Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 3
25.06.2018 13:27
Kas keegi tõesti loodab, et ma olen nõus maksma kasvõi ühe sendi niisuguse jabura targutuse lugemise eest?
    Näita vanemaid (6) Laadin kommentaare...
    25.06.2018 19:18
    millal eesti saab ÕIGUSRIIGIKS...kõiksugu brüsseli jne...mõlamõlakaid...on mõlisemas...aga need kes reaalselt vene ajal kogu töö orjasid...tehastes,raskeveokitel,laste aednikud,õpetaja´d...ehitajad jne....ja nüüd sandistunud või üldse teises ilmas...kuna puudus töökaitse...jne..ja see mõlakas Aaviksoo...nestor jne kes ainult tarbisid kremli käsilastena nende panust...nüüd õitsevad LIPUVÄRVI VAHETUDES...ja takistavad õiglust...inimesed kel 60 turjal ja ikka tapvat tööd orjanud peaksid koheselt juba tervise tapmise pärast saama kodanikupalgaga min.700 € ja ilma pollitmõlakate mõlisematta...kui nestoritolgus kes päevagi pole tööd teinud soustis omale 4000 penzi...sa Aaviksoo kasi...TTÜ hoolekogu peaks sinu sealt pea ees välja lennutama...ligi mõlaklusega upitatud põhulõug ja parasiit...
    25.06.2018 23:39
    Jutt põhimõtteliselt õige, kuid liialdusi pole vaja ka siia sisse monteerida. Oli ka Nõukogude ajal töökaitse olemas, isegi igas asutuses oli töökaitseinspektor olemas ja töötas.Kas nüüd on, eks uurige järgi, samas on praegused vahendid oluliselt paremad kui tollal. Rasket tööd on ka vähem, kuid seeeest on tööoluliselt intensiivsem, mis kulutab. Ja veel, et tööjõudu on tublisti üle, siis ettenähtud õigusi on keeruline ja vaevane kaitsta (tuntuks sai Rakvere LK juhtum, mis jäämäe tipp). Lisaks said ülemused vist? suurtele rahasummadele ligi, mida töötajad uneski ette ei kujuta (eluaegne kindlustatus). Aga jah, Nõukogude aeg sai ümber, ränka vaeva näinud on kas lõpetanud, kõrvale lükatud (elatusvahenditeta jäetud omas riigis).......pensionid ei vasta ootustele, seda kindlasti. Karta aga on, et edaspidi võivad need veel nirumaks muutuda, kui õiguskord lonkab!
    26.06.2018 12:45
    Sots von Klots 26.06.2018 12:27
    Sotside rohkem kui 100 aasta pikkuse poliitika põhimõte: " Lase riigi ellu tulla määramatusel ja hakkab juhtuma huvitavaid asju ".
25.06.2018 13:32
Mul on väga hea meel, et just äärmuslikud rohelised on selle ajuvaba idee oma vankri ette rakendanud. See annab lootust, et nad mitte niipea üle valimiskünnise ei saa.

Muidugi, ilmselt nad ilma selle ideeta ka üle künnise ei saaks, nende keevavereline abilinnapea teeb ju oma intelligentsete avantürismidega omaltpoolt niigi kõik selleks.

Disclaimer. Mul ei oleks mitte midagi samas mõistlike ja argumenteeritud rohelise mõtlemisega inimeste ja nende erakonna vastu.
25.06.2018 13:40
tegelt me tahaks kehtestada palga mitte-kodanikele ja siis vedada siia vagunite kaupa värvilisi homosid
25.06.2018 13:47
Uskumatu, et selliseid arulagedaid soperdisi avalikus meedias avaldatakse.
Kodanikupalga idee on absurdne. See on tõesti samal tasemel igiliikuri või lameda maa teooriaga.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    25.06.2018 14:39
    Uskumatu, et selliseid arulagedaid soperdisi avalikus meedias avaldatakse.
    keegi: Uskumatu, et ühes riigis ei maksa pangad tulumaksu: kodanikupalk Rootsi pankade suva välismaistele omanikele. Muidugi täitsa usutav: Eesti poolsed euroametnikud ja riigikogulased saavad kodanikupalka (lisa tasusid) - see on muidugi igal pool nii. Samuti kodanikupalka jagab ka EAS õhuvõngutajatele.
    25.06.2018 14:46
    Aga see nn"mittekodaniku palk" tolles orjariigis juba eksisteeribki! Tuleb mingi suvaline pigi ja saab euroopalikud elamistingimused, sotsiaalteenused ja abirahad, mis on Euroopa Sotsiaalharta poolt kindlaks määratud! Kohalik ori saab seal uunijas 140 eurot KUUS, mis tuleb endal välja teenida ja kasigu tööle, 38 euro eest PÄEVAS! On ju "õiglane riik"!"?
    25.06.2018 16:02
    @keegi: Unustasid meie täiesti "ärarippumatu" meedia, kelle toidulauale langeb priskeid palasid nii parteide valimisorgiate ajal, kui ka sooduslaenud omanikele...
25.06.2018 13:48
Kodanikupalk pole kunagi nii suur, et sellest saaks lahedalt ära elada. See oleks Eesti puhul heal juhul pool miinimumpalgast. Välismaal, kus on seda katsetatud, kaovad kodanikupalga saajal ära riiklikud toetused ja soodustused. Ka oma raviarved tuleb endal kinni maksta. Ei usu, et need säiliksid ka Eestis. Krooniline tööpõlgur ehk rõõmustaks, aga tavakodanikul poleks sellest mingit kasu. Isegi rikas Šveits hääletas selle idee rahvahääletusel maha, sest kasu sellest pole ja riigieelarvest käheksid mõttetult suured summad selle üleval pidamiseks.
25.06.2018 13:52
Aaviksool on ju õigus, et inimeste tööst või ettevõtlusest võõrutamine viib kiire mandumiseni ja Eesti väiksust arvestades ka kiire rahvuse kadumiseni. Miks?Sest looduse vastu ei saa. Loodus/ Looja on inimese programmeerinud olema laist. Kui ei ole vaja välja mõelda, kuidas saada paremini hakkama ei oleks me ju "puu otsast alla tulnud". Külm sundis riideid tegema ja maju ehitama, nälg sundis jahti pidama ja ratta leiutama, loomi kodustama jne. Kui nüüd lihtsalt iga päev antakse mitte millegi eest raha peopeale, siis pooled joovad ennast surnuks, teised manduvad mitte- midagi tegemise tõttu ja aafrikast ja aasiast tulevad teised, kes kiiresti leiavad siin tegevust ja müügiks sobilikku, mida meie ise ei kasuta. See on lõpp!
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    25.06.2018 14:42
    Loodus/ Looja on inimese programmeerinud olema laist.
    keegi: Kui hästi öeldud looduse kohta: Loodus on laisk.
    25.06.2018 14:50
    Kodanikupalk kaotaks enamuse neist MÕTTETUTEST "Ametitest", mis praegu nagu vaeseid inimesi aitavad ala "Töötukassa" ja sajad MTÜ-d ja SA-d Sa mõtle kui paljud tindin1kkujad peaksid REAALSELT TÖÖLE HAKKAMA, kohvilürpimise asemel...Arusaadavalt neile see plaan ei sobi!
    25.06.2018 20:59
    Toetagem algatust rahvaalgatus.ee portaalis, selle juurde suunab ka link
    https : //algatus.kodanikupalk.ee
    Ja lõik artiklist:
    "Sellise uuringu läbiviimine aitaks tublisti ka Jaak Aaviksood ja tema mõttekaaslasi. Praegu pole tema artikli ligi 6500 tähemärgi hulgas isegi ühtki loogilist konstruktsiooni, mis selgitaks, kuidas lakkab töötasu olemast “inimese poolt teiste heaks tehtud töö vili”, kui inimene saab lisaks sellele ka tingimusteta põhisissetulekut, mida meil rahvakeeli kodanikupalgaks kutsutakse. Küsimus “kas kodanikupalk tapab inimkooslust ühte siduva põhiprintsiibi” (ja miks ka mitte näiteks "kas see suretaks välja "Teeme ära" koristustalgud") oleks uuringus igati asjakohane ning küllap saaks ka vastuse - eriti siis, kui jõutakse ka reaalse eksperimendini."
25.06.2018 13:52
Nähes J Aaviksood ministri ametis... Siis paljud imestasid kuidas selline mees ültse rektoriks sai...????
Mees ei suutnud isegi vabadussamba projekti tõrgeteta vedada...
No halloooooo.... Ja päris korda ta seda ei saanudki...!!!!
25.06.2018 13:54
Kes on Jaanus Nurmoja ja milliseid tegusid või saavutusi on tal ette näidata?
25.06.2018 13:56
Kodaniku palk kaotaks ära muud sotsiaalsed toetused. Mille ülalpidamine ja kulu neelavad päris suure ressursi...
Samuti ei saa kodaniku palk kunagi olema nii suur, et inimesed loobuksid tööl käimisest...!
    Näita vanemaid (7) Laadin kommentaare...
    25.06.2018 15:57
    Kui mingit toetust saab 20% elanikest, siis on selle asendamine "raha külvamisega" ebaefektiivne kui makstava toetuse juhtimiskulud on 4x suuremad kui toetus ise. Eestis on halvemal juhul vastupidi - st 20% toetustest kulub haldamisele.
    keegi: Kaval mees oled. Kui pensionäride arv on suur ja jagatav suma on suur ja selles viiendik kulub lolluse bürokraatiale (kümme eurot ühele rohkem, kui teisele pensionäärile) siis tegutsevad Eesti riigiametid ebatõhusalt.
    25.06.2018 16:09
    Pensionite ja lastetoetuste haldamiseks kulub OLULISELT vähem raha, küll aga on natuke kallimad erilised vajaduspõhised toetused - näiteks erakorraline vajaduspõhine üliõpilasetoetus, mida jagatakse individuaalse avalduse alusel neile ,kes eelmise aasta TD alusel ei kvalifitseeru. Masstoetused on odavad, individuaalne lähenemine kallis.
    25.06.2018 16:20
    Just seetõttu ongi kodanikupalk arulage idee.

    Ja praegune bürokraatlik süsteem, millega peetakse üleval ametnike armeed vajaduspõhiste toetuste administreerimiseks, on mõistlik?
25.06.2018 13:58
Kõik Aaviksoo targutused on lameda maa tasemel, et mitte öelda hullemini.
25.06.2018 14:01
rahvusest olenemata?
Koolitati ju eestlasi ajudeta punavenelaseks nõukaajal?
Tõrksamad saadeti Vene vangilaagritesse punavenelaseks kasvatama?
    25.06.2018 23:46
    Kui te lugesite seda mister Laari õpikust, siis neh. Ise seda küll ei täheldanud, kurjategijatest kasvatada nn. punavenelasi, see küll korda ei läinud, tulid hoopis retsidivistid.
    Tavakodanikel asja vangilaagritesse nüüd küll polnud. Kui just algusaegadel , aga seda aega teavad tollal reaalselt elanud.
25.06.2018 14:03
Kunagi tulevikus võib tõesti juhtuda, et automatiseerimist, roboteid jne. on niipalju, et osa inimesi jääb töötuks, nii et tuleb neile mingis vormis abiraha maksta, nimetage seda siis kodanikupalgaks või mis iganes.
Kaasa toob see üleüldise mandumise, kui ikka ora p..s ei ole, siis enamik inimesi ennast ei liiguta.
    Näita vanemaid (5) Laadin kommentaare...
    25.06.2018 15:39
    pingutada selle nimel, et ei sureks nälga, külmakätte ega igavusse
    keegi: - Miskipärast enamus inimese tahab teenida rohkem alampalgast.
    - Võime ka alampalka või sellest poolt osa nimetada kodanikupalgaks.
    - Ikka tahame rohkem, kui see alampalk aga tõsi suure hädaga saaks ka alampalgaga ära elada.
    - Sestap ei peaks miski muu lisaraha inimese pingutuse vajadust vähendama.
    - Iseasi on pingutuse suutlikkus oma kogu eluajast ja see on inimesiti väga erinev.
    - Ka kodanikupalga juures jääb "ora tagumikus" tegur rolli mängima.
    - Pidev kiimlemine ja "elada igavikuliselt" neuroos paneb vaatamata külvatud piskule tegutsema.
    - Siis ehk julgemalt, kuna kaotada pole.
    - Ometi tegutseks inimene veelgi julgemalt, kui ta kõik seljataguse hävitaks, ka praeguse alampalga (ehk teisalt kodanikupalga).
    - Ärikad, ettevõtjad ja riik, ka Aaviksoo värisegu.
    - Riik hoiab nüüd toetuste najal endale lojaalseid.
    - Kodanikupalka ei peaks riik jagama aga miski teine inimkooslus.
    25.06.2018 22:48
    Kodanikupalgaga on see arv mitmekordne?
    Samas kasumi nimel süstitakse kasvuhormoone loomadele ja imestame, et miks naised nii suured on?
    26.06.2018 02:34
    süstitakse kasvuhormoone loomadele ja imestame, et miks naised nii suured on
    keegi: Mnjah... See paneb mõtlema. Miks naised on nii suured, kui loomadele kasvuhormoone süstitakse?? Järelikult, ei kodanikupalgale.
25.06.2018 14:04
on kaudselt kodanikupalk ka praegu olemas. Tihti on see vb varjatult. Näiteks projektipõhised eurorahade kasutajad, ka neile juba jagatakse, et inimestel midagi teha oleks...
Igasugu toetused on juba ammu kasutusel jne, jne. Omamoodi kodanikupalk on ka ka pärmil paisuv ametnikearmee kogu aeg suurenev sissetulek.
25.06.2018 14:04
ta ei põlga küll igalt poolt tilkuvat raha vastu võtmast
25.06.2018 14:05
Irooniline on see, et noorsand kritiseeris Aaviksood argumentide vähesuse/nõrkuse pärast, ise ilma ÜHTEGI tõsiseltvõetava omapoolset argumenti esitamata....
25.06.2018 14:07
Kui on tõesti vaba raha, siis tehke Eesti tervishoid korda.
Kodanikupalka planeerige siis, kui eriarstile on võimalik nädalaga saada (mitte poole aastaga)
Ka tasuta transport võiks seni oodata.
    25.06.2018 16:29
    Pole meie tervishoiul üliselt häda midagi. Ainuke asi, mida muuta, oleks patsientide omaosaluse suurendamine, et haigekassasse jääks rohkem raha alles. Siis ei peaks ka onkoloogilsed haiged raviraha fondidelt kerjama.
    25.06.2018 23:02
    omaosalusega "kerjajate" arv suureneb, kuna praegu saavad kõik enam-vähem võrdselt keskmiselt vähe, siis hakkavad väiksepalgalised väga väikest ravitoetust saama ja vajavad veel rohkem fondide raha
25.06.2018 14:17
Siin keegi küsis, et kust tuleb raha kodanikupalgaks? Vastus on lihtne - sotsid suurenadavad alkoholi- ja kütuseaktsiise! Nii nagu eelmised suurendamised pidid täitma eelmisi sotsiaalseid valimislubadusi. Lisaks rahva tervis - eestlased hakkavad vähem jooma ja sõidavad rohkem rattaga! Sotsidel on väga head ideed ja terviklik arusaam majandusest!
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    25.06.2018 15:33
    Kukkunud oled või?! kas sa tead, mida tähendab väljend "mediaanpalk"?! Sa väidad, et 50% eesti inimestest saab 930 eurot palka kuus !? Tallinnas võib-olla tõesti aga Tallinn ei ole paraku kogu Eesti!
    25.06.2018 16:16
    Ah et pool mediaanpalgast oleks OK?? Ja KUSKOHATL see raha tuleks?? Kui KÕIK riigieelarve tulud laiali jagada kodanikupalgaks, tuleks inimesele 300 eurot kuus. Valgustamata ja kroravalvuriteta linnas, kus vanglad ei tööta ja koolis käimine maksab , on see muidugi päris suur raha - kahe aastaga saab pimesooleoperatsion raha kokku - arstiabi oleks ka tasuline.
    Igasugused toetused on pension, lastetoetus, puudega inimese toetus ja töötutoetus - milline grupp siiani üelamsktud on? Miks sa arvad ,et pensionär hüppaks õnnest lakke kui ta hakkas 500 euro asemel 300 saama? (tegelikult on 300 liiga optimistlik, sest tänavavalgustuse, vanglad ja politsei peaks vist ikka alles jätma?), aga põhimõtteliselt.
    25.06.2018 23:21
    mediaanpalk 2017
    tinyurl.com/yb4z55qe
    igaüks loeb seda, nagu tahab, ühe metoodika järgi peaks praegu olema mediaanpalk kõiki laekumisi arvesse võttes 900 kanti, teine kipub maha jääma u 100 eurot, seega 800 kanti

    2018 I kvartal esimese metoodikaga isegi 950 kanti
    tinyurl.com/ybqm344d

    enne kui keegi tahab vaielda, lugege läbi, sealt lähevad ka maksud maha:
    palk.crew.ee
    950 - kätte - 830
25.06.2018 14:29
karjuvad
25.06.2018 14:35
Pagulaste vastased. inimesed kellele meeldib vale poliitiline partei, "vihakõnelejad", inimesed kes pole nõus sotside uute reeglitega jne. Alguses saavad muidugi kõik. Hiljem vaid need, kes mõtlevad "õigesti"
25.06.2018 14:39
1. nende maksude võimalik kogusumma on mitu suurusjärku väiksem kui kodanikupalgaks vajaminev
2. need maksud kogutakse samuti kodanikelt endilt kokku
3. maksutõusud kanduvad üle kaupade ja teenuste hindadesse, nullides kodanikupalga mõju
1 2 3
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega