Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Kommentaar eemaldatud
    Näita vanemaid (8) Laadin kommentaare...
    24.05.2018 11:23
    Iibepuudeline 2- enamus 90% valib omasuguseid kandidaate, sest iibelise 3+ kandidaadi eluterve kestmisele suunatud jutt tundub talle elukauge jamana.
    24.05.2018 11:38
    to asotsiaal : sa oled seda plaati kedranud juba delfi algusaegadest saati. tõesti su ajunatuke ei rehkenda välja, et eesti rahvaarv jääb igavesti pisikeseks nagu ta on olnud läbi aastatuhandete. rahvaarv ongi iga rahva omapära. teised riigid on sellest ammu arusaanud ja seepärast toovadki migrante sisse. see sinu soov kuidas kõik kolm last teeks on sama kui nõuda maa tagurpidi pöörlema hakkamist. seda ei juhtu mitte kunagi.
    24.05.2018 12:14
    Riiki on vaja reformida ja teha olulisi samme:
    1. Vähendada riigiaparaati ( ametnike arv 150 000 pealt 50 000 peale, osad ministeeriumid sulgeda vōi liita vähendades halduskulusid, riigikogulaste arv 51 peale) ja ametnike asemel e-teenuseid parandada
    2. Eas laiali saata, maj ministeerium panna tōsiselt Eesti eksporditurgude kasvatamisega tegelema
    3. Vähendada tööjōumakse, et osalise töôajaga tööajaga inimesi ( koduseid emasid, pensionäre jm) tööturule tuua
    4. Võõrtööjōu ehk maksumaksjate massiline import teistest riikidest! Teada on, et sadu tuhandeid juurde sünnitada ei saa, tuleb kasutada juba sündinud inimesi, et nad makse Eesti riigile maksaks
    5. Oluliselt karmim võitlus ümbrikupalkadega
    6. Kuni 3 a vanemapuhkuse kaotamine ja paindlikud 24/7 lastehoiusüsteemid
24.05.2018 00:55
Raha tuleb seinast
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    24.05.2018 08:48
    Ettevõtjad kurdavad tööjõupuudust, aga samas ei võeta isegi kõrgharitud üle-50-aastasi isegi lihttööle. Järelikult pole tööjõupuudust ja pensionite maksmisega pole sisuliselt probleeme. Krdi ettevõtjad - makske oma töötutele ja neile, kes teie ahnuse pärast välismaale on pagenud, mitte migrantidele.
    24.05.2018 09:01
    Vaata siinses kommentaariumis asotsiaal 24.05.2018 07:34

    Kuna me pole taibanud tahta jõukaks tegevat tootmispõhist ühiskonda, nagu Korea tahtis, siis olemegi kehva tootmisega ja seepärast vaesed.

    Soome riik tegi 60-ndail suure pingutuse, et riigis tõsta tehaste tehnoloogilist taset. Riigi ja panganduse abil loodi suuremaid jätkusuutliku suurusega kõrgtehnoloogilisi tehaseid, mis anti siis soomlastest omanikele 10-20 aastaks tehase toodanguga välja ostmiseks. Riigil polnud kavatsust need tehased endale jätta, vaid kiirendada tehaste kasvu nii, et pikk inkubatsiooniperiood ära jätta, et saaks kohe suurema tehasega tõsist raha teenima hakata. Selle tegevuse tulemusel tõusiski Soome tööstuse tehnoloogiline tase ja kuna kõrgtehnoloogilises tööstuses saab kõrgemat palka maksta, siis tulid Soome tagasi ka suur hulk eelnevalt Rootsi kõrgtehnoloogilisse tööstusesse kõrgematele palkadele tööle läinud soomlased. Eesti üritab oma lahkunud tööjõudu tagasi saada lihtsa meelitamisega, nimetades tootmispõhistesse maadesse lahkunud noori lahtise pea ja kätega inimesi „talentideks“.
    Kuna tootmispõhise Soome tehased on mitmeid kordi kõrgtehnoloogilisemad, kui teadmistepõhise Eesti omad, siis saavad nad suuremat tulu ning sellest tulust töötajaile suuremat palka maksta. Kuna Soome juuksuri, bussijuhi, spatöötaja ja muuseumitöötaja kliendist tehasetöötaja on jõukam, siis saab ta kliendilt rohkem teenuse eest küsida. Kui aga tõsta esmasena juuksuri palka, siis ei tõuse sellest tehasetöölise palk.
    24.05.2018 18:03
    tolerast ossip ja tema gäng on ehe näide, miks peaks ahjud sooja panema. et ajalugu ei korduks!
Kommentaar eemaldatud
    24.05.2018 07:30
    Nii pensioniga riigis, kui pensionita riigis on vanadus noorest sama kaugel, kuid pensionita riigis vastutab inimene ise laste mittemuretsemise tagajärgede eest. Seal ei sunnita teisi hooldama lastetut vanurit samal tasemel, kui on lastega vanurite tase.
    Tulemuseks on, et mõlemas riigis ei mõtle noored magamistoas teadvustatult oma kunagisele vanadusele, kuid näevad kohe nooruses, mis on saanud lastetust vanurist. Pensioniga riigis on lastetu vanur kõrgema pensioniga. Pensionita riigis vallasandi staatuses.
    24.05.2018 09:41
    on neid, kellelt võeti kõik ja kes ei saanud vanuse tõttu enma endale eluasemelaenu lubada?
    24.05.2018 09:44
    Nõuk. raha väärtus on haihtunud koos pensionirahaga, kuid nõuk. ajal tehtud ja kasvatatud lapsed on olemas pensionimaksjaina ja maksavad iga kuu oma palgalt 20% sotsmaksu pensioniosa Pensionikassasse ehk I sambasse, kust see samal kuul kõik pensionäridele makstakse. Kahjuks ei tee I sammas vahet sellel, kui palju keegi on pensionimaksjaid kasvatanud. See tuleks ringi teha, et inimese solidaarse pensioni suurus sõltuks ta panusest pensionimaksjate kasvatamisesse. Siis oleks selge, miks on vaja lapsi kasvatada.
24.05.2018 02:07
Võib nõustuda, Eesti riiklust riigi paksus ei hävita. Seda suudab teha vaid Venemaa. Riigi korralduse muutmine võib riigi arengut kiirendada. Viimaste aastate meede elanikkonna noorendamiseks - venelaste immigratsioon - on halvem pensionäride osa tõusust.
Tuleb lihtsalt siduda lastelaste arv ja pensionäri heaolu.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    24.05.2018 09:45
    Meie saatuslikult valed valikud 26 aastat tagasi vabanemisel olid:
    1) me pole enam surelikud, kel oleks vaja piisava hulga 3+ järglasega kompenseerida loomulikku suremust.
    2) meil pole vaja jõukuse teenimiseks tootmispõhist ühiskonda. Piisab raha kulutavast teadmistepõhisest vaesest ühiskonnast.
    24.05.2018 19:13
    Täiesti jaburaks on juba läinud. Kuidas saab pensionär vastutada kui mitu lapselast tal on. Kahjuks saab ta ainult loota, et neid oleks rohkem. Ps. Need exelimehed ei ole võtnud arvesse, et 1/3 näit. 300eur-lisest pensionist läheb riigikassasse maksude näol tagasi. Ja kuulge meie kasvatasime oma lapsed ilma igasuguse riigi toetuseta üles. Huvitav miks kreeklased, kelle võlgasid me hoolega aitasime kustutada ei olnud nõus mingil juhul pensione (mis on keskm.3korda suuremad kui meil) langetama. Tänage õnne, et meie pensionärid on nii vähenõudlikud. Kui palju on meil neid ettevõtjaid, kes mingeid toetusi ei saa või dotatsioonide abiga oma äri püsti hoiavad? Huvitav miks nad nendest rahadest midagi ei räägi?
    25.05.2018 07:39
    Pensionäri pensioni rahastab sotsmaksu pensioniosa makstes tema laste põlvkond. Laste piisavuse eest saab pensionär küll vastutada.
24.05.2018 06:06
Heaolu riigist on asi ikka väga kaugel!! Miks noored lahkuvad miks meie oma vana vanemad virelevad peale 30-40a ametliku tööd mille eest on ausalt makse Makstud? Miks on sotsaal abi inimestele kätte saamatu? Miks ei maksa haigekassa abivajajatele ravi need maksab maksumaksja? Miks peavad inimesed sotsaal meediast abi otsima kui oma riik saadab pikalt .need küsimused millest ei taheta aru saada. Mis heaolu riigist me siin räägime? Üha enam olen ma veendunud eesti riigi saamatusse ja poliitikute raha kantimist oma tasku!
