Kui Heasoovija saab võimu juurde
Aga kui Heasoovija saab võimu juurde, siis läheb asi hulluks kätte ära. Siis ei ole Heasoovija harilikult enam üks inimene, vaid Heasoovlikkus võib väljenduda massipsühhoosis, mis on haaranud ühte gruppi, kes püüab kuidagi maailma parandada, samal ajal süvenemata, kelle jaoks või milleks. Maailma parandamine on muidugi okei, juhul, kui seda teevad normaalsed, analüüsimisvõimelised, oma ala tundvad inimesed, keda ei kannusta mitte Heasoovlikkus, vaid kes lähtuvad tervest mõistusest ja praktilistest kaalutlustest. Kes ei paranda maailma enda upitamiseks.
Aga tagasi Heasoovijate juurde. Kamp Heasoovijaid lõi viimati Eesti Brändi, mis on naeruväärne juba selle poolest, et see grupp kasutab oma tegevuse sildistamiseks nimetust “bränd“.
Ma tegin just äsja turunduse eksamit ja ma tean väga hästi, mis on bränd, eelkõige iseloomustab brändi see, et enne brändi looma asumist tehakse põhjalikke turu-uuringuid ja kindlasti arvestatakse sellega, kes on sihtgrupp. Positsioneeritakse. See viimane tähendab, et brändi püütakse luua sellisena, et see hakkaks sihtgrupi peas elama, et see oleks sihtgrupile meeldiv ja mõnus ja et nad tahaksid seda veel.
Positsioneerimine ei ole see, et sa mõtled: nii, ma tahan teha brändi, mulle meeldib nii, vohh, nii ma teengi!
Oletame, et sa oled teinud mingi uuringu ikka ka ja avastad, et lastele oleks vaja toole. Ja siis mõtled, et sulle meeldib kollane värv ja see on nii tore ja päikseline ja sulle meeldib pehme tool, see on nii mõõõnus ja siis teedki hulga kollaseid pehmeid toole valmis, nimetad selle näiteks Õige Eesti Lapse Tool. Ja siis avastad, et lastele ei meeldigi see pehme kollane tool. Lapsevanemad samuti nurisevad. Ütlevad, et kollane ei meeldi neile üldse, neile meeldib hoopis pruun. Ja et pehme ei sobi ka sugugi, parem kui oleks hoopis poolkõva. Võib-olla kellelegi meeldib ka see pehme ja kollane, aga neid ei ole nii piisavalt, et sa saaksid rahule jääda.
Nonii, sa oled oma brändiga puusse pannud. Mis valesti läks? Sa tegid selle oma tooli sellise nagu sulle meeldib. Aga oleksid pidanud tegema sellise, mis lastele ja nende vanematele meeldib. Vat see ongi see positsioneerimine, et sa ei tee asju mitte enda järgi, vaid selle järgi, KELLELE sa seda asja teha tahad.

Nii läks ka selle õnnetu brändiga
Meenutagem Heasoovijat. Teda häiris, et teie abikaasa einestas mingi kena noore daamiga. Leidis, et see on kindlasti asi, mida ta peaks ette kandma. Kelle huvidest ta sellise teguviisiga lähtus? Eks ikka enda omadest. Temal on selline moraalilävi. Aga võib-olla on teil see lävi hoopis mujal. Selleni Heasoovijate mõte ei küüni.
Nii läks ka selle õnnetu brändiga. Disainerid võivad ju endale vastu rinda taguda, et kõik on ilus ja kena, ja eks ta mingis mõttes natuke nagu on ka, aga ega nad seda brändi ju omasugustele disaineritele ei teinud.
Mulle jääb üldse ähmaseks, kelle jaoks see bränd tehti. Kui seda tehti rahva jaoks, miks siis solvuti, kui rahvale ei meeldinud? Kui seda ei tehtud rahva jaoks, miks siis seda rahvale üldse presenteeriti, näidanud seda oma kitsas disainerite klannis ja jätnud pööbel mängust välja. Rahvale meeldis selle hollandi kuti algne idee, olekski võinud nii jätta, poleks vaja olnud seda enam hakata oma heasoovlikkusega üle vindi keerama.

Numbrimärke värvivad Heasoovijad
Ja siis see numbrimärkide värvimise idee Heasoovijate punt. Huvitav, kellele see kampaania siis suunatud oleks? Ilmselt teistele Heasoovijatele. Ettevõtjate huvides see värvilise numbrimärgi teema ju ei ole. Numbrite värvimime oleks ka kulukas märgistamine ja ega tea, kas selle raha üldse tagasi teeniks. Ettevõtjatele oleks see paras nuhtlus. Aga Heasoovijate õiel säraks päike! Vat kus siis saaks hakata peale kaebama!
Ega Heasoovija ju ei süvene, muidu ta poleks Heasoovija. Näeb värvilise numbriga autot pühapäeva hommikul burksiputka juures ja kohe teatab, kuhu vaja. Kes seal burksiputka juures ikka tööd teeb, eks. No juhtub värvilise märgiga auto kuskil kahtlases kohas ja kahtlasel ajal ette jääma, jälle Heasoovijatel käed tööd täis.
Heasoovlikkus annab tulemuseks üldiselt palju sekeldusi ja segadust, heal juhul ei juhtu midagi hullu ja saab tagantjärele lõuatäie naerdagi, kuid halvemal juhul võib asi lõppeda kurvalt. Teame küll neid Heasoovijaid, kes silma pilgutamata naabreid kulakuks tembeldasid.
Kui ma täna veel saaksin soovida mingi uusaastasoovi, siis ma sooviksin vähem Heasoovijaid, vähem arulagedat Heasoovlikkust. Rohkem läbimõtlemist, kaalumist, positsioneerimist ja mõne koha pealt ehk oleks isegi hea rohkem ükskõiksust. Vähem õhinapõhisust... Aga sellest mõni teine kord.