HOMSES PÄEVALEHES: Kas „nutipõlvkond” teeb eelmistele generatsioonidele ära?
Tehnoloogia areng ja kättesaadavus on toonud õppetöösse muutusi, mis polnud veel kümneid aastaid tagasi võimalikud. Näiteks saab küsimustele elektrooniliselt vastata, oma nutitelefoniga internetist fakte otsida, millimeetripaberi asemel arvutiekraanil graafikuid joonistada.
Eri maade uurijad on väljendanud arvamust, et peale kasvab uus põlvkond õppijaid, kes omandavad teadmisi hoopis teistmoodi, kui omandati varem: interaktiivsemalt, uurivamalt, teadlikumalt. Seda põhjendatakse mõttekäiguga, et tänapäeva noorem põlvkond on juba n-ö sündides tehnoloogia kätte saanud, käsitseb seda vanematele generatsioonidele uskumatult loomulikul moel ja aktiivne tehnoloogia mõjuväljas olek on muutnud ka nende õpingud efektiivsemaks.
Üldiselt võib öelda, et kui veel sajandi alguses suhtuti optimistlikult sellesse, millist mõju avaldab tehnoloogia kasutamine õppeprotsessile, siis viimastel aastatel on märgata hoopis murettekitavaid tulemusi.
Loe edasi homsest Eesti Päevalehest!