    24.05.2018 07:34
    Vabaks saades 26 aastat tagasi arvasime, et saime vabaks ka surelikkuse survest piisavalt perega panustada 3L+0EURi, 2L+400EURi, 1L+800EURi, 0L+1200EURi igakuiselt kestmisesse, et loomulikku surevust kompenseerida ja sellega rahva arvu säilitada. Nüüd 26 aastat hiljem, kui 1 miljonilise rahvana oleme jätnud sünnitamata 0,5 miljonit last ja iive negatiivne, oleme sunnitud tunnistama, et oleme ikka edasi surelikud. Targemaks saamise hind on olnud liiga suur.
    Vabaks saades 26 aastat tagasi arvasime, et oleme vabaks saanud tootmise vajadusest. Erinevalt korealastest, kes valisid oma arengutee alguses tootmispõhise ühiskonna tee, valisime meie teadmistepõhisuse loosungi arvates, et suvalisel teemal teaduse tegemine tagab vääramatult siin kõrgtehnoloogilise tootmise tekkimise. Ei ole taganud. On taganud vaid teadusartiklite kirjutamise.
    Kui arengutee alguses valida teadmistepõhisus loosungiks, siis saab tulemus olema vaene ja madaltehnoloogiline Eesti, kus tootearendust ei tehta.
    Kui aga valida Korea taoliselt tootmispõhisus loosungiks, siis on tulemuseks jõukus kõrgtehnoloogilise tööstuse tõttu ja kõrge teaduse tase, mis baseerub omamaiste tehaste tootearenduse vajadustele. Kõrgtehnoloogilise tööstuse lisandväärtus on suurem ja riik ning rahvas jõukam. Kõrgtehnoloogilise tööstusega riigis annab ka börsil raha pööritamine kasumit ja kasu saavad ka pensioniraha pööritavad pensionifondid. Kuna 26 aastat tagasi vabaks saades arvasime, et oleme vabad tootmise ja laste kasvatamise vajadustest, siis olemegi nüüd olukorras, kus iive on negatiivne ja majandustegevuse lisandväärtus sedavõrd väike, et siin ei tasu pööritada ei börsiraha ega pensionfondide raha. Kasulik on asistel noortel siit jalga lasta.
    24.05.2018 09:43
    on kõikidele, aga heaolu ja turvalisus selles riigis on ainult väljavalitutele.
    24.05.2018 11:08
    Iibepuudelise 2- enamuse 90% domineeritud riigis on väljavalituiks iibepuudelised 2-. Mida suurem puue, seda suurem hoolitsus.
24.05.2018 06:55
Jevgeni ,sinu jutt heaoluriigist on kui ilus muinasjutt Minu käsul- havi tahtel.
Aga mina sinu asemel hoiaks suu kinni ajal mil autokütus vs palk on eestis euroala kallimaid, ja see ilus kingitus lätile,äkki lähed ja kandideerid seal .
Ps. Lapsi tuleb kasvatada aga mitte lasta ise kasvada.
24.05.2018 07:29
Pole teada ühtegi vanurist seniili, altzheimerit või muidu peast segi sotut, kes nii rumala mõtte peale tuleks, et eesti maksurahasid miljonites Lätti hakkaks kantima ja selles midagi positiivset veel näeks.
    24.05.2018 10:18
    olime tõsises mures soomlaste tervise ja lätlaste riigikassa pärast. Et naabreid aidata olime sunnitud aktsiise tõstma ja tõstame neid veelgi.
    24.05.2018 19:08
    Ossinovski paistab olevat samasugune õnnetusehunnik, nagu Juhan Parts - kuhu vaid käe külge paneb, seal hakkavad asjad allamäge minema. Ainult veidi veel hullem - Parts vähemalt üritaski, aga Ossinovski võtab juba aluseks nii absurdsed sotsialistlikud fantaasiad, mis isegi teoreetiliselt ei saa toimida.
    25.05.2018 07:44
    Palju suurem fantaasia on kommunistliku iseloomuga poolsolidaarne pensionisüsteem, milles solidaarset pensioni saab ka see, kes pole solidaarselt panustanud pensionimaksjate kasvatamisesse. Partsu fantaasiad olid süütud selle kuritegeliku pensionifantaasiaga võrreldes.
24.05.2018 07:36
Iga eelnenud põlvkonna aktiivsel tööd tegeval osal on olnud kaks peamist kohustust:
1. hoolitseda hääbuvate vanurite eest (tänapäeval maksta 45 tööaasta jooksul vanurite pensioni jooksvaks rahastamiseks 20% palgast sotsmaksu pensioniosa)
2. tagada koosluse kestmine piisava hulga 3+ laste kasvatamisega peres( tänapäeval teha perega piisavat kestmispanust 3L+0EURi, 2L+400EURi, 1L+800EURi, 0L+1200EURi 28 noorusaasta jooksul)

Mitte kunagi ajaloos pole piisanud vaid vanurite eest hoolitsemisest või vaid laste piisavuse eest hoolitsemisest. Ikka on vaja olnud teha mõlemat.

Noorte manifestis Riigkogus puudub üldse viide vanemate ning vanavanemate põlvkonna olemas olule ja ka järglaspõlve olemas olule, kelle eest peaks hoolt kandma tänapäevaste ja homsete vahenditega.
Kuidas on niisugune järglaspõlvkond saanud tekkida, kel puuduvad kohustused eellaste ja järglaste ees?
    24.05.2018 17:02
    Vaata, asotsiaal. Ma ise, minu naine ja minu 2 last on kõrgeltharitud tarkpead ja teenime hästi, maksame korralikult makse. Kümne tavakodaniku eest. Joodikust naabrimehel on nt 4 last , kes on pätt ja kaabakas kes muidu debiilik, ise teeb mustalt tööd ja joob salaviina Makse ei maksa.. Mina ei ole nõus sinu kvantitatiivse lähenemisega. Üksnes laste arvmingil hetkel ei ole mingi näitaja. ega alus otsuatamaks kas kellegi nn kestmis panus on piisav või mitte. Võibolla 20 aasta pärast tollel tölllist naabrimehel ei ole ühtki last ega lapselast aga minul on nr´t 10 edukat ja tervet lapselast makse maksmas?
    24.05.2018 22:15
    Ühest perest jääb 4 pensionimaksjat ja teisest 2 , kui vanemad pensionile jäävad. Üks on panustanud pensionimaksjate kasvatamisesse 800kEURi ja teine 400kEURi. Mittekommunistlik pensionisüsteem oleks täissolidaarne pensionisüsteem ja selles oleks vanuri solidaarne pension proportsionaalne ta solidaarse panusega pensionimaksjate kasvatamisesse.
24.05.2018 08:00
Kujutaks ette olukorda, kus alates näiteks 50 eluaastast antakse igale inimesele võimalus tasuta üldine ja põhjalik tervisekontroll teha. Kaardistada inimese riskid. Äkki oleks abiks. Ja see oleks kohustuslik, kuidagi seotud millegagi. Inimesele antakse juhtnööre, et elu oleks tervem. Ja see kordub näiteks 3 aasta tagant.
    24.05.2018 08:08
    Miks peaks niisugust asja ette kujutama, kui töökoht saadab regulaarselt juba nüüd töötajaid meditsiinilisse kontrolli?
    24.05.2018 11:59
    Mari, kas sa tööl ei käi või? Siis sa teaks, et Tööandjatel kohustus tänagi saata töötajaid iga 2 a tagant tervisekontrolli! Ja kui mōni tööandja seda seadust eirab, kaevake Tööinspektsiooni!
    24.05.2018 19:21
    Eurostadti andmetel on kõikide endiste sots maade elanike tervise näitajad tunduvalt kevemad, kui teistes euroriikides. Ehk oleks mõttekas välja uurida, mis seda põhjustas ja kas need põhjused mõjutavad meid ka käesoleval ajal?
24.05.2018 08:22
Jevgeni demagoogitseb jälle...
24.05.2018 08:31
Jevgenil on mõnede kurvastuseks õigus.
24.05.2018 08:46
Ah, et raha pole.. Huvitav miks.. Kas riigile ei laeku makse, nagu näiteks aktsiisid? Miks ei laeku ja kuhu siis laekub kütuse ja alkoholiaktsiis.. Evgueni, ehk oskad vastata...
Usu Evgueni, see aktsiisi teema käib su kannul igavesti...
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    24.05.2018 09:12
    Väliskapitali sissemeelitamisega oleme ennast mänginud madalapalgaliste mudaliigasse.
    Välismaalased ei panegi siin püsti kogu tootebrändi tehast, vaid koostetsehhi, tootmisahela kõige väiksema lisandväärtusega ja suurima tööjõumahuga lüli. Hiinlased meelitavad kah omale välismaiseid tehaseid, kuid nad ei rahuldu sellega, et nende naised istuvad kümnete aastate jooksul koosteliini taga. Kohe hakkab sebimine, kuidas tehase turg ja tootmisoskused üle võtta. Sama moodi suhtusid tootmisoskuste ja turuinfo üle võtmisesse need samad välistehased, kellelt nüüd hiinlased üritavad tehast üle lüüa. Vaid eestlased piirduvad sellega, et meelitavad siia koostetehase ega tee midagi selleks, et tehast ja teavet üle lüüa.

    Soovitakse tootlikkuse kasvu, kuid kui tehas on välisomaniku oma, siis läheb saadud võit ju välismaale.
    Noor tootmisorganisaator oli oma ettekandes uhke selle üle, et Lean meetodit rakendades oli suutnud siinses välismaalase koostetehases saada võitu 5 miljonit EURi aastas. Kui küsisin talt, kuhu läks saadud 5 miljonit, siis vastus oli, et Floridasse omanikule. Ilmselt õnnestus efektiivsust tõsta ka tööliste lahti laskmisega. Seega, tähendab välismaalase koostetehases tootlikuse kasv seda, et kasum tootlikuse tõusust läheb välismaale ja oma töölised lastakse lahti.

    Koostetehastes saabki madalat palka maksta ja seal on ka kohaliku direktori(kupja) auto maksumus märgatav kulu. Kui meil jätkuks taipu oma toodet tahta ja seda arendada, siis oleks meil peale koostetöö ka rasvasemad tootmise osad ning tehase tulu suurem. Palka saab maksta vaid teenitud tulust.
    24.05.2018 12:01
    Riigile laekub makse vähe, sest töötajaid on 400 000, ülal pidada aga 150 000 riigiametnikku, 600 000 pensionäri, sotsiaaltoetuse saajat, puudega inimesi üle 100 000 jne
    24.05.2018 14:10
    Et maksumaksjate arv ei väheneks, tuleks kompenseerida loomulik suremus pere igakuise piisava kestmispanusega 3L+0EURi, 2L+400EURi, 1L+800EURi, 0L+1200EURi 28 aasta jooksul. Kui teha suuremat panust, siis rahva arv kasvab ja kui väiksemat, siis kahaneb.
24.05.2018 09:02
Mis see puder vaarikatega siia puutub??
24.05.2018 09:07
Täitsa mõistlik arvamusartikkel Ossinovskilt. Eks Skandinaavia heaoluriigid ongi ju valdavas osas solidaarsusprintsiipi järgides üles ehitatud. Selle "neoliberaalse gängiriigi" tulemuseks on lihtsalt, et oma riiki kui sellist varsti enam ei ole. Kui kihistumine läheb väikeses riigis suureks, siis saabub lõpp kiiresti - meid on päästnud, et piirid on lahti ja lihtsam on alati ära minna, kui revolutsiooni hakata korraldama. On markantne, et elukallidus on Eestis pea Skandinaavia tasemel, kuid sissetulek on 3 x väiksem. Kui palju on Eestis inimesi, kes tegelikult saavad sissetuleku Skandinaaviast ja kulutavad selle suures osas Eestis? Selline mudel on valdav veel paljudes arenguriikides - Aafrika ja Lähis-Ida riigid on siin kindlasti suunanäitajad. Kui palju inimesi Skandinaaviast käib kuskil välisriigis tööl, et kodus hädavajalikke kulutusi katta?
Võib-olla on aeg, kus väärtustepõhist riiki luua, lõplikult möödas. Edu mõõtmise aluseks ei saa olla ainult skp, vaid näiteks ka põhimõte, et iga tööga peab suutma tagada endale normaalse elukvaliteedi. Ei saa olla normaalne, et teatud ärigrupeeringute puhul eeldame, et nemad peavad saama kasumi igal juhul, samuti peab olema turg tagatud ning konkurents puuduma. Samas füüsiliste isikute puhul ei huvita kedagi, kuidas näiteks 500-600 euroga normaalselt hakkama saada. Ei saa olla normaalne, et töövõtja saab sissetulekust kaetud vaid hädapärase söögi ja viletsapoolse elamise.
