Link kopeeritud!

JUHTKIRI: Ihahaa-ahahaa, tule Eestisse sa!

 (10)

“Nooruslik” ja “dünaamiline” on sõnad, millega paljud riigid armastavad ennast reklaamida. Tony Blairi Suurbritannia on ennast reklaaminud kui Uut Britanniat, Ida-Euroopa riigid osutavad meelsasti endile kui värsketele ja uudsetele sihtkohtadele.

Noorusliku ja lapsiku vaheline piir on aga väga habras. Ning lapsik on just see, mida Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) on teinud reklaamiga MTV-s. Kahjuks.

Oma strateegiliste eesmärkide puhul nimetab EAS ilusti, et Eesti kui reisisihi tutvustamisel keskendutakse “konverentsiturismi tootele, ajaloo- ja kultuuripärandile tuginevale turismitootele, aktiivsele puhkusele, terviseturismi tootele, loodus- ja harrastusturismi toodetele”.

MTV kui reklaamikanal, selle kanali peamine tarbijaskond ning reklaamide sisu ei näi paraku sugugi neid õilsaid eesmärke toetavat. Pigem kinnistavad need seda kuvandit Eestist, mida tõendab kahetsusväärselt suur HIV-nakkuse statistika.

Sellise apsaka põhjuseid võib olla mitmeid. Ühelt poolt kindlasti see, et tegemist on Euroopa Liidu toetusega, mida tuleb pruukida, sest muidu läheb raha kaotsi. Aga raha kasutamisel on EAS-il ette näidata ka täiesti arukaid projekte, mida ellu on viidud, näiteks Eesti päevad Peterburis.

Teine võib olla üldine probleem: kuidas turustada riiki? Kuidas olla erinev kui teised, kes kõik tahavad ka olla erilised. Olukord sunnib peale lahendusi, mille puhul loovus võib jääda sündsuse varju.

Selle vastu aitaks muidugi, kui EAS-i tublid turismiedendajad tuletaksid endale pidevalt meelde tõsiasja, et EAS on riigiasutus ja sellega kaasneb vastutus. Vastutus eriti säärastes ettevõtmistes, kus tegutsetakse riigi nimel. Riigiasju ajades ei tohiks aga lapsik olla.

Valitud ihahaa-ahahaa stiil meelitab Eestisse ikka teatud sorti turiste, keda siin käib isegi üksjagu. Ning lustlike ja lahkete tütarlaste maana on Eesti endale brittide juures juba niikuinii mainet kogunud, selle peale pole ehk tarvis enam raha kulutada.

Loe veel

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare