Link kopeeritud!

JUHTKIRI | Ehk pääsemegi Simsoni transpordist

 (118)
Liiklusõnnetus Keila-Haapsalu maantee 17. kilomeetril
Liiklusõnnetus Keila-Haapsalu maantee 17. kilomeetrilFoto: Madis Veltman

Niisiis, kõikide maakondade piletita ühistransporti vist ei tule. Vähemalt on majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni esindajad andnud mõista, et ühistranspordikeskused saavad ise otsustada, kas sõit tehakse priiks või mitte.

Kui minister mustkunstniku kombel kübarast raha välja ei tõmba, on see üks väheseid häid uudiseid kogu senises saagas. Paraku me ei tea seda, sest ministrit tabas ootamatu kõnehalvatus.

Minister on eksinud nii selles, et ta läbimõtlematu „tasuta” ühistranspordi kava läbi surus, kui ka nüüd suutmatuses oma vigu tunnistada.

Eesti Päevaleht on nimetanud „tasuta” transpordina välja pakutud plaani majanduslikult ebamõistlikuks ja juhtinud vähemalt kolmes juhtkirjas tähelepanu kava puudustele. Meie ajakirjanik Villu Zirnask ja üks Eesti suuremaid transpordieksperte Hannes Luts on esitanud teravaid ja konkreetseid küsimusi: miks, kuidas, mismoodi?

Ei saa öelda, et need oleksid jäänud formaalsete vastusteta. Ministri arvamusartiklid kubisevad poliitiliselt kõlavatest terminitest, jäädes samavõrd lahjaks üksikasjades. Ometi, kui küsimus jõuab viimaks tegutsemiseni, näib kõik kukkuvat välja sama halvasti, nagu paljud eksperdid on ennustanud.

Veel kuu aja eest kinnitas Simson enesekindalt, et 1. juulist käivitub tasuta bussiühistransport riigi doteeritavatel maakonna ja naabermaakondi ühendavatel bussiliinidel kahtlusteta. Eile pareeris ta katseid selgitusi küsida nukralt mõjuvate vabandustega („telefon ei kosta”).

Samal teemal:

Ministri kohta saab teha kaks järeldust ja mõlemad on halvad. Plaan oli algusest peale nigel ja kantud rohkem lootusest lõigata populistlikku kasu. Isegi kui arvestada, et Simson võis tunda, et tal on kulutamiseks carte blanche, võinuks ta enne ühissõidukite kasutajate käest uurida, kumb on neile tähtsam: tasuta sõit või toimiv sõit? Küsida kas või enda jaoks. See oli tema läbikukkumine poliitikuna.

Teiseks polnud tal piisavalt südikust oma eksimust tunnistada. Praegused vihjed, et ehk liigutakse edasi piletihinna suurema katmise, aga mitte liinide üleüldise doteerimisega, oleks ehk samm õiges suunas. Tehku siis viimaks õigesti, mis siis, et kaks kuud enne tähtaja kukkumist rapsimine ei jäta just parimat muljet.

Eestlastel on selliste ministrite kohta oma ütlemine, mis kõlab viisakamas variandis nii: jäärapäine, aga aktiivne. Praegu tundub õnneks, et põhikahju kannatas seekord siiski Simsoni enda maine ja suurem rumalus jäi sündimata. Edaspidi tasuks sellised eksperimendid sahtlisse jätta. 1

Varivalitsus
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare