Link kopeeritud!

JUHTKIRI | Keskerakond tapab demokraatiat

 (182)
JUHTKIRI | Keskerakond tapab demokraatiat
Raimond Kaljulaid ja Kersti SarapuuFoto: Karli Saul

Kuulge, keskerakondlased! Selle asemel et lükata Eestit Pätsi vaikiva ajastu, Putini Venemaa või Maduro Venezuela tüüpi ühiskonna poole, põhjendage ära tasuta maakonnatranspordi otstarbekus. Siis kaob automaatselt ka sellega seotud väidetav perekond Sarapuu au ja väärikuse riivamine.

Riigikogu Keskerakonna fraktsiooni esimees Kersti Sarapuu ähvardab Jürgen Ligi ja Martin Helme kohtusse kaevata jutu eest, et tasuta maakonnatranspordiga luuakse suurim eelis erakonnakaaslase bussifirmale. Sarapuu arvates on see valeväide, millega tema perekonda ebaausalt rünnatakse.

Kohest ja otsest kasu muudatusest Sarapuu Atko Bussiliinidele tõesti ei terenda, ent perefirmasid nagu Sarapuude oma iseloomustab tihti ka oskuslik pikas plaanis mõtlemine. Tasuta transport võib kaitsta Atkot ja teisi maakonnaliinide teenindajaid ärimahu vähenemise eest, mis neid ähvardab maapiirkondade rahvastiku kahanemise tõttu. Majandusminister Kadri Simsoni plaan rõhub ju ennekõike sellele, et bussid kindla arvu liinikilomeetreid täis vuraksid. Ta plaan on vedaja-, mitte sõitjakeskne.

Ei ole normaalne, kui Keskerakond püüab kohtuähvardusega mõjutada poliitilisi arutelusid, nagu käib tasuta ühistranspordi küsimuses. See ja mõned muud hiljutised avaldused näitavad, et nn uuenenud Keskerakond ihkab Eestis demokraatia lämmatada.

Ligi, Helme jt kahtlustusi võiks nimetada ebaõiglaseks rünnakuks juhul, kui Simson oleks transpordiplaani hästi põhjendanud. Ent peamiseks põhjenduseks on jäänud: muudame maakonnaliinide 18 miljonit sõitu tasust priiks. Muud argumendid on nõrgad. Ei ole üllatav, kui juureldes, miks ta seda ometi teeb, jõuavad inimesed mõtteni, et küllap Sarapuude bussiäri edu nimel.

Samal teemal:

Maapiirkondade inimestele paremate liikumisvõimaluste loomiseks oleks ka muid võimalusi. Üks oleks tasuta sõidu tagamiseks ette nähtud 13 miljoni euro usaldamine sihtotstarbelise toetusena otse maaelanike kätte. Nii et inimene saaks ise otsustada, kas ta kasutab seda bussis või rongis, vallakeskusse või pealinna sõitmiseks. Teine võimalus oleks laiendada tööandjate õigust vedada töötajaid tööle ja koju erisoodustusmaksu alla sattumata. Praegu on see võimalus väga piiratud. Mõlemad alternatiivid tunduvad olevat efektiivsemad kui nüüdne plaan, aga Simson ei ole neid kaalunud, vaid kaitseb jäigalt vedajakeskset lahendust. Paratamatult triivib inimeste mõte põhjust otsides jälle korruptsiooni poole.

Ei ole normaalne, kui Keskerakond püüab kohtuähvardusega mõjutada poliitilisi arutelusid, nagu käib tasuta ühistranspordi küsimuses. See ja mõned muud keskerakondlaste hiljutised avaldused näitavad, et nn uuenenud Keskerakond ihkab Eestis demokraatia lämmatada.

Varivalitsus
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare