selles loos on midagi viltu?
Kommentaar eemaldatud
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    11.02.2017 10:10
    Siis oleme rahul mis meil on. Meil on hunnik erakondi kes valimistel keegi mult häält ei saaks aga see on arvamuste lahusus ja Lahe :) Sest nii saamegi parima oma tahte väljenduse. Usu: teiselpool Narva jõge kadestatakse meid ja USA-s ka :) Venemaal on faktiliselt üks mida valida, USA-s kaks aga meil? :) -- Tabad? :)
    11.02.2017 11:16
    Minule jääb arusaamatuks Trivimi Velliste fanatism selles asjas. Sihukesed fanaatikud oskavad nüüd rahu ajal ainult tülitolmu üles keerutada. Ometigi on Tahkurannas olemas Pätsi austusavalduseks monument. Olen seal ise ka käinud ja lugupidavalt Pätsust mõelnud, et oli mis oli, siin see mälestusmärk on ja las siis olla. Ikkagi inimene. Ja kui juba Roosiaias kord on ka juba mälestusmärk olemas no tore. Kui Trivimi Velliste Ptsu nii austab, siis Pätsu muuseumi direktorina tehku eesti rahvale klaariks need mustad laigud Pätsu tegemistes. Nüüd jääb õhku küsimus, et milleks seda vaja nii fanaatiliselt puffida. Mulle meeldib Kivirähu mõte, et kõigele vaatamata suhtutakse Pätsu väga inimlikult. Aga ega peale selle nime Päts, mis kuskil nõukaajal meie perekonnas ringles, suurt mida ei kõneldud. Ja ei juletud, sest küüditatute perekondades oli targem vait olla. Minu ema pidi minema Tallinnast tõendit KGB st hankima, et ta võib 64 aastal linnas korterit saada. Ja endiste taluperemeeste pidudel ringles rohkem see ja tülitseti, kes kelle pool sõdis ja sõdimata jättis. Oli tavaline, et teisel päeval öö jooksul tekkinud tülid läksid üle rusikatega löömaks.
    11.02.2017 11:23
    ja on sümboolne, et nüüd tänu Trivimi Velliste fanatismile on eest rahvas jälle tülli pööramas. Lugupeetud Trivimi Velliste. Paluks lähtuda ikka sellest et:" Pea aru"!.
11.02.2017 05:59
Aga TÕE poolest- olekski mõistlik püstitada Komandandi aeda mitte ainult Pätsi, vaid kõiki kunagisi riigivanemaid meenutav MÄLESTUSMÄRK. Mäletagu siis igaüks neid kunagisi riigivanemaid omamaoodi .
    Näita vanemaid (12) Laadin kommentaare...
    12.02.2017 16:15
    Vaga munk libises judeokristliku sujuvusega üle küsimusest: paluks konkreetsemalt, mis tegi Merist ja Rüütlist rahvuslikud suurmehed? /.../
    Ära poe põõsasse ja demagoogitse vaid räägi see asi lõpuks sirgeks.


    Thule hindab end kõõõõõvasti üle, kui kujutab ette, et mu siinsete kommentaaride eesmärk on nimelt tema ees "põõsasse pugeda" või pugemata jätta, "demagoogitseda" või demagoogitsemata jätta. Pealegi, kuidas seletada mõistet "rahvuslik suurmees" (mida ma Lennart Meri puhul kasutasin) või rääkida "asju sirgeks" õige madalat kasvu kõveriku ees, kes peab loomulikuks, et tema president brüsseli leevakoti pääl presideerib ja uisupoognaid tõmmab? Mina sellise imeteoga hakkama ei saa. Targem mitte üritatagi, arvan.

    Samamoodi pole inspireeriv seletada Euroopa lähiajaloo (nii viimase paari-kolmekümnekümne aasta) dünaamikaid - sealhulgas nn Euroopa Liidu allakäigu dünaamikaid ja selle põhjusi koos Eesti Vabariigi allakäigu dünaamikaga - staatiliselt plakatliku ilmatajuga jopskile. Mitte et teema mulle huvitav poleks - ent lihtsalt mingi väiklase kõverikuga mingit absurdset "väitlusturniiri" pidada, no mine nüüd... Otsi mõni soorosliku noorsoo väitlusklubi, kus oma "vaimumõeka välgutada".
    12.02.2017 16:27
    Kui argumendid otsas siis järgneb judeokristlik sõim, kuid "madalat kasvu kõverikuks" pole mind veel keegi 192 sendise kasvu juures nimetanud. Eks lihasuretajad suuda alati üllatada;P
    12.02.2017 17:58
    kuid "madalat kasvu kõverikuks" pole mind veel keegi 192 sendise kasvu juures nimetanud

    Kogunisti 192 senti? Noooo, siis oleksin ehk hoopis sind "rahvuslikuks suurmeheks" pidand nimetama?

    A' mina pidasin mõõtude ja kuju iseloomustamisel silmas mittefüüsilisi parameetreid. Saad aru, kõnelesin kujundlikult.
Kommentaar eemaldatud
Kommentaar eemaldatud
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    11.02.2017 16:20
    "ja suures osas on just tema teene, et linnapilti risustavad sibulakuplid jäid Toompeale püsima ega jaganud Peeter I mälestussamba saatust, kuigi esialgu oli just nii plaanis."

    Minimaalne (!) samm oleks anda see kirik Konstantinoopolile. Ei ole normaalne (ja turvaline), et Riigikogu vastas on Moskvale (!) alluv asutus. Teades selle kiriku seoseid KGB-ga, ei imestaks ma sugugi, kui tegemist oleks SVR-i Eesti peakontoriga. Delfi, ma nõustun reeglitega.

    Õige samm oleks see kirik viia Vabaõhumuuseumisse, kus inimesed saaksid seda uudistamas käia.
    11.02.2017 17:11
    Asi pole ainuüksi nende ortodokside (keeldun neid nimetamast "õige" usklikeks) kagebiitlikes sidemetes vaid ka selles, et need sibulad risustavad visuaalselt Tallinna linnapilt.
    Nad sobivad sinna täpselt samapalju minarett või egiptuse püramiid.
    11.02.2017 17:35
    "Nad sobivad sinna täpselt samapalju minarett või egiptuse püramiid."

    Eks see õige vastus ole aeg. Venestamine oli coitus interruptus par excellence. Aeg oleks juba see kasutatud kondoom minema visata, sest midagi seal sees niikuinii ei ole.
    Mäletan veel aega, kui Toomkiriku nurgas oli hunnik vanu vappe. Hiljem pesti nad puhtaks, kohendati veidi ning riputati kiriku seinale. Seal peaksid nad siis olema.
    Õige vastus on ka 13. sajand. Nõukogude okupatsiooni ajal öeldi mulle koolis, et need hobuse seljas kohale ratsutanud rüütlid olid äärmiselt vastikud ja kurjad - peaaegu sama kurjad kui natsid, keda tol ajal kutsuti itaaliapäraselt fashistideks. Naljakas oli, et tahtmatult öeldi nende kohta ka midagi positiivset. Nimelt ütles õpetaja, et nad olid nooremad pojad. Neil ei olnud midagi ning nad olid valmis võitlema, et kuhugi jõuda. See on nende aspektist võetuna vägagi positiivne iseloomuomadus. Positiivsust lisas neile ka Tallinna vanalinn, mis on esteetiline.

    Eesti Vabariigi algusaegadel ütles mulle üks õppejõud, et võib mõelda, et nemad tulid, aga võib ka mõelda, et meie tulime. See oli vihje vere segunemisele ning seetõttu ei räägigi ükski eestlane verepuhtusest. Verepuhtus on rohkem kommentaariumi kremloidide teema.

    Jah, õige vastus on aeg. Venelastel ei olnud piisavalt aega, et meid hävitada.

    p.s. Leidsin Barcelonas prügikastist Itaalia koolide ajalooõpiku. Eestist seal muidugi ei räägita, aga 13. sajandist ja Euroopast küll. Need samad hobuse seljas tegelased olid Itaalia õpikus kuidagi...er...stiilsed ja moekad. Kurjad nad ei olnud.
11.02.2017 07:58
Kui juba (osade meelest "kõlvatult käitunud") K. Pätsu ausamba ümber selline furoor, ulgumine ja hammastekiristamine käib... ei kujuta ausalt öeldes ette, mis millalgi SIIS hakkab toimuma, kui ühele eesti keelde koguni uudissõna "ärmatamine" toonud lugupeet` "turismitalunikule" soovib keegi monumenti püsti upitama hakata...
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    11.02.2017 09:54
    oma mõnesaja tuhand euro, skeemitamise ja eestlaste solvamisega ei pääse see naistevahetaja pätsule ligilähedalegi. tuleb rohkem sel juhul savikäki poole vaadata,ehkki see mees kahvatub pätsu kõrval. loetleme siis veidi, bolševike röövitud varanduse mahamüümine,ehk rahapesu,venemaalt palga saamine,simmi panemine,harju panga afäär, sõjaväe toomine tänavatele koos riigipöördega, inimeste asumisele saatmine ja ebaseaduslik vangistamine,vapside varade röövimine,iseenda presidendiks tegemine ja lõpuks riigi ära andmine,koos asüülitaotlusega oma perekonnale usa-sse. vaat oli mees.
    11.02.2017 10:09
    Platvorm resident Ilvese personaalsele "ratsamonumendile" on ju ometi juba olemas - otse keset Talina liina: nn Vabamu, seesamune, mille Esimees Eiki avas kellegi homoseksualistist-kommunist-kolhoosiei mehe "heroilist martüüriumi" markeeriva kunzišõuga. (Muuseas ka vägagi sobiv resident Kaljulaiu suveresidentsiks!).
    11.02.2017 10:09
    Ärmatalust ongi saanud kurb monument Eesti riigile.
11.02.2017 08:00
Sellele ma kirjutan alla.
11.02.2017 08:25
Teeme ühe suure ausamba ka kus kõigi nimed, kellele Vabadusrist anti, ja kirjutame peale et patrioodid. Sinna sambale paneme ka Nikolai Trankmanni ja J. V. Barbaruse.

Teise samba võiksime teha kõigile, kes on olnud Eesti politseiprefektid. Nad on tublit tööd teinud. Ja paneme sinna ka Hermann Simmi nime ta oli Harju politseiprefekt mitu aastat.
11.02.2017 08:39
Kivirähk tegi ettepaneku anda Pätsile amnestia, riputades tema nime koos teiste riigivanematega ühele reale. Kuna antakse amnestia Hermann Simmile ja kajastatakse teda kõigi Eesti Vabariigi politseiprefektidega?
11.02.2017 08:43
Ehk lõpetaks tolle riigireeturi ja EW hauakaevaja haipimise?
11.02.2017 08:46
Fakt on see et tilk mürki rikub kogu meetünni.
Nii et EI!
11.02.2017 08:54
Mul on ettepanek, et need kes tahavad midagi öelda, teeksid seda oma nime all. Siis oleks ka väitlus konstruktiivsem. Praegu tundub aga et tegamist on Moskva trollide kokkutulekuga. Mina nende arvamust kül tõsiseltvõtta ei saa, kui inimene oma nime ja pildiga esineda ei julge.
11.02.2017 09:21
Mis paganama postament, andke see raha parem puuetega inimestele!
11.02.2017 09:31
Vabariigi loojatele võiks mälestusmärgi teha küll. Näiteks Päästekomitee liikmetele (Päts, Vils, Konik). Või esimese valitsuse liikmetele (Päts, Vilms, Poska, jt).
Variant oleks veel Vabadussõja-aegsetele valitsuse, Maapäeva ja Asutava Kogu juhtidele (Päts, Strandman, Vilms, Tõnisson, Rei jt). Aga kõigile riigivanematele ... Iseenesest kusagil võiks ju olla kõigi Eesti Vabariigi juhtide büstid, aga siis võiks see jätkuda tänapäevani.
11.02.2017 09:36
Üks väheseid kordi kui Kivirähki asvamusega nõus olen.Tõepoolest,oli EW loomine meeskonnatöö mitte Pätsi soolo.Minu arvamus on et hästi sobiks ausammas Päästekomitee liikmetele.
Nemo Civis`ele ütleks:Kui ainsaks arvamuseks on,et Päts oli riigireetur,siis seda juba lugesime. 10x sama teksti esitamine ei anna arvamusele kaalu juurde.
11.02.2017 09:41
Mõistlik ettepanek. Soome huvitav lugu on https://et.wikipedia.org/wiki/Carl_Gustaf..., kes polnud isegi finlandiseerumise perioodil põlu all, ehkki oli aktiivne enamlaste ja N Liidu vastu võitleja.
11.02.2017 09:49
eks Vellistele jms.kambale tule andeks anda...-sellistele``tänu``olegi see,et igas trepikojas on peagi muuseum või teater ning iga maakamarast ammutatud graniiditükk on vormitud mõne ``iidoli``füsionoomiaks sellise tihedusega et pea ei saa aru,kas mõne ugri hulgas üldse töötegijaid oli või olid kõik lihtsalt suurkujud?Las see Pätsuke peesita edasi oma Tahkurannas-ei soovi et peagi hakkaksime igasugu punaste tallalakkujatele a la Ansip või Kallaski memoriaalkomplekse või mausoleume püstitama
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega