Junckeris kehastub 1980-ndate Euroopa Liit kogu oma tasakaalu otsimise ja kompromisside kunstiga. Ka oma kõnes Euroopa Parlamendi ees lubas ta sisuliselt igaühele midagi. Sotsialistid said lubaduse leevendada eurotsooni võlareegleid. Lõuna-Euroopa maad kuulsid lubadust reformida vihatud troikat, mis on sundinud neid ette võtma ebapopulaarseid kärpeid. Konservatiivid said aga vastupidi lubaduse hoolitseda ühisraha euro aluseks oleva stabiilsus- ja kasvupakti toimimise eest.

Arvestades, et Juncker oli finantskriisi ajal otseselt seotud kõige raskemate otsustega, mida ta ise võrdles põleva lennuki parandamisega õhus, võib ta probleemide ületamise vallas olla tõesti parim inimene Euroopa kõige tähtsamale ametikohale.

Üheks esimeseks oluliseks otsuseks Junckeri jaoks kujuneb uue komisjoni kokkupanek enne 1. novembrit. Iga liikmesriik saab ühe koha – küsimus on ainult nende erinevas kaalukuses. Komisjoni ametisse kinnitav Euroopa Parlament ootab ka, et vähemalt kolmandik volinikest oleksid naised, aga see sõltub rohkem liikmesriikidest kui Junckerist. Näiteks Eestist talle selle koha pealt praeguse seisuga abi pole.

Oskuslik kriisiohjamine ja kompromisside otsimine pole siiski sama mis Euroopa Liitu kammitsevatele sügavamatele probleemidele lahenduste leidmine. Viimased europarlamendi valimised näitasid, mida rahvas tervikuna ühendusest arvab: põhjus, miks osavõtt polnud veel madalam, oli selles, et paljud tulid toetama avalikult Euroopa Liidu vastu olevaid parteisid.

Kindlasti tuleb veelgi süvendada reforme, mis annavad kodanikele rohkem kaasarääkimisõigust ühenduse seaduste kujunemisel. Kui Prantsusmaa kukutas 2005. aastal läbi Euroopa põhiseaduse, ütles Juncker: „Kui see on „jah”, läheme edasi. Kui see on „ei”, siis me ütleme, et jätkame.” Oma uuel tippametikohal tasub tal Euroopa Liidu säilitamiseks oma suhtumist rahva arvamusse korrigeerida. 

Tasakaalust

Oodatakse, et Euroopa komisjonis oleks kolmandik naisi. Eesti siin Junckerile abi ei paku.