Piirarvu puudutavaid reegleid on aastatega veidi lõdvendatud. Näiteks tippspetsialistid – rohkem kui kahekordset Eesti keskmist palka saama hakkavad välismaalased – ja idufirmadesse tööle asujad mullusest aastast enam piirarvu alla ei käi. Sellegipoolest sai tänavune piirarv (1315 inimest) täis juba esimese kvartaliga, mistõttu tööandjate keskliidu arvates võiks reegleid veelgi leevendada. Kuid väga kahtlane on, kas nende reeglite leevendamine isegi siseministeeriumi töörühma soovitatud määrani, mida valitsus ei aktsepteerinud, lahendaks renditööjõuga skeemitamise probleemi n-ö heaga. See nõuaks ikka täielikku pööret suhtumises odava tööjõu sissetoomisse.

Samamoodi nagu välisspetsialistide Eestisse toomise puhul, tuleb ka odava välistööjõu lubamise küsimuses otsida mõistlikku kompromissi.

Nii et ainus odava tööjõu varjatud sissetoomise vastane ravim on täissallimatus, karmimad trahvid jms? Kuigi odava välistööjõu import on poliitilises mõttes mürgine teema, ei tohiks sellest rääkimine olla päris tabu. Ühest küljest on Eesti tööhõive suuruselt Euroopas esimeste hulgas. Samuti väheneb aasta-aastalt eestlaste valmisolek odavaid lihttöid teha, kuid vaja on, et keegi needki tööd ära teeks. Teisalt on töötuna arvel Haapsalu linna jagu vähenenud töövõimega inimesi. Suvel töötada soovivaid lapsi on rohkem kui sobivaid tööpakkumisi jne. Reserve on, aga ettevõtjatel on neid rakendada tülikam kui vaesematest riikidest ajutist tööjõudu sisse tuua. Samamoodi nagu välisspetsialistide puhul, tuleb ka odava välistööjõu küsimuses otsida mõistlikku kompromissi.