See ettepanek ei ole kuidagi kooskõlas kohalike elanike tahtega. Mitte mingit Taavi Aasa poolt viidatud massilist kirjatulva Kalamajast nõudega kehtestada seal tasuline parkimisala pole olemas. On ehk mõned kõned ja paar pilti kõnniteele pargitud autodest. Kõnniteele parkimist ei takista parkimise tasuliseks muutmine aga kuidagi, see on igal juhul liikluseeskirjade rikkumine ja karistatav ka ilma tasulise alata. Tehtud pole mingeid uuringuid ja suure tõenäosusega ei lahenda parkimiskorra muutmine ka peamist olemasolevat probleemi - Salme kultuurimaja ümbrus pargitakse ürituste ajal täis. Üritused aga toimuvad enamasti õhtuti, kui tasuline parkimine nagunii enam ei kehti.

Linnavalitsus ei ole aga olnud täiesti tundetu elanike poolt esitatud kriitika suhtes ja on juba asunud ka esialgset eelnõu muutma. Esimese muudatusena toetas linnavalitsus Reformierakonna poolt kuu aega tagasi esitatud ettepanekut elanikele parkimiskaartide andmise kohta - enam ei hakata nõudma ühe-aastast sissekirjutust, vaid piisab kuuest kuust.

Eelmisel aastal laekus linnale parkimisest 77 miljonit krooni, millest 17 miljonit maksti Ühisteenustele. Lisaks sai Tallinn 30 miljonit krooni parkimistrahvide näol. See proportsioon, et trahvisumma on pool laekunud parkimise tasudest näitab selgelt, et parkimiskorraldus linnas on segane ja see uus algatus ei tee seda kuidagi selgemaks.

Kõige mõistlikum oleks selle konkreetse eelnõu menetlusest üldse loobuda. Lisaks võiks uuesti kaaluda neid ettepanekuid, mida me Reformierakonna fraktsiooni poolt juba varem teinud oleme - näiteks elanike parkimiskaart ei peaks maksma 600 krooni aastas, vaid 100-150 krooni, nii et see kataks selle kaardi administreerimise kulud. Tasulise parkimise aega aga võiks vähendada kella 19.00-lt 18.00-ni samamoodi, nagu see on enamikes Euroopa linnades. Ja enne, kui järgmise eelnõuga uuesti volikogu ette tulla, võiks ikka Kalamaja elanikega ka asja arutada. Et kas on probleem ja kui on, kuidas seda kõige otstarbekamalt lahendada.