28.10.2014, 03:30
Aus jutt on alati parem
Mis venelasele tervislik, see sakslasele surm. Hulganisti üles pandud alkoholiinfo reklaamid esitavad naiivsevõitu jutukesi sellest, kuidas varem sai rohkem klaasi põhja vaadatud, nüüd aga vähem, ja elu on kohe paremaks läinud. Need meenutavad natuke nõukogulikke paskville halvale teele läinud noortest, kes avastasid kollektiivi, ja ehkki nende kraaklejaloomus kuhugi ei kadunud, teenis see nüüd võitlust inimkonna õnne nimel.
FOTO:
Jutukestega näib olevat tõsine probleem. Andekalt tehtuna annab lugejatele pähe määrida mis tahes fantaasialendu: Moskva meetripikkused rotid on siin vist ületamatud. (Mäletan, et kõige rohkem hämmastasid mind proportsioonid: meetripikkused ja tervelt 70 cm kõrgused!) Kuid kui võrrelda reklaamide eesti- ja venekeelseid tekste ja nende allkirju, tekivad sügavad kahtlused. Kas kaks eri rahvusest inimest on mõelnud täpselt ühtemoodi? Kas kampaaniategijad petavad, pannes tekstidele alla valenimed? Või on need tükitööna välja mõelnud hoopis mõni reklaamitegija? Kui külmalt valetatakse juba sellise pisiasjaga, siis miks peaks kübekenegi uskuma kampaania põhisõnumit?