NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 ... 4
Nu nu
13.08.2012 06:55
Kui inimesele on peatähtis - poodide lagtioleku ajad,kaardimaksed ja jalgrattateed....siis pole ikka peaga kõik väga korras!
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    13.08.2012 12:45
    paistab, et sa pole jutust aru saanud. peaksid veel õppima!
    13.08.2012 13:49
    täpselt-kui põhjuseks on poe lahtioleku ajad ,kaardimaksed ja jalgrattateed -siis paneb küll peast kinni haarama ja mida on siin oodata suurelt TEGEVtoimetajalt (Postimehes on veel peale peatoimetaja vastutav või oli Samost poliitiline peatoimetaja ,kui ajaleht max 10-15 lk,olgu või 30 lehekülge ,aga minu uuel kodumaal Rootsis päevaleht DN on miinimum 150 lehekülge ja sisu !! )Peale sooja-vee,toidu maksmise tuleb kohe Dagens Nyheter.
    Kulla Ave marssisid oma koolid ja maad läbi -kuid sa ei teinud peamist -sa ei elanud üheski riigis sisse ühiskonda,ei õppinud tundma tema ajalugu,tema traditsioone ei saanud lähedaseks selle maa elanikuga )ja sinu nn.rahvusvahelistest kogemustest ei ole kasu -SUL PUUDUB PÕHI JA ISEGI IDENDITEET et midagi öelda,analüüsida .
    Kuid õppida sinust on ,sest on seda, millest me eksiileestlased peame hakkama rääkima oma lahkuvatele noortele eestlastele -sa oled õppimise suhtes musternäide...
    eh
    13.08.2012 18:38
    Elas Londonis, aga ei pannud tähele, et siin on paljud supermarketid 24h lahti ja ka kaardiga saab maksta igas poes, mis on piisavalt korralik, et valge inimene sisse julgeb astuda.
ajakirjanik
13.08.2012 08:05
Nagu ma jutust aru sain,on see kogemus millie ta välismaal elades sai ettekandja töö.Tõepoolest väärt kogemus mille järele tasus välismaale sõita ja tänu millele nüüd eestis talle tööd pakutakse!
eelmistele kommijatele:
13.08.2012 08:10
Mida te ilgute? Eestis on tõepoolest võrdlemisi heal tasemel ja arenenud keskkond. Ainult virisejaid kohtab igal sammul, isegi EPLi kommentaariumis. Minge tehke tiiruke mujal maailmas, enne kui ilkuma hakkate!
    MetsJeesus
    13.08.2012 13:48
    Lihtsalt üks opositsioonierakond üritab hambad ristis tõestada et:
    - kõik on p*s.
    - Lapsed nälgivad.
    - Inimesed jooksevad wäljamaale.
    Võib-olla see nende valijatega isegi nii on (eriti see viimane) ning see on ka reaalne põhjus miks tüübid järjest rohkem opositsiooni jäävad ning oma frustratsiooni artiklisabades välja üritavad elada...
pikalt lahti
13.08.2012 08:13
Kui pood on pikalt lahti ja müüjad saavad korralikult tasustatud siis kõik korras, on nii vist? Kuid kas eesti müüjad ikka saavad piisavalt palka oma pühendumise eest? Järsku esmalt vaja koonduda ametiühingusse ja siis vaatab edasi? Ärmiselt kena, et noor inimene sai kogemuse töötades teenindajana ja miks mitte väljamaal. Kuid eeldaks ka teatud julgust pisut mõelda, näiteks kasvõi poodide pika lahtioleku teemal.
einoh...
13.08.2012 08:15
..ajakirjaniku-haridusega leiab kindlasti Eestis tööd, aga kulla laps - kõik ei mahu marjamaale. Nagu ka Londonis...
Millal ükskord heal positsioonil inimesed väärtustavad need "väikesed, väheväärtuslikud inimesed"??? Need, kes teie eest ja järelt koristavad, need, kes teid teenindavad jne ???
