Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Anonüümne kommentaar
18.01.2017 19:02
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Rait" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
    18.01.2017 22:45
    Rahvas vajab Mao Ze Dungi, kes Jangtses ujus ja varblased plaksutamisega ära väsitada käskis ning niimoodi toidukriisi esile tekitas 5 aastaks? Rahvas vajab Taevase Rahu intsidente? Vajab üldriiklikku korruptsiooni ja müüdavust? Pigem siiski ei.

    Olen ammu mõelnud, et Eesti tee võiks pigem olla Jaapani tee. Pealegi oleme kaudselt sugulasrahvad, ugrimugrilased. Meie maavaimu ja Taarausund on nende animismile, sintole ehk lähedasimgi, samuti meeletüüp(introvertsus). Jaapanilt on enamgi õppida kui Hiinalt. Jaapan on iseõppiv ja muutuv, adopteeruv, erinevalt stoilisest Hiinast. Eesti georaafiline asend ja ajalugu ei võimalda tal olla stoiline, jäik. Me peame olema kaasaegsed või siis vähemalt pürgima sinnapoole. Mingit kommunistlikku Hiinat me siia ei vaja, ma usun. Kõigil on veel värskelt meeles NLKP pleenumid ja istungijärgud....
    Antud kommentaaril on 2 registreeritud vastust ja 19 anonüümset vastust, mis on nähtavad anonüümsete kommentaaride kaustas
18.01.2017 19:11
Ühesõnaga füürerit on vaja, mis siin keerutada.
    Näita vanemaid (5) Laadin kommentaare...
    18.01.2017 22:51
    Kaplinski võiks ise ka mõelda, mitte okupantide käsilaste järgi kaagutada.
    Demokraatiat ei ole siiani olnud aga see tuleb. Siis võetakse Eesti riigi kahjustajad vastutsele. Väisriikide huvides Eesti rahvast diverseerinud elementidelt võetakse kodakonsus.
    18.01.2017 22:54
    To: „teineeestlane“. President Meri oli ses mõttes nö ajast sammu ees, kui lausus oma kuulsad sõnad „Rahvas ei ole loll“. See hakkab alles NÜÜD end ilmekaimalt tõestama: nii USA-s, Euroopas, kui ka Maarjamaal. Te võite mind mitte uskuda, kuid need Teie idiootlikud näpust imet` propaganda klišeetrafaretid on oma aja ära elanud: NAD EI TÖÖTA ENAM. Ükski (mõtlev) inimene ei võta enam tõsiselt propagandistlikke stampe „homofoobiast“, „kremlimeelsusest“, „sallivusest“... jpms. TE(iesugused) ISE olete suutnud need täielikult devalveerida. Vasakliberastidele on jäänud peamiselt ÜKS „trump“ (k.a. Trumpi vastu ;) – s.o. „vene ohuga“ hirmutamine. Kui misiganes põhjusel see kaob – on endid „demokraatia „ võltssulgedega ehtind liberastid nö „lindpriid“ ja „puupaljad“ ning nende pseudoliberalismile ehit` homomultikultistlik kaardimajake kukub kolinal kokku...
    21.01.2017 03:09
    Ainult rahvusriigid jäävad ellu,mitte rahvuste paabel,kas hr.Kaplinski ei tunne ajalugu.Riigid ei vajagi juhtimist,rahvas juhib ennast ise,aatelisus,ausus on maailmast kadunud,kõik on muutumas rahaks.Hetkel valitsevad meid Brüsselile kasulikud idioodid nagu keegi tarkpea ütles,leian et see on tõsi,parim mis teha annab on kas Brüssel muutub majandusliiduks või ajab oma lollimastlollimat poliitikat edasi, ning rahvusriigid teevad ennast vabaks vaimselt ja füüsiliselt selle käputäie inimeste soovunelmate elluviimisest ja nende unistustest.Lubagem igal rahval ise ometigi ükskord ise otsustada ja valida ilma E--valimisteta,mida näitasid ka Usa valijad----just võltsingud olid elektroonilised.Eestis on väga palju tarku inimesi kes oskavad teha uue plaani B kuidas edasi minna,sest plaan A on täielikult läbi kukkunud.
18.01.2017 19:22
Hää märk, et pää on halliks läind, nende juuste all võib ka midagi tarka liikuda.
18.01.2017 19:22
liberastia on hea näide taandarengust.
    18.01.2017 20:06
    liberastia jah. vähemused ei saa hakata enamusele dikteerima oma tingimusi. ei saa dikteerida homod oma õigusi, ei pagulased, ei sotsialistid. nad võivad ju ajuti edu saavutada, kuid tagajärjed on seda kohutavamad. igasugused tolerastid on praegusel demokraatia allakäigutrepi põhjustajad, dikteerides. kuidas enamus peab suhtuma homodesse ja pagulastesse. enamus näitab oma valikutega, et ega ikka ei pea küll ja valitakse karmi käega juht, kes kõlgub demokraatia piiri peal. ning võtab vastu ka tavalisele inimesele vastuvõetamatuid otsuseid. aga vähemalt paneb igasugustele vähemustele päitsed pähe. nii see demokraatia allakäik algab, kui mingi vähemuste lobigrupp hakkab aktiivselt midagi läbi suruma. igale käitumisele on alati vastureaktsioon ja see ei pruugi sugugi enamusele meeldida.
    19.01.2017 01:20
    Ja kes siis enamus on? Senised autorollo poliitikud / elukutselised riigiametnikud?
    P.S. Ei ole Keskerakondlane, aga midagi on väga mäda siin Eesti Riigis.
    19.01.2017 21:10
    kõik on täpaselt nii nagu igas teiseski riigis. lihtsalt arengutase on veel liiga madal. mis enamusse puutub, siis on täpselt vastupidi. enamus on vaesem ja ebaintelligentsem rahvakiht. kes ei poolda homosid, ega sisserändavat odavat võõrtööjõudu, kes nendega konkureerima hakkaks. valitsus on meil vasakpoolne, kes peaks just nende vaesemate eest seisma, kuid kahjuks on nende jaoks ka samavaesed pagulased ning abi vajavad homod. võta või jäta, aga punastel rottidel ei jätku kõigi jaoks raha. nii see enamus siis valibki järgmised. kes konkurendid välja lubavad lüüa ja ainult neile raha jagada. st igast populistid nagu trump ja lepen ja muud hullud.
18.01.2017 19:30
Kaplinki: "Riigil peaks olema ka kõrgem autoriteetne riigipää.. tema sõna oleksid üle ka parlamendi otsustest."
Selline valitsusmudel on kasutusel Põhja Koreas, ja mitmes Aafrika riigis. Toimib ilusti, eks?
    18.01.2017 19:43
    Mida keegi eeskujuks peab.
    Mina tooksin näideteks UK, Taani, Belgia, Jaapani, Hispaania, Rootsi jne.
    Kõik need on monarhistlikud riigid ja väga edukad.
    18.01.2017 20:53
    need on konstitutsioonilised monarhiad, kus monarhil võim põhimõtteliselt puudub ja otsuseid teeb ikka parlament ja parlamendi määratud valitsus.
    19.01.2017 00:43
    Kriitilistes olukordades saab ikkagi vaid üksikisik, nimetagem teda monarhiks, diktaatoriks või kelleks tahes, langetada olulisi otsuseid.
    Kui lennuk on alla kukkumas, siis saab vajalikke otsuseid teha vaid piloot. Reisijate hulgas hääletust korraldada, millist kangi peaks tõmbama, pole mõtet teha. Siis kukub lennuk kindlasti alla.
    Täiesti tähtsusetute "probleemide" korral a'la "kas autode numbrimärgid peaksid olema erinevat värvi" või " milline peaks olema Hiiumaale sõitva praami nimi" demokraatia töötab. Kui on juba vaja kasvõi natukenegi mõistust, siis ei saa ullikeste arvamust usaldada.
18.01.2017 19:30
Sellise demokraatia aeg on mõistuslikult tõesti ümber, kus ka täielikult loll inimene võib valida. Ta ei saa ju aru, mida ta valib! Aga samas lolli pööbli hullutajad sellest mudelist lahti ei lase. Kuidas sa manipuleerid valijaid kui näiteks riigis teevad valikuid 20% inimestest, need kõige targemad. Ja ärge tulge rääkima, et 20% targemaid on keeruline välja selgitada.
18.01.2017 19:32
Aga Kaplinski võiks igal nädalavahetusel käia kusagil, kus domina talle saapaga munade peale astub, siis ei peaks seda kommunistliku diktatuuri järele ilastamist lugema.
18.01.2017 19:34
Pääsetee on andnud ulmekirjanikud Strugatskid, kus inimkond on edasi arenenud ning üle kõige maailmas armastatakse teisi inimesi, tööd ja teadmisi, mitte võimu, asju ja raha. Ollakse omakasupüüdmatud, abivalmid, heatahtlikud, sõbralikud (enamasti), pluss kõik ülejäänu üldinimlik hea.

Loodri ja jõudeelu saab elada, aga selliseid inimesi on ülivähe, nad neiudele/noormeestele ei meeldi ning surevad enamasti välja.

Likvideeritud on nälg, reostatus, haigused, ülerahvastatus jne: )
18.01.2017 19:38
Viis aastat riigiametis tapab igasuguse mõtlemisvõime. Riigiametnikel peaks olema kohustus iga viie aasta tagant rotatsiooni korras töötada paar aastat erasektoris. Tekib värskeid ideid ja mõtteid, samuti meenub kuidas raha Riigikassasse tekib. Praegune süsteem oma elupõliste riigiametnikega suguvõsade kaupa tagab sellele seltskonnale küll mugava äraelamise, aga samas välistab ühiskonna arengu ja innovatsiooni.
    19.01.2017 00:54
    Nõus. Kusjuures, üks asi on veel, mis juhtub liiga pikalt riigiametis töötavate inimestega või teiste sellistega, kelle eksistent toetub teistele inimestele, on see, et nad hakkavad tõsimeeli arvama, et kui mingil hetkel jätad midagi tegemata, siis olukorrad lahenevad iseenesest.
    Nad ei märka seda, et kusagil tagaplaanil tegutsevad veel mingid inimesed, kes likvideerivad nende vigu ja lahendavad nende tegematajätmiseid.
    Paadunud riigiametnikul puudub vastutustunne, mida aga eraettevõtja ei saa endale kunagi lubada.
    Tee ükskõik kui suur viga, hävita kasvõi pool oma rahvast ja tekita miljardites kahjumit, riigiametnik ei vastuta selle eest. Ta võidakse näiliselt ametist vabastada, aga juba homme on tal samaväärne amet olemas ja samuti riigiteenistuses. Eraettevõtluses läheb selline inimene heal juhul vangi. Halvemal korral hävitatakse tema ja tema suguvõsa füüsiliselt.
    21.01.2017 03:21
    Kas Teile ei tundu,et on liiga palju riigirahakoti kasutajaid--riigikogu--parteid--asease juhid ja mtü.kesi.on nii palju,et rahvas on vaene just sellepärast ja lisaks eesti rahva raha väljaviijad st.pangad,töökohad jpt.ettevõtteid.Mida teha???
18.01.2017 19:50
Aga vasakpoolsed, sh sotsid, kelle hulka kuulub ka Kaplinski, suruvad peale kvoodisüsteeme, mis omakorda viib selleni, et nn parimad ei oleks eesotsas, vaid oleks pseudotasakaal sugude, rahvuste, rasside, keelte vahel.
18.01.2017 20:16
Kapliski nimelised ikka pooldavad terroristliku riigikorda mida moskva mongolid harrastavad
18.01.2017 20:30
olen kümnisega nõus.
18.01.2017 20:40
See on paljudele selge,et demokraatia(?) oma praeguses vormis on oma aja ära elanud.Aga ühiskondlik kord ei muutu lihtsalt niisama.Alati on sellega kaasnend sõjad ja ühiskondlikud katastroofid.Karta on,et ega järgmisedki muutused teisiti ei tule.Milline see tulevane ühiskondlik korraldus olema saab? Mina vast seda ei näe aga nooremad kindlasti.
18.01.2017 20:40
paraku on olukord just selline, kogu ühiskond peab pingutama ja metsikuid makse maksma, et vähesed värdjad end samaväärsena vôiks tunda ja ma ei räägi siin pelgalt samasooiharatest...
18.01.2017 21:07
Kõige parem oli see vana inglise valimiskord mis andis hääleõiguse kinnisvaraomanikele ehk peremeestele, Pööbel ei peaks hääletama, sest nad ei pea oma lollide otsuste eest vastutama. Kui siis ainult kahurilihana, sest alati on loll mass sõjas eesliinil, aga siis on juba hilja aru saada ja kahetseda.
18.01.2017 21:08
Väga sümpaatne artikkel, aitab tõesti sellest demokraatiaga lollitamisest.
18.01.2017 21:11
kas mitte ka mr S.Kallas ei näinud meie ideaalse valitsejana ette "valgustatud monarhi"? Meil on selliseid suguvõsasid ju teisigi: Oviirid, Kallased ise, Savisaared - kui vaid tuntumatest rääkida. Et anna ainult volitused kätte ja innovatsioon ja õnn tulevad ise? Kaplinski provotseerib nagu ikka. Ateenlastel oli aga muuhulgas ka n-ö. killukohus, mille alusel demokraatiale "ohtlikke" kodanikke polisest mitmeks aastaks (näiteks praeguses mõistes 1 valimistsükkel?) välja saadeti/ võimu juurest pagendati. Ja seejuures vara ega midagi ei konfiskeeritud! Probleem on ikkagi liiga pikalt võimul olles (max võiks olla 8a?) liiga suure kiusatuse tekkimises isiklikku võimu endale ja enda lähedastele kindlustama asuda.
18.01.2017 21:23
Erinevaid vastuseid küsimusele - mis on demokraatia? - võib olla väga palju
18.01.2017 21:23
VASTUPIDI, tuleb just demokraata juurde tagasi pöörduda! Praegu on mõiste tähendus pea peale pööratud ja surnuks tõlgendatud. See "vabadus, võrdõiguslikkus, euroopalikud väärtused jms" ei olegi demokraatia vaid punane ideoloogia, mis sest, et sotsid seda meile demokraatiana serveerivad...
18.01.2017 21:40
DEMOKRAATIA???

http://vikerraadio.err.ee/v/ooylikool/saated...

Pärast ärakuulamist olete ehk tõele pisut lähemal. Keegi pole pärisdemokraatiat näinudki!
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega