Näiteks seesama Ajujaht, mille võitja Kids OS sai auhinnaks 17 000 eurot, või Prototron, kust noored ettevõtjad saavad taotleda raha esimese töötava tootenäidise väljatöötamiseks. Samuti võib oma ideega kandideerida mõnda idufirmade inkubaatorisse või küsida kapitali äriinglitelt, keda Eestis on suhteliselt palju. Oma äriidee innovaatilisuse pärast ei pea seejuures liialt põdema. Tegelikult ei ole enamik uusi ettevõtteid uuenduslikud, nad kopeerivad juba eksisteerivaid ideid. Isegi start-up’ide maailmas on täiesti ainulaadsed ideed harvad.

Ka „Ajujahi” saadet vaadates on olnud võimalik näha, kuidas äri ei takerdu mitte idee puuduste, vaid hoopis proosalisemate põhjuste pärast. Näiteks sellepärast, et ajujahtijad pole söandanud lahti lasta palgatööst ja seetõttu jääb oma äri arendamine tagaplaanile. Või ei ole nende algses tiimis õiget inimest turunduse, inseneritöö või mõne muu alaga tegelema, aga sellest ei saada kohe aru ja hulk väärtuslikku aega läheb tühja. Häid ideid sünnib paljudes peades, aga turu võidab toode või teenus, mis suudetakse lihvida kasutajale mugavaks ning valida ka sobiv aeg ja koht selle turule toomiseks.

Sel hooajal kuuendat korda toimunud Ajujahile esitati 213 äriideed. Samas suurusjärgus on osalejaid olnud ka varasematel aastatel. Lendu tõusmise märke näitab nüüdseks üks, 2010. aasta võitja, nutikate lillepottide valmistaja Click & Grow, mis andis äsja teada, et on kogunud oma uuele tootele ühisrahastusplatvormi Kickstarter kaudu 475 000 euro eest eeltellimusi. Edasi tegutsevad mõned teisedki eelmiste aastate finalistid.

Hoolimata ettevõtlusega tegelema hakkamise lihtsustumisest on õnnelikku lõppu – ehitada üles firma, mis kindlustab su tuleviku – jõuda endiselt raske ja pealegi kunst, mida eestlased veel hästi ei valda. Ülemaailmne ettevõtlusseire, mis mullu korraldati Arengufondi eestvõttel esimest korda ka Eestis, näitas, et kui Skandinaavia maades on tüüpiline ettevõtlusega lõpetamise põhjus pensionile jäämine, siis siin domineerib põhjusena vähene kasumlikkus. Loodame, et Ajujahi-põlvkond muudab pilti.