Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Kommentaar eemaldatud
Anonüümne kommentaar
05.12.2017 00:32
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Villem Veni" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
    05.12.2017 14:16
    Rahvas, see oleme meie. Nii ütlesid kommuniastid juba aastakümneid tagasi. Nemad teadsid täpselt mida rahvas vajas, mida pidi mõtlema ja tegema. Aastad läksid ja punavõim kukkus kokku, kuid nad organiseerusid ruttu ja lõid uue erakonna ja nimeks sai see Reformieraqkond. Kõik vanad kommunistid koondusid nende ümber. Ikkagi omad joped ja kui nad uuesti võimule said, siis jätkati sama ideoloogiaga ja retoorikaga. Vahet neil vanade komudega polnud. Valitsemine meenutas ka Putini valitsemist. Eks see praegune valitsus jätkab samal kursil, sest hoos suurt laeva on raske kiiresti kursilt kõrvale keerata. Ja ega neil seda kerge teha ei ole, sest rahatuusad, keda oravad kummardasid ja kelle heaks töötasid, on igati uue poliitika vastu, sest ega rikast tohi maksustada. Nemad on pühad lehmad. Oravate valitsemise ajal ei teinud ärimehed saladustki, et maksa ja tee mis tahad.
    Antud kommentaaril on 2 registreeritud vastust ja 14 anonüümset vastust, mis on nähtavad anonüümsete kommentaaride kaustas
Anonüümne kommentaar
05.12.2017 00:38
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "." poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
    05.12.2017 16:08
    Muidugi võib härra Kamaga nõus olla või mitte, ent väga hästi kirjutatud artikkel. Mind vaid häirib ikkagi fakt, ja see teeb ettevaatlikuks, et vabadus saadi äärmiselt üksmeelses tegutsemises. Kõik panid õla alla, ilma suuri sõnu tegemata, kartmata Siberisse saatmist, vangistamisi jne jms, sest üksmeelse arvamuse kohaselt rahvuse eksistents oli hädaohus. Ja siis tuli "plats puhtaks" põhjendusega, et muidu me võimule ei saa. Rahvas jagati küllpunaparuniteks, küll kommunistideks ja okupantide käsilasteks. Saadi võimule ja kõik erastati, samamoodi kui Venemaal 25 aastat tagasi. Ja nüüd härra Kama nuriseb, tahtsime kõige paremat, aga välja tuli väikese rahva tõttu suur kahju sellest " plats puhtaks". Niikaua kuni asjaosalised pole sellest, minu arust veast ja sellest tingitud suurest kahjust artu saanud ning tunnistanud, ei saa ma Kama juttu tõsiselt võtta, paraku. Jälle tekib kahtlus, et " muidu me ei saa võimu". Nii on lood.
    Antud kommentaaril on 1 registreeritud vastust ja 4 anonüümset vastust, mis on nähtavad anonüümsete kommentaaride kaustas
05.12.2017 00:39
Kaido Kama on asja suurepäraselt kokku võtnud.
(Ja mis jään noortel üle? Peale radikaliseerumise või emigreerumise?)

Väikest viisi suukorvistamine käib juba ka ülikoolide tasemel, sest needki loodavad, et (kodumaa mahamüümise) suurprojektidest pudeneb neilegi kopik.
    Näita vanemaid (6) Laadin kommentaare...
    05.12.2017 13:00
    Kaido!
    Vaata tagasivaate peeglisse, kuis kõik see algas.
    Mikk Marran, Eve Vungo, Eesti pöördub läände, alapealkirjaga „Laari valitsus” , Kirjastus „Avita”, 1999. Veel loeme impressumist: „Täname Konrad Adenaueri fondi igakülgse abi eest.
    Lk 11
    Peamiseks vastuolusid tekitanud küsimuseks oli presidendi positsioon Eesti Vabariigis ning tema valimise viis. Loobumine presidendi otsevalimisest ja üleminek esimestel valimistel mitmeastmelisele tähendas, et tekkis võimalus t a k i s t a d a Arnold R ü ü t l i t saamast Eesti Vabariigi esimeseks p r e s i d e n d i k s . Oli ju selge, et otsevalimistel saaks presidendiks Rüütel, kellel tollal oli tohutu toetajaskond – ligi 70 % elanikkonnast. ... Tagantjärele hinnates etendas Assamblees väljatöötatud põhiseadus Eesti edasises arengus määravat osa , valmistades tõhusaimal kombel ette Isamaa võimuletulekut. ... 18. juunil 1992 kiitis Ülemnõukogu ägedate vaidluste järel heaks ka valimisõiguse andmise väliseestlastele. Analüüsides 1992. aasta valimistulemusi, on näha, et seaduses loodud e e l i s t e t a ja väliseestlaste häälteta oleks Isamaal valitsuse moodustamine võimatuks osutunud.
    Sisuliselt on see isamaa nimel loodud isamaa poliitilise jõuna tänaseks hääbunud.
    Nad ise kelgivad, mil moel veerand sajandi eest võim haarati. Toonane komiteelaste valik oli väär valik..
    Kaido!
    Kõik toona tehtu tuleb veel täna [ajaloo-]poliitilises kontekstis üle vaadata ja ümber hinnata, kuis’ edasi.
    05.12.2017 13:24
    Parandan õigekirjavea:

    Sisuliselt on see isamaa nimel loodud I s a m a a poliitilise jõuna tänaseks hääbunud. (Isamaa nimena suure algustähega!).
    06.12.2017 09:40
    Ma loen eelnevaid kommentaare ja tekib küsimus, kas need on artiklit lugemata kirjutatud või ei ole kirjutajate teadvusse jõudnud, millest hr.Kama kirjutab. Kaido oma artiklis kutsub valijaid poliitilistelt mittetulundusühingutelt selgeid ja ühemõttelisi vastuseid küsima artiklis esitatud küsimustele ja loodab, et valija, ehk siis eesti rahvas tõepoolest ka neid küsimusi poliitikuteks kandideerijatele esitaksid ja ei rahulduks uduse vastuste mulaga ning ei laseks end kümneeuroste palgatõusu lubadustega ära osta. Kommentaaridest tahakski välja lugeda, kas potentsiaalne valija on valmis neid eesti riigi tulevikku puudutavaid küsimusi poliitikutele esitama ja neilt ühemõttelisi vastuseid nõudma, et oleks, kellelt tulevikus aru pärida või keda pärgadega ja kuulsusega ehtida. Tulevased valimised otsustavad ühemõtteliselt, kas Eesti Riigil olla või mitteolla.
Anonüümne kommentaar
05.12.2017 00:43
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Äkki õnnestub" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
Kommentaar eemaldatud
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    05.12.2017 11:46
    Kui mõtiskella, siis isegi eesti kõige paadunumatel brüsseliitidel ning kannuseid teenivail kollaborantidest politikaanidel oleks ju oma "isandate" ees alati raudkindel alibi ja põhjendus varrukast võtta: "kahjuks (loll) rahvas otsustas nii". St, tegin küll kõik mis suutsin, kuid rahvas, va reo, otsustas referendumil "valesti", rsk... Seega kannupoiss ISE jääb "isandate" ees suht puhtkaks poisiks ja saab end suht viisakalt välja keerutada. Puudutab nii RB, jõuga pealesurutavaid seksuaalhälbelisi seaduseid, migrantide sunniviisilist vastuvõtmist... jms. Ehk vihje politikaanidele: referendum vabastab teid vastutusest ja "isandate" nuudist.
    05.12.2017 12:08
    .....kannuseid teenivail kollaborantidest politikaanidel oleks ju oma "isandate" ees alati raudkindel alibi ja põhjendus varrukast võtta......
    05.12.2017 12:10
    ....kannuseid teenivail kollaborantidest politikaanidel oleks ju oma "isandate" ees alati raudkindel alibi ja põhjendus varrukast võtta......

    Kusjuures Leedu "kommunistid" niimodi eelmise Liidu ajal kõikse aeg käitusidki. Aga neil on ka kunagi, päris kuningas olnud.😈
05.12.2017 00:46
Aga miks te selle riigi üldse ära andsite, õigemini seda omale päriselt ei haaranudki? Kas poliitiline prostitutsioon oli magusama mekiga kui isamaaline aganamõru leib kartulikoortega pooleks? Miks ei aetud vanu kommusi nii äridest, võimust ja vaimust eemale? Miks end parteisse vormistada lasknud vennikesed nüüd suured vabastajad on, kas teile pole veel uudis kommunistlikust parteist kui kuritegelikuks organisatsiooniks kuulutatud ühendusest kohale jõudnud? Mida nüüd nuuksuda, uus kreml, nüüd juba brjusselkreml oma ukaaside kui ametnikega rahva kukil õnne meie õuele toomas. Millal siis pihta hakatakse, kas järgmistel riigikogu valimistel saab kuidagi sellest praegusest taagast vabaks või tulevad hoopis uued karmimad aastad tagasi ühe endise kolli näol, just lenini-stalini- putini nägu teine. Ei imesta üldse siit minema putkavate eestlaste otsuse üle- pole meid siia vaja rohkemaks kui lojusteks peremeesloomadena oma turjal kössitavate parasiitide toitmisel.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    05.12.2017 10:25
    eid-151-Olen sinuga igati nõus.Vaid välismaiste sõjabaaside siia rajamine tekitab minus hirmuvärinaid.Kas mäletad, kui täis oli meie maa omal ajal vene baase, ka strateegilisi, tikitud?Konflikti korral poleks enam olnud ei meie maad ega meid sinuga, ükskõik, kes globaalselt oleks ka peale jäänud.Ka praegu oleksime konflikti korral vene relvade sihtmärgiks ja vaevalt et see meid terveks jätaks.Ütlesid ju alles möödunud nädalal meil ilmunud artiklis hollandi eksperdid, et Venemaa ohjeldamiseks Baltikumis oleks vaja vähemalt kolmekordseid NATO jõude võrreldes praegustega.Eks saame kõik aru, mida see tähendaks.Venelased ütleksid kohe, et NATO ehitab nende piiride ääres üles suuri jõude, nemad peavad vastuabinõud tarvitusele võtma-seda, et nad nagunii seda teevad, ei väära miski, siis aga oleks neil veel tugevamad argumendid käes.Meile aga tähendaks see kõik karmil hetkel vaid hukku.Mina aga eelistan veel elada, kasvõi venelastega kõrvuti (oleme seda teinud ja ellu jäänud), mitte põleda ära koos oma maaga.Muide, inimestena on lihtsad venelased igati meeldivamad kui lääne ihnurid ja homolembid.Ehk peaksime siiski soomlastelt õppust võtma?See, et lääne poliitikud lödipüksid on, ei vaja tõestamist, vaid Trumpi suhtes ei saa selles kindel olla.Ja kui Trump oma Aasia-prioriteetidega siit välja tõmbub, mis pole sugugi võimatu, olemegi idanaabrite võimuses, aga mitte veel hävitatud.
    Aga praegused juhtkaabakad tuleb minema lüüa, valimiste suhtes on sul absoluutselt õigus.
    05.12.2017 11:03
    Elmer, see vene kaart jääb meie lauale kahjuks konutama vist aegade lõpuni, olles vahest turakaks löödud soldat või lihtne pisike ärtutrump, mis meid iga hetk võib maha lüüa ja ka pagunid vene turakamängu seaduste järgi peale panna, olgu need mis mastist tahes. Rahvas lihtsalt ei usu seda võimalust, aga näed, ei moldavanid, grusiinid, ei osseedid ega ukrainlased uskunud seda, mis ikkagi juhtus. Ja see, et kremli isake jätab tuumapommiga karistada saamise ähvardusel oma teod tegemata, on rumal lootus- ta teab kindlalt, et lääs ei hakka mingi miljoni pärast miljardeid lihtsalt lambist maha nottima. Uraa, strastvuite, CCCP!
    05.12.2017 12:23
    Eid-151-sul on õigus, ei hakka keegi "lödipüks" siin meie pärast oma sõdurite eludega mängima.Loota jääb vaid jumalale ja oma tarkusele (kas seda on?).
Anonüümne kommentaar
05.12.2017 00:55
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "samad tunded samad mõtted" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
Anonüümne kommentaar
05.12.2017 02:43
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "h.v." poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
05.12.2017 07:14
Kommenteerijad kipuvad natuke artiklist kõrvale, Kama rääkis tegelikult ainult loodushoiu teemadel.
Osaliselt tahaks nõus olla, minu hääle saab igal juhul järgmistel valimistel erakond, kes on Rail Balticu vastu. Sest seda projekti ei jõua meie järglased kinni maksta, keskkonnamõjud veel peale selle.
Aga mis puutub metsaraiesse, siis objektiiveselt ju on nii, et just 50-70 aastatel oli metsa juurdekasv väga suur ja seetõttu hetkel raieküpsete metsade osakaal kõrge. Keegi ju ei hurjuta põllumehega, kui see sügisel saagi koristab?
aga sõltumata nõus või vastu olemisest on need teemad küll nii olulised, et kõik erakonnad peaksid siinkohal seisukohad võtma.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    05.12.2017 10:08
    Vaat kui poolrumalad- ja haritud poliitikud sedasama metsa raiuvad põhjusel, et on vaja täita riigi eelarvet, on midagi ikka päris valesti.
    05.12.2017 15:51
    Jah, ülekasvanud (liig tihedat) metsa on vaja raiuda. Aga mitte nii, nagu meil seda tehakse - tuues kõige raskem, võimsam ja kallim raider (ilukeeles harvester), kes siis omahinna tasumiseks igal aastaajal ja kõike järjepanu kolmes vahetuses raidab, nii et sajandiks kasvukõlbmatu kuumaastik taga!
    06.12.2017 10:05
    Mina ei ole vastu aga olen vastu selle trajektoorile. Kui tee ehitataks olemasoleva raudtee suunale, võidaksime vähemalt selles, et kohalikud rongiliinid saaksid kvaliteetse raudtee, mis võimaldaks kiiret rongiühendust meie linnade ja teiste balti riikidega. Praegu plaanitud raudtee suund seda ei võimalda ja kui projekt osutub kahjumlikuks, mis on nii ilmselge, on kahju meie riigile korvamatu. Meil hakkavad kohe kohe sõitma kiirbussid iga veerand tunni möödudes Tartu, peale selle kaugliinibussid Riiga ja sealt edasi. Mis saab siis kui rekkad hakkavad voorima igast eestimaa nurgast pealinna poole, et rongile jõuda ja sealt tagasi. Kuidas näevad poliitikud siis Rail Balticu ehituse valmimisel raskeveokite koormuse langust meie magistralteedel? Vastupidi, meie magistraalteed muutuvad sõiduautodele täiesti sõidetamatuteks.
05.12.2017 07:41
See kõik on takkajärgi rusikatega vehkimine, sest alates 2004. aasta 1. maist pole eestlastel faktiliselt oma riiki enam. See müüdi klaashelmeste ja värviliste kivikeste eest maha. Tähtsamad otsused tehakse kaugel ja võõral maal. Kahjuks hakkab mõnele alles nüüd reaalsus kohale jõudma.
    05.12.2017 14:49
    " ...See müüdi klaashelmeste ja värviliste kivikeste eest maha. Tähtsamad otsused tehakse kaugel ja võõral maal. Kahjuks hakkab mõnele alles nüüd reaalsus kohale jõudma." Võiks veel lisada, et tuleviku Eesti on tihedalt asustatud minarettide-mosheede ja tõmmude ning pooltõmmude nn seksikate meeste, ehk nagu seda oma unistustes Kersti Kaljulaid on ette näinud - värviline Eesti. Milleks hääbuva põlisrahva esindajad sekkuvad minarettide ja mosheede ning tõmmude ja pooltõmmude tuleviku noorte eestlaste ellu, rõõmsa ja värvilise Eesti siseasjadesse. Nemad otsustavad ise, millist uut kodumaad nad tahavad ja selle järgi ehitavad endale üles riigi, mis neile meeldib!
05.12.2017 08:09
Valimas käite ilmselt endiselt pujuspäi!
    05.12.2017 08:32
    Me ei käi valimas vaid hääletamas, valimised toimuvad mitu kuud enne hääletamisi ja valimistega pole rahval mingit pistmist, see jõuk kes võimule saab on lihtsalt osa sellest nn. eliidist kes seal selle piruka pärast pureleb ja ainuke vahe nende vahel on, et kes rohkem koorib ja pärast mingi osa tagasi annab, et ikka nende poolt hääletatakse. Need pole valimised vaid juhmi massi mõnitamine, näe viskame teile raha, purelege ka ja kiitke meid
    05.12.2017 09:16
    Da bljaa. Kuna töötan eesti firmas koos "okupantidega", siis pisut nende maailmast. Euroopa Liitu astumise järel arvati: te olete lihtsalt nii lollid, et teil ei ole riigiga midagi teha, sest te ei oskagi midagi teha.
    Oskame siis või?
05.12.2017 08:12
Kas just need konkreetsed teemad need kõige haigemad on (minu meelest on ka valusamaid kohti), aga nii kurb, kui see ka pole, on olukord tõesti niisugune, nagu kirjeldatud. See algas loomulikult juba oravate ajal, aga on oma apoteoosi saavutanud nüüd. Oravad küll valetasid, aga vahele jäädes hakkasid vähemalt vingerdamagi. Praegused aga.... need ei kergita enam kulmugi. Ja tagasiastumise juttu võite üldse oma surnud vanaemale rääkida. Sest vale on tõde. Sõda on rahu. Ja ignorants on tugevus.
05.12.2017 08:18
Eesti on äärmuslikult pedofiilne riik kus 14-aastasega võib täismees teha mis tehab. Aafrika on arengus ees, seal alampiirid 16 ja 18. Selleks ka levivad siin sellised pedofiilide seksvideode tegemised, webcam teemas jne. Kirjutan siia kuna kommenteerimine keelati pedofiilide laste ärakasutamise teemas
    05.12.2017 08:33
    Ka Aafrikas on riike, kus alampiir on 13 (Niger, Komoorid) või 14.
    Seksimine on seotud süüvõimelisusega. Karistusseadustiku § 33 ütleb, et
    "Isik on süüvõimeline, kui ta on teo toimepanemise ajal süüdiv ja vähemalt neljateistaastane."
    Oleks kummaline, kui 14-aastane vastutab oma tegevuse eest igas muus valdkonnas, aga mitte seksuaalses.
05.12.2017 08:29
Huvitav, millal sm. Kama euroliiduvaenlasena vangi pannakse?
05.12.2017 08:55
Minu tähelepanekute kohaselt on selline tardumus ja apaatsus haaranud väga paljusid eestlasi. Tegeletakse lihtsalt oma asjade ja igapäevase tegevusega. Poliitika on taamal. Ebameeldivat ignoreeritakse vaimujõu abil. Ebameeldivaid asju pole olemas. Okupant võib tänaval mu kõrval rääkida, aga ta on nagu õhk. Ta on olematu. Koolis räägivad lapsed seda, mida oodatakse (oodatakse okupandi omaksvõttu) ning siis elavad oma sfääris (ilma okupantideta) edasi.

Välisokupatsioonist on saamas siseokupatsioon - ja kuna rahvasse on okupatsiooni all elu sisse harjutatud, siis ei kipu see ühe teiseks moondumine enamusele isegi märgatav olema. Võime väita, et peale "kurjuse impeeriumi" kokkukukkumist on juba terve põlvkond meie keskele sündinud, aga too ajastu kandub nende vanemate kaudu edasi.

Kui lisame selle, et tegelik "deokupeerimine" ei olegi üldse aset leidnud (vaadelgem põhiseaduse riigikeelt puudutavat paragrahvi ning meie haridussüsteemi), pole tulemuses palju üllatavat...
    05.12.2017 11:58
    Delirium, suuremat ehmatust kui Eestis SÜNDINUD okupandivõsu praegu ei ole. Valdav enamik (!) ei suuda korralikult eesti keelt rääkida. Nad pole päevagi oma kodumaal elanud. Selline asi ehmatab ikka väga palju. Need inimesed ei tohiks Eestis olla. Või peab valitsus normaalseks Eesti kodanikku, kes suhtleb ilma igasuguse häbitundeta vanade eestlastega vene keeles ja noorte eestlastega inglise (!) keeles. Eestis kasvanud inimese eesti keel peab olema suurepärane. Muidu pole riiki olemas.
    05.12.2017 12:54
    Kle Piret, mis sa jaurad.
    ülikoolis Eesti Vabariigis ei räägi varsti keegi enam Eesti keeles, vähemalt mitte loengutes või ametlikus suhtlemises, teadustöös, eesti keeles võid rääkida tänaval või köögis nagu vanasti. :D Poes on veel eri lugu, eestlane eriti miinimumpalgaga teenindajaks ka ei taha, nii et seal vene või ka varsti tumedamahalised inglise keeles teenindajad.
05.12.2017 09:17
Meie liberastidest homomultikultistid on EEsti riigi selliselt ära andnud, et eestlasel enam suur otsustusõigust siin ei ole.
Ikka peame me arvestama, mida ütleb brüssel, keda valivad venelase jm migrandid, milliseid seadusi kästakse meil vastu võtta, et siin riigis saaksid laiutada kõik peale eestlaste ja isegi meie kultuur ja keel peavad end koomale tõmbama.
    05.12.2017 10:18
    Nüüd siis on see järgmise liidu tegelik pale pori alt välja pestud- miks pole teid siiamaani okupeerinud saast saanud teie riigi kodakondsust ja miks te ei taha "nõrgemaid" ahvriklasi aidata? Asi selge, nagu ütleb sm Ungern, meile pole vaja mingit oma riiki, juudikomiterni sada aastat tagasi alustatu tuleb nüüd lõpule viia-rahvusriigi lõplikult hävitada, et NWO saaks rahus oma asju ülemaailmselt edasi ajada. Kogu see väevõimuga kokkusegatud segasummasuvilarahvas on nüüd hallikirju mass, ilma kindla rahvustunnuse ja kultuurita ja juutide jutt maailmavalitsemisest on tõeks saanud. Läbi rangelt kontrollitava pangasüsteemi.
05.12.2017 10:12
Ainuke häda on selles, et igaühele on oma riik ja need üksteisega eriti ei kattu. Vaevalt ma sellist riiki tahan, nagu Kama ja vaevalt et talle selline riik meeldiks, kus mina elada tahan. Mis teha, elame demokraatias ja seal otsustab enamus vähemuse üle. Kord on Vestmann peal ja Piibeleht all ja siis jälle vastupidi. Ja igaüks kiidab oma ja sarjab kõiki teisi. Peaasi, et selles kraaklemise tuhinas seda riiki üldse ära ei kaota.
05.12.2017 10:20
Kama, ära vingu nüüd. Ise läksid Lõuna-Eestisse sõnnikut loopima, selle asemel, et riiki valitseda ja pätte mitte võimule lubada.
05.12.2017 10:28
Köige aluseks on saanud raha. Raha on pidevalt vähe on vaja raha juurde ja kindlasti ühel päeval ka fosgoriiti kaevandama hakatakse sest tühjalt seisvat railbaltikut on vaja vagunitega koormata.
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega