Juhatuse esimehe Ahti Asmanni jaoks tähendab kokkuhoid seda, et tema ametiauto keskmine kütusekulu paistab aruannete järgi olevat 20 liitrit sajale kilomeetrile. Ja see firma julgeb oma kodulehel kõnelda ühiskondlikust vastutusest. Olgu öeldud, et juht, kes pidi aastatel 2012–2015 liialt kulutatud kütuse eest firmale 5000 eurot tagasi maksma, on praegu ikka veel ametis. Härrased, kas isegi see ei ole piisav põhjus, et töösuhe lõpetada usalduse kaotuse tõttu? Otsus, et juhatusele preemiat maksta ei saa, kõlab nagu kuri huumor.

Eesti Raudtee kadunud miljonid tuletavad meelde Kreisiraadiost tuntud ärimeest.

Teemat kommenteerima sattunud reformierakondlane Remo Holsmer ütles, et Eesti Raudtee maine sai kütuse liigkulutamise tõttu kahjustada. Paraku jättis ta mainimata, et kahjustada võis saada ka nõukogu liikme, reformierakondlase Aivar Sõerdi maine. Milleks see nõukogu siis on ja mille eest raha saab, kui sellisele tegevusele kätt õigel ajal peale ei saada?

Ametis on ka nõukogu juht Raivo Vare, kes ei oska täpselt öelda, kas Eesti Raudtee tagant on varustusosakonna kunagine juht Ruudo Liis varastanud 20 kilomeetrit kasutuskõlblikke rööpaid.

Kõnealuse juhtumi puhul ei saa rääkida ainult Vare vastutusest, sest väidetavalt hakati rööpaid vanametalliks arvestama juba 2007. aastal. Vare on ametis olnud alla aasta, kuid segadust tekitab tema malbus kütuselembe juhatuseesimehe vastu. Tööandjale tünga tegemine peaks lõppema karmilt. Pikemalt võiks kõnelda ka näiteks eelmiste nõukogu esimeeste Viljar Araka ja Tõnis Haaveli vastutusest.

Segadust tekitab Vare malbe suhtumine liiga kütuselembesesse juhatuse esimehesse.

Jõuamegi selle juurde, et ettevõtte nõukogu justkui peaks kontrollima ja vastutama, kuid tegelikult seda ei tee. Näha on ka, et poliitilised määramised nagu IRL-i lemmiklapse Araka puhul ei anna head vilja. Mõne aasta eest kubises nõukogu IRL-lastest.

Vare arutlus kümne miljoni euro üle, mis on väidetavalt kaotsi läinud, tuletab aga meelde „Kreisiraadiost” tuntud ärimest Kert Ämmapetsi, kes ka ei saanud aru, kuhu kadus 800 miljonit pärast seda, kui kõik oli tehtud õigesti.