Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Anonüümne kommentaar
14.05.2018 00:14
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "IRWWWW" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
    14.05.2018 09:20
    Valik: sellised fundamentaalsed muudatused ühiskondlikus korralduses vajavad aega ja ei pruugi esimese katsega õnnestuda.

    Kas sellega oled nõus: kaasaegne laserkassa töötab palju kordi kiiremini, kui 30 aasta tagune käsitsi hindade kontrollimine ja arvutuslaual toksimine?

    Nüüd siit edasi on filosoofia küsimus. Kas see võit tuleks maksta välja töötaja palgaks, ettevõtja kasumiks, investeerida sotsiaalsüsteemi, investeerida ühiskonna struktuuridesse, korjata valitsemiskuludeks ;) või siis anda inimestele kätte vaba ajana. Tõenäoliselt ei toimiks neist ükski variant üksi ja lahendus on kombinatsioon.

    Miks ma pooldan inimese enda kasutuses oleva aja suurendamist tehnoloogia arengu viljana? Sest tehnoloogia areng ei lõpe kunagi ja enamvähem kõik asjatundjad on nõus, et keskmisele inimesele tuleb tulevikus leida muud rakendust, kui nüri töö. Vaba aeg võimaldab valida suunda: alustada ettevõtlust, olla rohkem perega, hooldada lähedasi, luua kunsti ja kultuuri jne.
    Antud kommentaaril on 4 registreeritud vastust ja 9 anonüümset vastust, mis on nähtavad anonüümsete kommentaaride kaustas
14.05.2018 00:16
Sellepärast nad noorsotsid ongi, sest kui nad õpiksid vigadest, kuuluksid nad mõnda teise parteisse...
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    14.05.2018 09:07
    Delfi ei pea sõnavabadusest, sest talle ei meeldinud arvamus, mis kustutati:

    JUHTKIRI | Noorsotsid ei õpi vanasotside vigadest .............
    Kas sellised tegelased , nagu noorsotsid on ka veel olemas. Kui, siis on nad üliväikese arvulised ja üleüldise õppimisvõimetusega, sest milline inimene sooviks veel olla sots peale nende ebasobiva homomultikultistlik- padufeministliku maailmavaate rahvale vägisi pealesurumist.
    Kes eestlastest sooviks elada Eestis, kus meie rahvas on vähemuses, elu üle otsustavada kodakondsuse saanud karvased ja sulelised, tänavatel toimuksid kummaliste inimeste paraadid, kes on kogunenud triibuliste lippude alla, kus enamus lapsi kasvaks omasooiharate peredes ja selleks, et see kõik toimuda saaks, tõstetakse veel siia jäänud eestlastel arutult makse?
    14.05.2018 09:35
    Muuseas paljudes lasteaedades ongi kasvatajatele 32 tunnine täänädal aga reaalselt tuleb töötunde rohkem ja tagajärjeks on naeruväärne palk.Muidugi juhataja ja muud ülemused täätavad täiskohaga ja saavad preemiat kokkuhoitud palgafondi arvelt.Vot selline sotsialism siis.
    14.05.2018 12:20
    seda uudist lugedes meenus mulle kohe "Maleva" filmis koht, kus Lembitu Uru-ga keerukas diskusioonis olles kuulutas, et "hakkame parem laulma" ..ja kus siis see künjast sõber viskas adra kus seda ja teist ja jooksis tööjuurest minema sõnadega: "Lauluaeg, jõuan veel viimase salmi ajaks..."
    :D
Anonüümne kommentaar
14.05.2018 00:26
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "mnjaa" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
Anonüümne kommentaar
14.05.2018 00:27
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Vb" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
14.05.2018 00:49
Sots ei ole maailmavaade, vaid diagnoos. Mõniel õnnestuvat isegi terveneda oluliste tüsistusteta.
14.05.2018 04:58
Huvitav, mis siin üllatavat on? Nad on ju sotsid, kõik on normaalne nende silme läbi. See, et terve mõistusega inimesed teisiti arvavad neid ei huvita. Anna ainult sotsidele võim ja kõik saab käskude-keeldudega tehtud.
14.05.2018 07:11
See viimane lause "veenda tööandjaid pakkuma rohkem osalise ja paindliku tööajaga töökohti" pidi mingi peenemat sorti iroonia olema?
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    14.05.2018 09:29
    See lause ei ole rumal mitte asja pärast iseeneses, vaid poliitilise partei lubadusena. Ükski erakond ei saa sellist asja oma programmi kirjutada. Kujutage ette, et keegi lubaks järgmistel valimistel näiteks "veenda hambaarste odavamat teenust pakkuma" või "veenda pankureid vähem kasumit võtma".
    14.05.2018 09:46
    Aga täpselt see toimubki.