Teenuste erasektorile andmine ainult süvendab kihistumist. No tõesti, miks peaks näiteks bussijuhile maksma 10 eurot tunnist netos? Ta saab ju ka 5-ga hakkama. Praamlaevandus, rongid, EE tõendab ju veenvalt, et teenuseid saab väga hästi ja kvailteetselt osutada riigile kuuluv ettevõte -lihtsalt paigas peavad olema kontrollmehhanismid kuritarvituste vältimiseks. Pidevalt tõusev rongi- ja praamireisijate arv, EE riigieelarvesse makstud kolossaalsed dividendid ja keskkonnatasud, EE ülimalt edukas lõpule viidud projekt Jordaanias on selged tunnustused, et nii väikeses riigis on riigile kuuluvad ettevõtted ühiskonnale kasulikud. Ega muidu ilmselt pole Statoil Norra riigi omanduses, Rootsi suurim energeetikaettevõte Vattenfall 100% riigile kuuluv ja Fortumi aktsiatest 51% Soome riigi käes. Ilmselgelt pole skandinaavlased rumalad, ehkki ka seda püütakse meile vahel sisendada.
Lisaks peaks kindlasti kuuluma valdavalt riigile/kov-ile näiteks soojuse tootmise ja jaotamisega tegelev ettevõte. Tallinnas on tekitatud situatsioon, kus praktiliselt kogu soojuse tootmise, müümise ja transportimise ahel on ühe eraettevõtte käes. Veel hullem, tervet Tallinna ju köetaksegi valdavalt 2-3 katlaga. Mis juhtub, kui omanik otsustab selle ära müüa näiteks Eesti jaoks sobimatule ostjale, kes ettevõtte näiteks kinni paneb? Või lihtsalt ühel talvepäeval teatab, et soojuse hind kas tõuseb 2x või panen katlad seisma?
Sotsiaaldemokraatide suurim probleem on taastuvenergiaärikate hääletoruks olemises. Seda nad peaksid kindlasti muutma.
    24.05.2018 09:16
    Ka Rootsi pensionisüsteem on kommunistlikult poolsolidaarne ja seega hääbutav. Negatiivset iive ei üritatagi suurendada loomuliku iibe ehk sündidega, vaid ebaloomuliku iibega ehk immigrantidega.

    Rootsi pensionisüsteem ei sisalda samuti ilmutatud kujul vajadust panustada pensionimaksjate kasvatamisesse ja mõjub seega samuti negatiivselt pensionimaksjate kasvatamisele. Vaatamata sellele, et loomuliku iibe puudulikkust üritatakse lappida ebaloomuliku iibega immigarantide näol, on ka nende pensionikindlustusel näpud põhjas ja vajadus pensioniiga tõsta.
    Huvitav, millal lõpetatakse katsetused ebaadekvaatsete pensionisüsteemidega, mis ei sisalda pensionimaksjate kasvatamise panust? Millal loobutakse pensioni-igiliikurite katsetamisest?
    24.05.2018 09:17
    Enne seda, kui sõnastati energia jäävuse seadus, pakuti igasuguseid kavalaid igiliikureid. Peale energia jäävuse seaduse sõnastamist, aga polnud nende vastu huvi tunda, sest teati, et ükski neist ei toimi. Edaspidi hoiti kokku tühja töö mittetegemise pealt.
    Et mitte tegeleda pidevalt muudetavate pensioniskeemidega, pensioni-igiliikurite erinevate variantidega, mis põhimõtteliselt ei saa töötada, tuleb formuleerida piisava kestmispanuse tegemise vajadus piisava pensioni saamiseks ja kui mõni järjekordne ülikaval pensioniskeem eirab pere piisava igakuise kestmispanuse 3L+0EURi, 2L+400EURi, 1L+800EURi, 0L+1200EURi tegemise vajalikkust 28 aasta jooksul, siis mitte võtta sellist pensioni-igiliikuri skeemi vaatluse alla.
Peetus Pidamatus
24.05.2018 09:09
Ajaloo mastaabis on pension (nagu ka tarbimislaenud, -liisingud) olnud ajaliselt tühine protsent, aastasadu tuldi teisiti toime. Tõsi, eluiga oli lühem, aga vaevalt nüüdki need, kes nooremana vaesuses elanud, pensionärina kaua elavad.
Lapsed saavad olla pensionisammas Läänes vaid siis, kui neid on tõesti palju ja nad pole töötud. 1-2 lapsel, kui neil endal väikesed lapsed, laenud, ei ole võimalik mitmeid sadu eurosid kuus hoolduse või põetuse eest välja käia.
    24.05.2018 09:48
    Sotsmaks ei lähe 45 tööaasta jooksul enda tulevase pensioni rahastamiseks, vaid jooksvalt võõraste vanurite pensionite rahastamiseks. Seega ei tee sotsmaksu pensioniosa maksja panust oma tulevase pensioni jaoks, vaid hooldab sotsmaksu pensioniosa maksmisega 45 aasta jooksul vanurid. Oma pensioni ajaks on lisaks vanurite hooldele vaja kasvatada lastest pensionimaksjad.
    Mida arvata selle inimese vaimsetest võimetest, kes maksab kellegi lapsena 45 aastat sotsmaksu pensioniosa vanurite pensioniks ja on siis üllatunud, kui saab teada, et ka oma pensioni ajaks on vaja kasvatada sotsmaksu pensioniosa maksjad?
24.05.2018 09:24
Aga ennnäe imet,meie ülelahe põhjanaabrid siiski suudavad kindlustada oma vanuritele elamisväärse vanaduspõlve ja ja mõne haleda tööaasta eest Soomes ,anda nii lastetoetust kui ka normaalset tulevikupensioni ka oma russofoobsetele saamatutele naabritele.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    24.05.2018 10:43
    Kindlasti on iga maa sotsiaalvajaduste rahuldamise üheks kriteeriumiks rikkuse olemasolu selles riigis.
    Norras on näiteks üheks selliseks sissetuleku allikaks looduslike energeetiliste maavarade ja ressurside olemasolu ja nende realiseerimine, samuti saavad nad nende varal tõsta ka oma tööstuse ja kogu majanduse taset.
    Kuid mitte vähem tähtis pole ka vastastikku kasulik ja heanaaberlik läbisaamine oma piiririikidega.
    Kui näiteks Venemaa gaasitrassi "Põhjaharu 1" ehitamisel pakuti Eestile võimalust valmistada torude katteks betoon künasid ,siis oli meie poliitilistes ja valitsuse ringkondades ,sellele projektile totaalne vastuseis ja loomulkult ei ütelnud sellest ära soomlased ,kes teenisid ka sellelt sadu miljoneid eurosid.Seega ,nagu ütleb vanasõna:"Loll saab ka kirikus peksa!"
    24.05.2018 10:52
    Meie idanaabriga suhtlemises on määravaks pooleks idanaaber.
    24.05.2018 22:05
    ei tituleerira 50aastaseid vanuriteks ka mitte,vaid nähakse,et sellised eas töölised on motiveeritud tööd tegema-lastega kodus või haiguslehel ei olda. Osatakse väärtustada inimest sellises eas, ei ole igarassismi. Lisaks on 50 põlvkond väärtuslik lastelaste hoidmises. Nagu metsa hõikad,nii mets hõikab vastu. Ühes riigis nähakse 50-seid kui tülikaid,üleliigseid inimesi,kes peaksid noorte teelt ära astuma,teises riigis töötatakse õlg õla kõrval ja vanemad on mitmel rindel toeks-käies tööl ja hoides lapselapsi. On,millest õppida, KUI tahetakse.
24.05.2018 09:28
Ossja krediit on läbi, edasi rääkigu mida iganes, sada miljonit laekumata aktsiisi jääb teda igaveseks saatma.

Bürokraadi ja süsteemimutrikese esimene paaniline reaksioon igasugusele sellisele ümberkorraldamise jutule on loomulikult meeleheitlik tõestamine " ilma minuta ei saa".

Pime vastus on " saab ja kuidas veel".

Kui samamoodi edasi lasta, siis üks on kindel, me "menetleme" selle riigikese surnuks.
24.05.2018 09:34
Härrassots on juba päris Leniniks hakanud, tahab siin 1917 aasta revolutsiooni korraldada.
24.05.2018 09:41
Zenja poleks üldse nagu oma isa laps. Isa räägib nii tarka juttu, Zenja mitte nii väga. Ei saa aru kas sai lapsepõlves liiga palju peksa või vastupidi
24.05.2018 09:51
Iibele ja kestmisele ei pööra ükski partei tähele panu. Kommunistlik poolsolidaarne pensionisüsteem, milles solidaarset pensionit saab ka see, kes pole solidaarselt pensionimaksjate kasvatamisesse panustanud, on vastu võetav mitte ainult kommunistidele-sotsialistidele, vaid ka EKRE-le ja ka Ref-ile.
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega