22-aastase Gregori sõit põhjustas vigastusi 14 inimesele, neist kolmele raskeid. Kuna õnnetus juhtus Tallinna kesklinnas ajal, kui tänavad on juba üsna rahvarohked, oleks võinud minna ka hullemini. Saaremaal sõitis sirgel teelõigul kiviaeda 21-aastane Meinhart. See õnnetus viis haiglasse „ainult” tema ja ta kaassõitja. Üks samalaadne õnnetus oli veel, kuigi sõiduk oli Opel, mitte BMW. Järvamaal sõitis 20-aastane juht kurvis teelt välja, koos temaga viidi haiglasse kaks kaassõitjat.

Bemmipoisid pole ainsad, kes liiklusõnnetusi põhjustavad, aga nende panus on suur. Nende õnnetuste puhul saab haruharva rääkida asjaolude õnnetust kokkulangemisest. Vastupidi, õnnetus on hüüdnud tulles, sest enamasti kuulub põhjuste hulka liiga suur kiirus ja sageli ka mingi joove või selle jääknähud. Sõidukiirus ja purjuspäi rooli istumine on juhi enda valik. Kurb on seejuures tõsiasi, et üldjuhul ei ole juht autos üksi, vaid kaaslastega, kellest vähemalt mõnel võinuks olla mõistust teda rahustada või takistada.

Aasta on seni olnud liiklusõnnetusterohke. Tehkem nii, et suvi ei läheks samas joones.

Probleemi ei ole lihtne ohjeldada, sest selles eas kibeletakse piire proovima ja riskima, olles samal ajal arvamusel, et „minuga ei juhtu midagi”. Esmatähtis pole see, kas neile määratakse vahelejäämise korral sellised trahvid ja karistused nagu praegu või karmimad. Vaja on suurendada liiklushuligaanide vahelejäämise tõenäosust. Suur sõiduõiguse kaotamise oht võib talitseda isegi rohkem kui hirm enda ja teiste elu pärast. Jälgimis- ja salvestamistehnoloogia on viimase kümmekonna aastaga kiiresti arenenud ja odavnenud. Seda tuleb liiklusohutuse tagamiseks julgemalt kasutada, et kompenseerida politsei inimjõu vähenemist.

Tallinnas juhtunud 14 kannatanuga õnnetus juhtis tähelepanu ka paarile liikluskorralduslikule kitsaskohale. Kas jalakäijate ohutussaared väärivad oma nime või on nad pigem ohusaared? Tallinnas on väga palju kitsaid saarekesi, kus jalakäijad ei ole tegelikult autojuhtide vääratuste või hoolimatuse eest kaitstud. Ja osa fooride tsüklid, ka laupäevase õnnetusristmiku foor, õhutavad kannatamatut autojuhti kihutama.

Liiklusõnnetuste ja vigastatute hulga poolest on 2015. aasta seni olnud halvem kui eelmised kaks. Tehkem nii, et suvi ei läheks samas joones.