    Meid veendakse rohkem makse maksma. (dividend vs palk)
    Meid veendakse rohkem lapsi saama. (Kolmaslaps.ee)
    Meid veendakse sugusid võrdselt kohtlema. (isegi seal, kus eriti ei saa)
    Meid veendakse, et meile on vaja sisserännet. (praktiliselt kõik peavoolukanalid)
    Jne jne.

    Kõne all olev veenmine ei ole midagi vähemat ega rohkemat: veendakse andma inimestele rohkem vaba aega.
    14.05.2018 09:54
    Veelkord, Orbit, see ei ole konkreetne lubadus.
    Parteil peab olema mingi mõjutusvahend, millega sellist lubadust ellu viia. Paljas ütlus on sama hea kui see "viie rikkaima hulka". Mingit reaalset tulemust ei ole, aga veel aastakümneid annab nina alla hõõruda.
14.05.2018 07:17
Broilerkommunistid rakendavad poliittehnoloogiaid leninilike ideede edasiviimisele.
14.05.2018 07:26
Sotside puhul on asi pigem nagu menufilmides nimega "Wrong Turn"
14.05.2018 07:29
Ütleme siisn nii, et ükski partei pole silma paistnud oma lubaduste majandusliku jätkusuutlikusega.
Olgu see siis KE ühistrantspordi saaga või RE 5 rikkama hulka saamine. Sotside 4 päevane või Rahvuskonservatiivne maaelu õitsele puhkemine.
Ilus jutt lollide püüdmiseks
14.05.2018 07:36
Ei kannata sotse silmaotsaski aga selles on neil õigus, et XXI sajandil ,suure digi,migi robotite jm ajastul võiks töönädal 4 päevane küll olla.
Kolm päeva perega- poleks paha.
14.05.2018 07:37
Absoluutselt õige artikkel!
Õnneks ei võida sotsiaaldemokraatlk maailmav
14.05.2018 07:59
No mine ütle lehmapidajale nelja päevasest töönädalast
    14.05.2018 08:58
    Minu meelest oli kunagi 7-päevane, siis 6-päevane ja nüüd juba pikemat aega 5-päevane töönädal.
    Lehmapidajatele (nagu Päevalehe juhtkirja kirjutaja) pidi juba 6-päevane tunduma suisa loodusseaduste vastane.
    Päevaleht on hästi omandanud Reformi mõtlemise, kes, teisest teemast rääkides, lähtub ülemöödunud sajandivahetuse majandusmudelist, kus suurperedena elades muu hulgas iga pere hooldas ise oma vanavanavanemad ja lapselapselapsed, sestap kirjutati sama kohustus ka tänapäeva seadusesse.
    Aga töötundide arv on kogu aeg vähenenud ja ma ei saa aru, miks Päevaleht sellest rääkimisele reageerib nagu lehmapidaja 6-päevasele töönädalale.
14.05.2018 08:04
Võiks selle peale mürki võtta, et riigiametites tahetaks asja läbiminekul see värk esimesena kehtestada palkasid muutmata...
14.05.2018 08:13
Tänapäeval toimub ülikoolis käimine 3,5 - 4 päeva nädalas. Sealt ilmselt ka arusaam, et paberi saab kolme aasta jooksul poole nädala kaupa kohal käies. Miks siis tööl peaks rohkem käima?
14.05.2018 08:15
Lisaks peaks kehtestama 6 tunnised tööpäevad millest siis 3 tundi on lõuna ja 2 x 1 tundi puhkepausid.... ja tootlikus kasvab mühinal... edasi noored... helge tulevik ei ole enam kaugel... varsti ei oska keegi enam tööd teha!!!!
14.05.2018 08:38
Anonüümsed juhtkirjad võiks lõpetada.

Noorsotside pakutav on kahtlemata vaieldav, kuid mitte lauslollus, mis tuleks maha tampida.

Kui räägitakse kodanikupalgast, siis on kõik nõus, et tegemist on innovatsiooni tipuga. Mis siin teistmoodi on, kui et ka see on osaline kodanikupalk?

Töö ja vaba aja suhe on üks inimeste õnnelikkuse määra mõjutavaid põhifaktoreid. Kindel on see, et maailm ajas muutub efektiivsemaks. Tehased, kontoritöö, põllumajandus, isegi poekassad töötavad palju kiiremini, kui 30 aastat tagasi. Idee poolest ei ole selles mitte midagi halba, kui osa sellest efektiivsusest konverteeritakse kodanike vabasse aega.

Teaduslikku uuringuid on palju, mis tõestavad, et vaimsel töö langeb viljakus oluliselt pärast 4,5 töötundi ja drastiliselt peale 6t. Rumalus seda eirata, mitte midagi ei halba ei juhtu, kui ajada tööaeg efektiivseks ja lasta inimesed kell 15 koju.

Liinitööga on keerulisem, kus tööd tekitavad ainult inimese kaks kätt ja liigutuste arv. Eks see ole kompromissikoht.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    14.05.2018 09:27
    N.D: Jah, proportsioonis küll ja just seetõttu tähendabki liinitööl selle muudatuse ellu viimine peaaegu 1:1 kulude kasvu ja tootluse langust, nii palju, kui palju siis koormust langetada otsustad.

    "Tarkadel töökohtadel" ei pruugi tootlikkuse langust tekkida üldse.

    Õiglane oleks kindlasti, kuid kõik ei võida nagunii ühtemoodi. Tõenäoliselt kasseeruks kassapidajad oma võidu lisatundidega sisse, teeniks natukene rohkem, kuid ikka palju vähem, kui programmeerija. Ning siis oleks kassapidaja veel rahulolematum: programmeerija teenib temast endiselt rohkem ja nüüd veel töötab vähem ka!
    14.05.2018 09:32
    Meil on 2017 aasta seisuga 658 600 tööl käivat inimest, töötuid on 40 300. 976 000 on tööealisi (15-74).

    Kui võtame aluseks, et kõik käivad täisajaga tööl, siis teevad nad kokku 110 644 800 töötundi kuus. Uue plaani kohaselt oleks vajalik aga 864412 töötajat.

    15800 inimest ei tööta muudel põhjustel, 5400 inimest ei usu töö leidmisse, 59300 on haiged või puudega, pereliikmete või laste eest hoolitseb 39800 inimest, Õppimas või täiendõppel (siin on sees osa põhikoolilapsi, gümnasiste ja ülikoolis haridust omandavad) 67200 ning pensionil ( kuni 74 aastased) on 89900.

    Uue plaani kohaselt oleks kohe puudu 205 812 inimest. Kust me võtame need inimesed? Kõik pensionärid tööle, kõik laste või pereliikmete eest hoolitsejad tööle, saame juude 129700 inimest. Puudu on veel 76000. Puudega inimesi võtta ei saa, kuna neil pole praegugi tööd (ja vabanevad kohad on sama töö sisuga, mis praegu ehk töö sama, mis praegu), seega võtame koolist lapsed ära ja paneme tööle, juurde tuleb 67200 (põhiharidus max, kuna 15a peame tööle panema. Puudu jääb hetkel 8912, selle leiame neist, kes töö leidmisse ei usu (asotsiaalid suuresti). EHK tegelikult meil ei ole inimesi ka tööle leida. Toome välismaalt sisse? See plaan ei saa toimida hetkel.
    14.05.2018 09:42
    Tööjõupuudus on juba praegu olemas ja sellise seadusega probleem kindlasti mitmekordistuks. Samal ajal survestaks see tööandjaid mõtlema välja lahendusi ja see oleks ühiskonnale jälle kasulik.
    Eestis on avalikus ja mittetulundussektoris ebaproportsionaalselt palju inimesi ametis, keda oleks ühiskonnale märksa kasulikum hõivata erasektoris. Muidu tööaja lühendamine iseenesest oleks mõistlik, 8 tundi päevas täisjõuga suudavad töötada vähesed. Tööaja paindlikuks muutmine oleks samuti hea, ainult et veel raskemini saavutatav.
14.05.2018 08:54
#ärapööranud,
14.05.2018 08:57
Kommunistide põhitunnus on see, et lõpuks nad ise oma lolluse nimel valmis pingutama ei ole. Pigem aetakse käsi varastamiseks tööinimese taskusse.
    14.05.2018 09:32
    Missugust tööinimest selline seadus rööviks? Ettevõtetele tekiks surve lühema ajaga sama töö ära teha, aga töötaja palk jääks ju samaks ja maksud sellest ei tõuseks.
14.05.2018 09:12
Ma lugesin eile seda ja loen ka täna. Ühte asja ma ei mõista siiski. Kui ma teenin 5 eurot tunnis, töötan 40h nädalas, siis mu nädala palk on 200 eurot. Kui palk jääb samaks, kuid töötan 32h nädalas, siis tunnitasu on 6,25 eurot. Samas kui mu töökohal on vajalik ööpäevane valves olek, nagu tervishoius, päästes jne, siis kes teeb tööd?

Oletame, et 24h on tööl 10 inimest. Norm tunnid on 160, 30 päeva kuus. Vajalik inimeste arv on 42,85 ehk võtame 43 inimest. Kui nüüd töönädal lühendada,siis vaja on (uued normtunnid on 128) 56,25. Minu küsimus. Kust võetakse juurde 13 inimest? Ilma igasuguste lisatasudeta õdede puhul on 7 eurot tunnis praegu, siis peaks tunnis saama 9,2 eurot. Palgafond kasvab 50 000lt 66 000le ühes kuus (minimaalselt, kuna lisatasud, nt öötöö jne lisandub). Kust võetakse lisanduv raha ja lisanduvad töötajad?
    14.05.2018 09:23
    Täpselt samu küsimusi esitati ka 6-päevaselt 5-päevasele üle minnes.
    Ma mäletan, kui NL-s 5-päevasele üle mindi, aga töötundide arvuks nädalas ei saanud mitte 40 nagu mujal maailmas vaid 41 (dr house põhjendustega ilmselt). Ma enam täpselt ei mäleta, aga see 1 tund lahendati vist nii, et mõni laupäev oli tööpäev.
    Muide, töönädal tehti viiepäaevaseks, aga lapsed käisid koolis kuuel päeval nädalas.
    14.05.2018 09:32
    Dr House: see puuduolev raha/aeg leitakse efektiivsuse kasvuga ja tehnoloogia arenguga. Osa sellest puuduolevast rahast konverteerub muidugi palgakulude tõusu, aga see on ju inimeste sissetulek. Inimeste sissetulek turumajanduse tingimustes ajas ju kasvabki!

    Sinu toodud näites toodud küsimus on sama asjalik, kui ma küsiks, kust võtta raha, et tõsta Sinu palka 20%?
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega