Nii et Kaljulaidile küll eesseisva puhkuse asjus etteheiteid teha ei ole, ta järgib seekord eelmiste presidentide kujundatud tava. Ja erinevalt eelkäijatest laseb ta oma kantseleil otsida juriidilist lahendust, kuidas riik saaks puhkusehüvitise presidendi ametiaja lõpus maksmata jätta. Loodetavasti see lahendus leitakse ja ka seadus tehakse varsti ringi. Ükskõik kas pidada presidendi palka suureks, parajaks või väikseks, võiksid kõikvõimalikud hüvitised riigi moraalimajaka kontole jõuda sisule vastava nimetuse all.

Lihtsaim, kuid mitte halb lahendus oleks presidendi puhkus (ja puhkusetasu) vormiliselt üldse kaotada.

Lihtsaim viis süsteemi muuta on teha palgakorraldus riigikogu liikmete omaga sarnaseks – presidendi puhkus (ja puhkusetasu) üldse kaotada. Sel juhul oleks president vormiliselt kogu aeg tööl, kuid mõnele perioodile kavandaks ta siis vähem või üldse mitte tegemisi.

Lihtsal lahendusel on siiski vähemalt üks puudus. Kui riigikogu liige juhtub vastupidi lubadustele mõnda aega kättesaamatu olema, on vähetõenäoline, et sellest riiklikus plaanis midagi hullu sünnib. Riigikogu liikmeid on ju 101, küll otsused saavad tehtud. Aga presidente on meil üks, ta peaks sellise töökorralduse puhul kindlasti olema 24 tundi ööpäevas kättesaadav ja valmis kiiresti täie jõuga ametikohustusi täitma. Presidendi puhkusevalikutele seab see teatavad piirid, aga muude ametiga kaasas käivate kohustustega võrreldes ei oleks see liiga suur isikliku elu ohverdamine.