Esmapilgul paistab, et ettevõtjad pääsevad arutust koormast, mille panditulumaks neile kaasa oleks toonud: plaanist maksustada ema- või sõsarettevõttele antud laene. Selle asemel kavatsetakse seadusse kirjutada paragrahv, mille järgi äriühing maksab ettevõtte omanikule antud laenult tulumaksu, kui tehingu asjaolud viitavad, et tegemist võib olla varjatud kasumieraldisega. Väga tore, põhimõtteliselt on see juba ammu maksukorralduse seaduse osaks oleva majandusliku sisu põhimõtte kordamine.

Jüri Ratas, kas olete unustanud, et teie valitsuse koalitsioonilepingus on lubadus viia ellu nullbürokraatia programm?

Järgmiste punktide otstarbekus vajaks aga põhjalikku arutelu. Esiteks punkt, mille järgi eeldab riik üle 48 kuu pikkuste laenude puhul, et tegemist on kasumi jaotamisega, ja vastupidist peab tõendama ettevõtja. Rahandusministeerium ei ole põhjendanud, miks lüüakse just üle nelja-aastastele laenudele külge enam-vähem kindla pettuse märk.

Veelgi vähem põhjendatud on punkt, mis nõuab, et ettevõtjad hakkaksid iga kuu ema- ja sõsarettevõtetele antud laene deklareerima. Piisaks kvartali kaupa deklareerimisest ja sedagi ainult juhul, kui andmed on muutunud ja kui ettevõte ei esita neid Eesti Pangale maksebilansistatistika raames. Peaminister Jüri Ratas, kas olete unustanud, et teie valitsuse koalitsioonilepingus on lubadus viia ellu nullbürokraatia programm?

Varjatud kasumieraldiste maksuga ei tohiks edasi tormata ka enne, kui rahandusministeerium tutvustab eespool nimetatud juhendi põhipunkte. Saatan peidab ennast tihti detailides ja praegu on põhjust neid karta, sest valitsus otsib meeleheitlikult tuluallikaid.