13.08.2012 08:24
palk, palk, palk! tootasin eestis 2a 200 tundi kuus 500 euri eest. praegu l6igun austraalias viinapuid ja panen iga n2dal korvale suurema summa kui eestis palgap2eval kuus korra k2tte sain. lisaks uskumatu elukogemus ja koik see muu juurde.
    13.08.2012 09:08
    Milles täpsemalt seisneb see "uskumatu elukogemus" ja "kõik muu" kusagil Austraalia põllul viinapuid lõigates?
    Ise ikka usud oma juttu ve?
    Veiko
    13.08.2012 14:09
    Kuid sa ei kujuta ju ennast ette elu aeg neid viinapuid lõikumas? Ühel hetkel sind ei rahulda enam ainult see, et kõht on täis ja arved makstud, vaid tahad midagi enamat, näiteks eneseteostust (kasvõi väiksema palga eest). Kuid Austraalia tuleb kasuks igal juhul.
    Kui
    14.08.2012 09:06
    sinu oskused piirduvadki viinapuude lõikamisega, siis on arusaadav, et sa Eestis üle 500 ei saagi, tee seda siis pigem mujal. Elasin samuti mitu aastat Londonis-väga meeldis. Tulin tagasi, sest Eestis meeldib rohkem-pere ja kodu jne. Te raisad roniks tulle kah kui rohkem makstakse ja veel kiidaks, et oi kui tore on ikka igalpool mujal kui Eestis. Kui nüüd autorist õigest aru sain, siis välismaal elamise põhjusena tõigi ta praktilise kogemuse, mille najal siis Eestis hiljem endale sobilikud tingimused luua, nii palga kui muude tingimuste suhtes. Sa võid arenemata seal elu lõpuni oma mandariine korjata, kuid ikka on sul häda, et oled alamakstud jne.
tomma
13.08.2012 08:29
Eestis on parem elu kui ükskõik millises teises riigis ,kus elanud olen .bürokraatiat on vähem poed on kaua lahti,kõikjal saab kaardiga maksta . minu küsimus miks siis ikkagi eestlaed lahkuvad siit paradiisist ,kui sellised eluks tõesti vajalikud tingimused on loodud .poed kaua lahti.saab kaardiga maksta . Lgp Ave Tampere arvan et tunda ennast väärilise kodanikuga omal maal on ikka muid kriteerumeid tarvis mille järgi hinnata .see puhtalt minu isiklik arvamus .
hmmm
13.08.2012 08:40
Lgp artikli autor!Kes teid finantseerris kogu õpingute aja?
Thomas Von buxhoeveden
13.08.2012 08:40
Avel on suures osas õigus. Olen lühemat või pikemat aega olnud 50 riigis ja kui võtta kokku kogu eluspekter, on Eesti parim koht ja kui keegi eelistab kusagil jäätmeid koristada, siis on see nende primitiivne valik. Aga inimese valik maailmas oleks minu meelest- luua. Ükskõik mida, aga olla enda peremees, looja mitte mitte teener, töövõtja. See aga õnnestub Eestis parimini.
    13.08.2012 09:45
    Põhiliselt õige jutt, aga kahjuks moodustavad loojad ühiskonnast siiski marginaalse osa. Enamik on teenrid ehk töövõtjad. Ei taha uskuda, et ühiskond mis panustab ainult loojatesse eriti jätkusuutlik on.
    13.08.2012 10:49
    Iseenda peremeheks saab looja olla aionult siis, kui tema ülalpidamiseks töötab küllaldaselt orje. Tõeline looja on alati ühiskonna teener.
    aednik
    13.08.2012 13:54
    Ka sul põhimõtteliselt õige seisukoht, maailmas/looduses peab valitsema tasakaal,nii on vaja loojaid kui ka teenreid. Praegune vahekord on vist natike paigast ära, maailm jamadest täitsa kreenis...aga küll Looja selle paika paneb.
andri
13.08.2012 08:41
Väga ilus tundub elu Eestis kui näiteks nädal viibida idanaabri maal. Pole vajagi ettekandjaks minna, võid ka turist olla, et isamaa ilu hindama hakata.
    13.08.2012 10:58
    Eks inimene saabki otsustada võrdlemise abil. Tulemus oleneb mida ja millega võrreldakse.
    SIGA
    Üks Siga mõisa õuele kord trügis,
    seal ümber tallide ja köögi kandis nühkis
    ta sõnnikus ja prügis
    ning mööda porilompe lohistas ja tuhnis;
    siis varsti jälle pöördus koju,
    ropp, räpane kui roju.
    «Kärssnina, noh, mis uudist tõid sa sealt?»
    nüüd Karjus küsib Sealt.
    «Eks rahva jutu järgi
    on häärberites aina siid ja pärlid,
    kes teab, mis toredus ja sära ...»
    Kärssnina röhib talle, «tühi plära!
    Ei miskit sihukest seal silma hakka,
    vaid ainult rämpsu, sõnnikut seal ongi,
    et muudkui songi,
    löö sisse kärss ja keera segi,
    nii nagu minagi nüüd tegin
    seal talli takka...»

    Ma kedagi siin solvata ei taha,
    kuid kuidas mitte nimetada Seaks
    võib kriitikut, kes oma meeleheaks
    ei kuski märka muud kui ainult paha.
    I. Krõlov
    14.08.2012 12:04
    kus nüüd tõid võrdluse - idanaabrid..
Jopp prole arvab ka
13.08.2012 08:51
Kui on inimesi, kes loevad seda artiklit, aga sisust aru ei saa, siis on täitsa loogiline, et nad ei saa ka muudest asjadest aru. See määrabki koha ühiskonnas. Kõik ei saa olla Einsteinid ja Sõõrumaad. Igaühele oma koht. Maailm toimib.
Subudai-bagatur
13.08.2012 09:06
Aga mis see siis ikkagi oli, mida sa sealt välimaalt said ja mis sulle kodumaale naastes eelisi andis? Tekstist küll selles osas eriti sotti ei saa.
13.08.2012 09:06
Ma ei ole mitte kunagi mõistnud inimesi kes räägivad sellest, et lähevad välismaale kogemusi omandama, et neid siis siin Eestis rakendada. Kuidas saab välismaa kogemust rakendada mujal kui sellel samal välismaal?!
Kas naabrinaise juures saadud kogemus on rakendatav kodus? Ei ole!
Kas sigalas saadud kogemus aitab kaasa elektroonikatehases töötamisele?
    13.08.2012 13:03
    Ei ole päris nii, et kogemus on nii kohaspetsiifiline, et seda saab ainult kasutada seal, kus see kogemus on omandatud. Eestis on nii suur puudus kõikvõimalikust oskusteabest ja know-howst, mis mujal maailmas iseenesest mõistetav ja kättesaadav. Sisuliselt leiutatakse meil paljudes valdkondades ikka veel jalgratast.
13.08.2012 09:16
Eks siin ole tegemist sellesama kurikuulsa Maslow püramiidiga. Kes näeb alumisel astmel vaeva sellega, et saaks kuidagi raha söögi ja riiete jaoks, selle jaoks on artikkel muidugi arusaamatu - eneseteostus, tahtmine midagi luua, aga ka isamaaarmastus on väärtused, mis püramiidis märksa kõrgemal seisavad
Kellel on probleeme esimese astmega, mingu Austraaliasse. Kellel aga see aste on korras ja probleemid kõrgematel astmetel, tulgu Eestisse tagasi. Või jäägugi siia.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    a la arstitudeng
    13.08.2012 17:02
    minu kogemus on just vastupidine sinu omale. Olen 5 aastat Eesti ülikoolis ja haiglates tudengina mööda saatnud, sel suvel olen välismaal ja pean nentima, et siin, eemal, olen ma erinevalt Eestist, tahetud, oodatud ja lugupeetud noor kolleeg, mitte vanemate arstide süljetops, kelle kohustus on praktika sildi all tasuta teha seda tööd, mida nad ise teha ei viitsi. Palgast ja finantsilisest poolest ei tasu pikalt rääkida, lihtsalt mainin seda, et siin olen ma esimest korda elus majanduslikult iseseisev ja olen saanud kogeda seda, et see mida ma erialaselt teha oskan ja suudan on oluline ning peegeldub ka minu sissetulekus.
    Kuigi eks ta nii on, et kogemused on erinevad ja sõltuvad paljuski ka sellest, mida sa teha oskad ning mida sa välismaale tegema lähed :)
    asd
    13.08.2012 22:16
    oled hea näide väga rikutud inimesega.Skandinaavias ei tehta inimestel vahet päritolu,nahavärvi või muu järgi.Tublist,heast inimesest lihtsalt peetakse lugu,kedagi ei halvustata
    14.08.2012 10:38
    Nagu iga püramiid, nii ka Maslow oma, püsib püsti jalami najal.
    Lõvilõrr, enne kui saadad jalami Austraaliasse, tuleks avastada atlantide ammendamatu teadmiste varasalv. Nemad kuuldavasti suutsid raskusi teisaldada läbi õhu vaid mõttejõul. Ehk oleks võimalik seda tarkust kohaldada ka mittefüüsiliste objektide puhul? Sundida see asjandus leviteerima kujuteldava jalami kohal?
    PS! Meie, inimesed, oleme loodud Jumala näo järgi. Aga me ei ole jumalad ja meie jõuvarud, nii füüsilised kui vaimsed, on piiratud. Seepärast, enne kui näed üldrahvalikku enneseteostust, loomepurset ja kõikehõlmavat armastust, tuleks kõht täis sööta ja tuba soojaks kütta.

lohe
13.08.2012 09:23
Suures osas nõustun autori seisukohtadega. Aga kui kõht on väga tühi, siis pole vahet, kas oled Tallinnas või Londonis. Kui aga tahad olla vaba ja iseenda peremees, nagu keegi eelpool tabavalt kirjutas, siis on näiteks minu jaoks küll Eestis parem, kui välismaal. See ei tähenda muidugi, et kellelegi teisele ei sobiks rohkem austraalias taimeid võsutada.
    13.08.2012 20:34
    Kas tõesti on veel olemas lihtsameelseid, kes kuujtavad ette, et välismaale lähevad vaid koristajad ja maasikanoppijad?
    Hooajatöid teevad noored, kellel on soov reisida nind reisides ka reisiraha tagasi teenida.
    need , kes päriseks lähevad, on juba oma ametis spetsialistid , oodatud ja hinnatud ...
hõm
13.08.2012 09:31
Eesti ajalehtedes on väljakujunenud terve uus žanr: Eesti tibide rutiinsed seiklused välismaal. Peaaegu kõik on ühesugused: ettekandja või lapsehoidja ,vahel ka õppimine, kavaler, islamiusk, lapsed, rahvatantsuring, Eesti ajaleheartikkel
vambu
13.08.2012 09:38
No on ikka privileegid- vähe bürokraatiat, poed kaua lahti, saab kaardiga maksta ja selle põhjal on Eestis parem elada kui kusagil mujal... NALJATILK!!! Või ei saanud mujal hakkama?!!!
andri
13.08.2012 09:43
On kellelgi kogemust elust New Yorgis? Kirjutage sellest ka, see ikka tõelina maailmalinn ja oleks huvitav teada, kuidas SEAL mängivad rolli klassivahed ja rahvuste erinevused, kombed jne..
tädi
13.08.2012 10:01
See klišee, et välismaal saadud kogemused on A ja O, mida Eestis justkui kõige rohkem vaja , on ikka väga mannetu. Võimekas ja töökas inimene saab väga hästi end ka siin oma erialal tippu viia ja isamaale kasulik olla. Infoühiskonnas, kus internet võimaldab ligipääsu igasugu allikatele, ei ole vaja enam tingimata ise kohale sõita, et milleski "oma silmaga" veenduda. See on pigem ettekääne, millega noored enda jalgalaskmist õigustavad.
    vb
    13.08.2012 14:01
    Palun põhjenda, miks Sa arvad, et internet asendab reaalse elu kogemusi? Kas Sul on olnud võimalus võrrelda reaalset elu internetieluga või arvad seda pelgalt oma mätta otsast, kus oled kõikse aja istunud ja internetis surfanud?
    14.08.2012 12:06
    ,, Noored õigustavad '' - ma ei pea oma äraminemist mitte kellelegi isegi põhjendama. Nii eakas inimene võiks ise natuke reisida ja silmaringi avarada..
hmmm
13.08.2012 10:47
Need põhjused, miks Eestis "nii hea elada on", kõlavad veidi naiivselt. Välismaalt ei ole raske ära minna, kui korralikku tööd ei saa. Kui aga pärast õpinguid õnnestub haridusele vastav töökoht saada nt rahvusvaheliselt juhtivas ettevõttes, mis tegelab peale lihttootmise ka teadusarendusega, on kojuminek raskem. Kaua lahti olevad poed ja kaardimakse ei kompenseeri kahjuks Eesti väiksust, mis paratamatult on probleem nendele noortele, kes pigem on väiksed kalad suures meres (kus igapäevaselt tuleb kõvasti tööd teha, et konkurentsis püsida ja end arendada) kui suured kalad väikses tiigis (kus saab vähemalt mõnda aega "välismaal saadud kogemuse" peale liugu lasta).
    Igati nõus
    13.08.2012 17:29
    Hmmmil on õigus. Sellest, kui peale doktorantuuri Ühendriikides praktilise kogemuse saamiseks "paariks aastaks" teaduslikule tööle jäin, saab varsti kümme aastat. Hirmsal kombel igatsen kodumaale tagasi, kuid minu küllaltki spetsiifilist haridust vajavaid töökohti Eestis pole, riik on lihtsalt liiga väike. Teen oma töö kirega ja olen oma alal tunnustatud, seepärast on kiindumus erialasse kahjuks kodumaaarmastuse seni üle trumbanud. Pikas perspektiivis tahan elupäevad siiski kodumaal lõpetada.

    Küllalt palju olen näinud Ühendriikides näinud selliseid noori, kes on siia tulnud ettekandjaks või ehitajaks. Kuigi ameeriklased suhtuvad immigrantidesse sõbralikult, on haridust mitte eeldava töö tegemine võõral maal siiski nüristav. Vähemalt mulle on selline mulje jäänud. Mitmel "ettekandjal", keda olen tundnud, on lõpuks "kopa" ette visanud ja nad on tagasi koju lennanud. Nagu Hmmm nentis, ei ole välismaalt raske ära minna, kui korralikku tööd ei leia. Ise lisaksin juurde, et see "korralik" töö peab kindlasti ka eneseteostust võimaldama või muidu vaimset rahuldust pakkuma.
1 2 ... 4
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega

Amarillo Tex-Mex restoran Amarillo

Peakokk soovitab:

Mehhiko parimad palad Texase maitsetega vürtsitatult:

  • Tulise toidu austajale tacod ja burritod
  • Üle linna kuulsad Amarillo Famous burgerid
  • Maiasmokkadele suus sulavad kohapeal valmistatud küpsetised
  • Avatud linna kuumim päikeseterrass!
Vaata lähemalt