Esiteks on selge, et eakate hooldamise valdkonnas napib kõvasti raha. PwC arvestuste järgi oli 2008. aastal rahastamisega kaetud vaid 10–68 protsenti hinnangulisest hooldusteenuste vajadusest. Teiseks on selge, et vajalikku lisaraha on raske leida: näiteks juba niigi kõrget sotsiaalmaksu oleks kogu hinnangulise vajaduse katmiseks tarvis tõsta 1–1,5 protsenti, mis pole mõeldav. Õnneks on võimalik süsteemi efektiivsemaks teha ehk saavutada sama rahahulgaga paremaid tulemusi. Näiteks on Eestis väga nõrgalt arenenud koduõendus ja koduteenused, kuigi need võiksid vähendada vajadust hooldekodu- ja hooldusraviteenuse järele, mis mõlemad on ühiskonnale kulukamad, eriti teine. Samal ajal on Eestis suhteliselt kõige paremini rahastatud just statsionaarne hooldusravi, PwC hinnangul ajaloolise tausta tõttu.

Ka Villa Benita juhtum viitab, et hooldus-süsteemi rahastamine on vanas liiga kinni – uusi lahendusi ja konkurentsi tõrjutakse. Altkäemaks, mida Keila haigla endine juht Andres Peri ühe patsiendi perelt haiglasse jätmise eest väidetavasti võttis, aga oleks tõeks osutumise korral lisatõend, et hooldusravile ei paku Eesti riik ei sisu ega hinna mõttes praegu häid alternatiive. Aga alternatiive ju oleks, kui nende arendamisega innukamalt tegeleda.