NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 ... 6
hm
15.06.2013 16:19
Oi kui hea artikkel! Hea sellest hoolimata, et ma veel ei tea, kas minu poeg mind enda juurde võtab, kui mind vanaduses hooldada on vaja...
Kommentaar eemaldatud
    samuti
    15.06.2013 16:34
    vanemad peavad oma lapsi...
    Ja Evelin Ilvese isa on Soome riigi pensionär-miks peaks talle midagi juurde maksma,Soomes pole ju vaeseid, kõik elavad seal ju imehästi. Nägin ka seda Lusti poolt välja imetud lugu,kuidagi haleda mulje jättis.Otsiti intriigi sealt ,kus seda pole.Reporter on ikka küll väga palju sellise loo tegija kohta öeldud.Ma arvan ka ,et suhted on kahepoolsed.Meie ju ei tea, kuidas asjad tegelikult olid,seega nagu imelik sellist lugu telesse lasta,häbi TV3, minu silmis tegite sellega küll oma margi täis.
15.06.2013 16:23
Eesti seaduste kohaselt - laps peab oma vanemaid ... . Autori arvates ilmselt see seadus ei kehti nende jaoks - kelle jaoks eesti seadused ei kehti.
muhv eelnevale
15.06.2013 16:29
Järelikult on mõtlematult koostatud seadus. Seadusi teevad ka ainult inimesed.
    seadused
    16.06.2013 00:44
    Armastus armastuseks, aga perekonnaseadus räägib teist keelt. Raitar võib rääkida pikalt laialt moraalist, aga riik teeb seadusi nii, nagu talle kasulik on. Inimesed ja nende moraal ei lähe neile korda. Seadused on täitmiseks eranditult kõigile.
Külli Peters
15.06.2013 16:32
Aitäh, Inga! :-)
moraalne
15.06.2013 16:45
Arvan , et armastama ei pea , aga aitama küll. See lihtsalt on inimlik ja moraalne. Seda võlgnevad lapsed selle eest, et neile on üldse antud võimalus elumängus kaasa lüüa.
    15.06.2013 16:58
    EI nõustu selle väitega,et on antud võimalus nö elus kaasa lüüa.Juhul kui lapsi poleks sündinud ei oleks ka mingit teadvustamist,et nende vanemad on nad ilmale toonud.Lapsed ei võlgne oma vanematele seda,et nad eksisteerivad.
    Hüpoteetilisi lapsi kes reaalsusega üks ühele on ei ole olemas.Seega ei saa rääkida mingisugust võimaluse andmist neile.Lapse saamine on võimalus.

    Lihtsalt moraalne ning iseenesest mõistetav on see,et koos elades abistatakse üksteist,et kõigil parem oleks.
    15.06.2013 21:22
    lapsed ei võlgne midagi!!

    kui oled lapse sünnitanud, siis vastutad ja kasvatadki, nii nagu sinu eest vastutasid sinu vanemad, vastutad sina oma laste eest ja nemad jälle oma laste eest.
    nii on siin elus kord.
15.06.2013 16:58
EI nõustu selle väitega,et on antud võimalus nö elus kaasa lüüa.Juhul kui lapsi poleks sündinud ei oleks ka mingit teadvustamist,et nende vanemad on nad ilmale toonud.Lapsed ei võlgne oma vanematele seda,et nad eksisteerivad.
Hüpoteetilisi lapsi kes reaalsusega üks ühele on ei ole olemas.Seega ei saa rääkida mingisugust võimaluse andmist neile.Lapse saamine on võimalus.

Lihtsalt moraalne ning iseenesest mõistetav on see,et koos elades abistatakse üksteist,et kõigil parem oleks.
armastusruum.ee
15.06.2013 16:59
Kogu see jutt hooldamistest ja lapsevanematest ja lastest on aluatatud eikuskilt ja lõpeb ka eikuskil. Tegeleme jälle olme tasandiga või teisti öeldes tegeldakse tagajärgedega. Tagajärgrdega tegelemine ei vii kuhugi. Selleks, et midagi õelda teistele oleks hea mingeid teemasi natuke teada. Saan aru, et kaasajal oleme kõi meedia mõjutuste vallas, kuid hea oleks midagi juurde õppida või ennast täiendada. Ma ei jõua siin kõigest rääkida, aga ühest kirjutamata seadusest (igal seadusel on ka erandeid) tahaks paar sõna kirja panna. ja see on: "Kui ma soovin, et minul endal läheks vanduspõlves hästi, siis ma hooldan ja hoian oma vanemaid" Kui rikume seda kosmilist seadust ( mis tegelikult põhineb süsteemsetel energiatel ja on seotud morfogeensete energiate ühe osaga) , siis läheb meil endil sama halvasti kui meie vanematel ja on suur tõenäosus, et läheb veel natuke hulleminigi. Sellel teemal pole tarvis mingeid maiseid seadusi ega regulatsioone. Me ise määrame oma saatuse läbi selle, kuidas oleme käitunud. Kui soovite endale head vanaduspõlve, siis soovitan pingutada selle nimel, et oma vanematele anda niipalju, kui võimalik ja rohkemgi veel. Kordminekuid kõigile oma Eluteel kulgemisel.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    16.06.2013 09:43
    Enam paremini ei saagi öelda. Igal ühel oma tasand.
    kiku
    16.06.2013 14:21
    Eluaeg on ema mind kasvatanud nii, et ma tunneksin ennast süüdi ja vastutatavana tema isikliku elu pärast. Sain koguaeg peksa, kui ma millegi vastu eksisin, või tundsin valesid tundeid või tahtsin valesid asju. Oli tavaline, kui mulle mu oma kodu öeldi: " sa ei ole siin mitte keegi. " Võttis kaua aega, et ennast terveks ravida sellest süütundest, et ma olemas olen.
    Toetame mu mehega teda rahaliselt, kuid temaga suhelda ma ei soovi ja hooldada teda veel vähem....
    666
    18.06.2013 15:42
    Appi mis jama see on, sul häbi ei ole selist jura klaviatuurist välja tippida?
15.06.2013 17:00
«Minu meelest sai Reformierakonna moraalne allakäik alguse Ansipi saamisest erakonna esimeheks. Sellest ajast on hakanud domineerima üks tõde ja see on Ansipi ja tema lähikonna tõde. Teistele on üldiselt antud soovitus, et kui olete vait, siis olete toiduahelas, kui on oma arvamus, siis olete kusagil mujal,» ütles Ojuland.

Toidupank
http://www.toidupank.ee/eesti-toidupank-2...
Eestis elab täna ilmselt enam kui 100 000 inimest, kellel on raskusi endale igapäevase toidu tagamisega. Õiguskantsleri hinnangul on neist ligi 63 000 lapsed, kes elavad kas absoluutses vaesuses (45 000 last) või vaesusriskis...

JNE...!

Kõigi suhete ainsaks toimivaks valemiks võib pidada Eesti vanasõna – kuidas sina külale, nii küla sinule...
Maali
15.06.2013 17:18
Õige,Inga.
15.06.2013 17:22
Raivo Vastseliina
15.06.2013 16:23
#Eesti seaduste kohaselt - laps peab oma vanemaid ... .#

Eesti Perekonnaseaduse järgi peab ka vanem oma lapsi...., s.t. olemas olevad pereliikmed peavad üksteise eest hoolt kandma, kuid kahjuks ei pea perekonnaseaduse järgi pere hoolitsema piisava järglaspõlve eest, kuigi just perekond on ainukesena võimeline kestmist tagama 3+, s.t., ei mees ega naine eraldi indiviididena ei suuda kestmist 3+ tagada.
Eesti riik on hääbumas, sest riigi algrakuks ei loeta kesta suutvat mittesurelikku peret, vaid surelikku indiviidi: meest, naist, last, vanurit, kes eraldivõetuna ei suuda järglasi anda, et surevust kompenseerida. Arvatakse, et kui indiviid ei saa eraldi lapsi, siis pole tal ka kohustusi piisava suurusega järglaspõlve tagamise osas, näiteks lapsi adopteerida või lastetusmaksu maksta.
Ka kesta suutvasse peresse suhtutakse, kui surelikku indiviidi, kel poleks justkui võimet ega seega ka saa olla kohustust kestmist 3+ tagada.
15.06.2013 17:27
Kaks seadust sisendavad surelikele ühiskonnaliikmetele seda, et nad on nüüd mittesurelikud, kes ei pea perega piisavalt panustama 3L või 1200EURi järglaste kasvatamisesse, et kompenseerida surevust. Need seadused on:
1. Perekonnaseadus, milles perel pole kohustust kasvatada omale vanaduseks hooldajad. Las teised, need lollid, teevad seda.
2. Poolsolidaarse pensioni seadus, milles solidaarse pensioni saamiseks pole vaja solidaarselt osa võtta pensionimaksjate kasvatamisest. Las seda teevad teised, need lollid.
    jaana
    15.06.2013 17:52
    saa palun aru - Kuigi sul on õigus, ei kommenteeri sa teemat.
    siin käib siiski jutt vanematest ja lastest ning nende vastastikkusest abistamise ja hooldamise kohustusest.
    ei ole nõus
    16.06.2013 11:53
    mitte keegi ei kasvata oma lastest endale hooldajaid. Lastest kasvatatakse inimesi, kes oma eluga hakkama saaksid ja oma lapsi kasvataksid. Tuntud mõistujuttki on selle kohta ju, kuidas vana vares jätab ellu vaid selle poja, kes lubab talle, et tulevikus oma poegade eest hoolitseb, mitte vana varase. Ma ei usu, et keegi tahaks, et tema lapsed teda hooldama peaksid. Mina igatahes mitte ühelgi juhul! Pereliikmete ja sõpradega tahaks lihtsalt suhelda, kuid neile ei tohi panna mingeid kohustusi! Selleks tulebki koguda pensionisambaid ja hankida endale korter/maja, millel veel ka vanaduspõlves väärtus oleks, et saaks selle hoolduskulude katmiseks maha müüa.
15.06.2013 17:37
Väga õige artikkel. To Raivo-ei pea laps midagi aitama, kui teda ei ole armastatud või aidatud.Kui laps sind enam näha ei taha, ju oled ise midagi valesti teinud.
absoluutselt
15.06.2013 17:44
pole autoriga nõus!
15.06.2013 17:46
Jah, ei pea, aga ometi armastavad. Teevad seda oma südames ka siis kui on sunnitud vanematest lahus elama või nad vanadekodusse paigutama. Teevad seda ka siis kui näiliselt ei hooli või ei hooli vanemad lastest, sest igaühe armastus on sügavalt isiklik ja keegi ei tea, kuidas see ka kannatusi sünnitab. Armastus ei ole ainult pilvedes hõljumine ja teistele näitamine-kui ilus, kena, tore kõik on. Armastatakse ka läbi valu ja pisarate, vaatamata kõigele. Tingimusi seades lõhutakse teise hinge ja saadakse ka ise haiget.
Ei pea kellelegi tunnistama midagi, aga ennast petta pole võimalik. Hing tunneb ära, kuidas asjalood on. Andestamine annab hingamisruumi ja aeg parandab haavad.
15.06.2013 17:58
See on midagi uut Inga Raitarilt. Armastus teatavasti ongi tingimusteta, sest tingimuste korral oleks tegu mitte armastusega. Õigem olnuks siis juba kirjutada, et lapsed ei pea vanemaid armastama.

Mida Inga propageerib? Et kui vanemad on ise olnud ohvrid, kellele pole piisavalt osatud, tahetud armastust anda, siis ega nad ise ka armastust vääri. Kuidagi öövastav järeldus. Lastekodu laps ei pea kasvatajalt, õpetajalt armastust saama, sest pole kasvatajale ise seda jaganud, miks mitte Inga loogika järgi siis niipidi?!

