Carmen, kes hindab traditsioone
"Estonia parimad ajad olid minu arvates 1970.–1980. aastad, kui teatris oli suur plejaad uhkeid lauljaid. Mina õppisin siis alles konservatooriumis ja laulsin teatri kooris. Mäletan, kuidas Hendrik Krumm laulis Kirovi-teatri külalisetendustel "Trubaduuri" strettat – eesriie käis kümme korda üles-alla," meenutab täna 53-aastaseks saav Marika Eensalu. Praegustest noortest meeldib Eensalule kõige rohkem Ain Anger artistliku, ilusa vokaali pärast.
"Mina usaldan lavastajat väga. Kõige huvitavam oli töö kuulsa vene lavastaja Boriss Pokrovskiga. See, kuidas ta kondikava ette andis ja ülejäänu enda teha jättis. Meelde on jäänud ka Arne Mikk "Reigi õpetajas" ja Endrik Kerge. Noore lauljana andis mulle sisemiselt palju Mai Murdmaa," räägib sünnipäevalaps. Murdmaa lahendust Tambergi ooperile "Lend" peab Eensalu erakordselt huvitavaks, sest lavastaja liitis balletipaari ja lauljad, mis mõjus visuaalselt väga tugevalt.
Helilooja Eino Tambergi puhul köidab lauljat see, et ta kasutab väga sisukat teksti. "Puudutused" metsosopranile ja sümfooniaorkestrile on näiteks Doris Kareva, laulutsükkel Viivi Luige luulele.
"Carmeni-lavastustest oli suurim elamus laulda Hendrik Krummiga, sest ta oli nii impulsiivne. Praegune lavastus mulle üldiselt meeldib, ainult see ristilöömisega lõpp mitte. Olen ooperis üldse traditsiooniliste lahenduste poolt, peamine on ikka muusika," tõdeb Eensalu.
Eensalule meeldib Estonia uuslavastus "Öö Veneetsias" Monika Wiesleri käe all rohkem kui Vanemuise suvelavastus. "Mulle need Vanemuise Peugeotd ja mootorrattad ei meeldinud, Wiesler teeb traditsioonilisemalt. Ta on ise koreograaf, tema tugevus on tantsunumbrid, ja operetis ongi põhiline sära ning vaimukus," põhjendab laulja.
Heili Vaus-Tamm