Matemaatiline 51-kohaline enamus on siiski paindlik mõlemas suunas. Valitsus võib tinglikult arvestada nii Palo kui ka Ivanovaga, kes mõlemad lahkusid koduerakondadest ja fraktsioonidest ilma võimalikke maailmavaatelisi erinevusi liialt afišeerimata. Seega pole karta, et nad hääletaksid koalitsiooni eelnõude vastu juba ainuüksi põhimõtte pärast.

Samal ajal on arusaadav, et jõulisest valitsemisest sellisel kujul enam juttu olla ei saa. Pigem ootab meid ees järjekordne jõulurahuvalitsus, mille peamine eesmärk on end iga hinna eest ja tüli tekitamata koos hoida.

Napp enamus avab üksikutele saadikutele vaba tee väljapressimiseks. Riigimehelik valitsus lükkaks raiskavad nõudmised tagasi.

Eesti jaoks kujuneb valitsuse kooshoidmine kalliks. Ahvatlus mõttekaaslaste otsustavust proovile panna on liiga suur. Suurem osa sügishooaega plaanitud eelnõusid on küll sellised, mille edasilükkamine kasvõi järgmisele koosseisule suuri väringuid ei tekita. Kuid eelarve vastuvõtmine on põhiseaduse järgi kohustuslik. Kui nüüd tuleb kellelegi koalitsioonist hea mõte pressida näiteks enda koduse lennujaama, raudteelõigu või spordiväljaku jaoks välja lisamiljonike või paar, kas suudetakse siis hoiduda kiusatusest seda jagada?

Arvestades, kui ükskõikselt suhtutakse praegu nii saamata tuludesse (rappajooksnud aktsiisipoliitika) kui ka laristamisse (miinuseelarve tugeva majanduskasvu aastatel), pole ilmselt karta äraütlemisi. Peaasi, et illusioon tegusast peaministrist ja toimivast koalitsioonist püsima jääb.