Kulla Inga! Sa tead väga hästi, et lapsed valivad oma vanemad, et oma õppetunnid kätte saada. No oletame, et karmat ja eelmisi elusid ei olegi, ikkagi on vaja , et lapsed oleksid targemad kui nende vanemad. Või vaidled vastu, et armastus ei päästagi maailma. Igatahes ilus oleks, kui Evelin Ilves oma isast hooliks vaatamata sellele, et see pere juurest oli sunnitud kunagi lahkuma. Meil on vaid üks isa ja ema, kas noored tõesti ei suuda hoolida kõige lähedamatest. Küll jagub seda koertele ja kassidele, kallitele kottidele ja riietele, miks mitte emale ja isale? Laste peres kasvavad ju omakorda lapsed, kes näevad, et ema ei hooligi oma vanemaist ja see ongi normaalne. Kas see ahel mitte jube pole?
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    to jälgija
    15.06.2013 21:59
    Kirjutad, et:
    "Armastus teatavasti ongi tingimusteta, sest tingimuste korral oleks tegu mitte armastusega." aga ise sead tingimuseks, et lapsed peaksid siis Sind tingimusteta armastama. Julm värk, kui inimene nii mõtleb. Nagu ka lause:
    "Et kui vanemad on ise olnud ohvrid, kellele pole piisavalt osatud, tahetud armastust anda, siis ega nad ise ka armastust vääri." Ausalt öelda, ei vääri küll, sest last ei sünnitata mitte selleks, et olla oma vanematele elu aeg võlglane nende endi viltu elatud elu eest ja lisaks veel neid ka tingimusteta armastama.
    Enne kui kelleltki midagi nõuda, peab ise andma. Süüdimatu oleks enda tehtud vead lastele koormaks laduda, mitte laps ei tee otsust sündida oma vanematele vaevaks, vaid otsuse last sünnitada teeb lapsevanem ja tihti tõesti lapsele vaevaks.
    Kõik ei suuda.
    15.06.2013 22:54
    Kui laps kasvab üles ilma geneetilise isa abi ja toetuseta, siis ei saa teda süüdistada, et ta ei tunne endal kohustust geneetilise isa aitamiseks tolle vanaduspõlves.
    Kui laps suudab olla üle hingevalust, mis tulenes isata lapsepõlvest, siis ta toetab vajadusel ka oma geneetilist isa. Kõik seda ilmselt ei suuda.
    kiibitseja
    17.06.2013 08:53
    Selleks, et te saaksite aru, millest on jutt. Autor on suur esoteerika jutlustaja. Kui te loete tema muid mõtteid ja kirjutisi, siis on risti vastuoksa sellele artiklile, mis siin kirjutataud. Muidugi see on tavaline, et ta räägib täna ühte ja homme hoopis risti vastupidist.
    Mis aga lisaks mulle häirib, on see, et autor on kokku pakkinud mitu erinevat olukorda, võttes endale seisukoha, et ma tean kuidas olukord tegelikult on. Ta võrdsustab käigult Ilvese isa ja asotsiaalse nurgataguse parmu. Miks mulle tundub, et selles võrdsustamises on midagi äkki vale.
15.06.2013 18:09
Tingimusteta armastus on maailmakõiksusega ühtekuuluvuse ja harmoonia saavutamise alus. See lihtne tõsiasi unustati inimeste poolt aastatuhandete eest ja selle tulemusena sündis nähtus mida me kutsume tsivilisatsiooniks. Tsiviliseeritus tähendab vaimses neuroosis elamist niivõrd mastaapselt, et seda hakatakse lausa normaalseks pidama. Kui enamus on haiged, siis haige olemine ongi normaalne olek. Neurootilisest tsiviliseerimisest on läbi ajaloo välja kasvanud orjandus, koloniseerimine, maailmasõjad, okupatsioonid, religioossed ajupesusektid ja kogu muu kräpp kuni globaalse finantsorjuseni välja.

Inga Raitar on lihtsalt selle "isegi peeru ei lase kui minu eeltingimusi ei täideta" mõttelaadi lobist ja eeskõneleja, kusjuures professionaalne tegija omal alal. Niisuguse töö tulemus on neurootiliste võimuahnurite juurdekoolitamine.

Need artiklis vihjatud tingimuslikult oma vanemaid armastavad lapsed kannavad lihtsalt oma vamenate hingevalu ja karmavõlga nagu tõrvikut ka omas elus edasi ja tõenäoliselt suudavad ka oma lapsi sedavõrd tingimuslikult armastada, et on kellele tulevikus tõrvik edasi anda.
15.06.2013 18:13
Kahju, kui ajakirjanikud kasutavad ära oma positsiooni, et jagada ühiskonnale õpetusi. Pigem olen nõus sellega, et me peaksime peredena rohkem kokku hoidma, vähemalt püüdlema selle poole. Kui iseendal pole vanematega vedanud, saab ise olla parem vanem ja anda eeskuju lastele, et edasised põlvkonnad oleksid tervemad. Lihtne on kohutmõista, lihtne on üldistada, silte kleepida ja teha lõplike järeldusi, otsused. Mida see räägib meist, oleme lodeva mõttelaadiga põlvkond kellel pole edasi anda tulevastele mingeid tõsiseid eluväärtusi. See artikkel oli ehtne näide väga pealiskaudsest ja pinnapealsest suhtumisest, mis on pakitud tänapäeva üldisesse kaunisse pakendisse "MINA OLEN TARK JA MINA TEAN KUIDAS ASJAD ON JA PEAVAD OLEMA"
15.06.2013 18:18
Ja mida arvata, emasest (INIMESEST!?), kes ei olegi täitnud EMASE KÕIE PEAMIST KOHUST(!?) NIMELT P O E G I N U D !?!? Ei loe se, et ta on haritud, arenenud ja harmooniline isiksus, teeb proffessionaalsel tasemel vajalikku ja kasulikku, ühiskonda edasiviivat kutsetööd! Joodikumutt, kes iga 9 kuu möödumisel järgmise rahamasina maha paneb on mõistagi PÜHAK TEMAGA VÕRRELDES! VÕI KUIDAS!?
Elu on keerulisem
15.06.2013 18:25
Elu on hulga keerulisem kui see artikkel siin. Kas vanemad peavad oma lapsi tingimusteta armastama. Hooldama küll ja tagama neile kõik eluks vajaliku. Kelle oled ilma toonud, selle eest vastutad. Aga armastada oma loodut ei suuda paraku mitte kõik. Kui palju on meil sassis suhetega peresid. Kas vahel pole naine see, kes oma suurest solvumisest üksi jäämise eest, mustab lapsele tema isa. Lapsel pole ju valikut, tema peab ellu jäämise nimel kellegile toetuma ja kelle leiba sa sööd, selle laulu pead ka laulma. Kas see ema ikka armastab oma last, või kasutab vahendina kättemaksuks. Sama kehtib ka isade kohta, kes oma lastega manipuleerivad.
Kui paljud vanemad kujutavad ette, et andsin sulle elu ja nüüd oled minu oma surmani ja täidad selle eest iga mu soovi. Kas see on ikka tingimusteta armastus vanema poolt?
Seda teemat võiks siin lõputult jätkata. Pika jutu lühike mõte on see, et enne kui asud armurõõme maitsma, mõtle korra selle peale, et võib juhtuda nii, et ilma tahab tulla uus inimene. Kas oled selleks valmis? Kui jah, siis anna minna, kui ei, siis till püksi tagasi ja naisinimene peaks hoolas olema, et püksikumm liiga lõtv ei ole. Kui ei suuda vastutada, siis ära tee ilma juurde üht inimsest, keda sa soovinud ei ole. Nii kaovad paljud probleemid, keda ja kuidas armastada.
    16.06.2013 09:48
    ütleksin, et elu pole mitte keerulisem, vaid inimesed on loomult rumalad ja suudavad õppida vaid oma naha kaudu:elu on pidev õppimine ja areng.tingimusteta armastus tähendabki mõistmist ja andestust:täiselaisena mõistad, miks ema sind isa vastu ässitas ja annad talle selle andeks, nagu iseendalegi andestad oma manipuleeritavuse.kelleltki ei saa rohkem nõuda, kui ta on suuteline andma.Kui lapsed kasvavad vanematest targemad ja mõistvamad, siis liigub elu õiges suunas.
1 2 ... 6
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega

Restoran Maikrahv Restoran Maikrahv

Restoran Maikrahv - hetked, mis ei unune

Romantilised kontsert-õhtusöögid
Meeleolukad veiniõhtusöögid
Külluslikud jõulupeod
Pidulikud gaala õhtusöögid
Teistmoodi koosolekud ja seminarid
Nädalavahetustel elav muusika

Vaata lähemalt