Kas uus peatänav on Tallinna elanikele kingitus või karistus?
Aasta algul kuulutati välja ideekonkurss Tallinnale uue, „21. sajandisse kuuluva” peatänava loomiseks. Teema kohta varem meedias avaldatud materjal viitab, et uue peatänava jaoks kavatsetakse sulgeda kesklinna ulatuses autoliiklusele nii Narva maantee kui ka Pärnu maantee. Idee toetajate sõnul on see ala praegu „mürarikas, haljastuseta, kitsaste kõnniteedega ja täiesti autokeskne”. Seal ei ole „ei välikohvikuid, istumisvõimalusi ega haljastust, mis on omased Euroopa pealinnadele”. Samuti on viidatud, et ümberkorraldused on mõeldud meie kõigi tervise eest hoolitsemiseks ehk Tallinna õhu kvaliteedi parandamiseks. Kava kohaselt peaks piirkonnast saama „eelkõige jalakäijate tsoon, kus on mõnus välikohvikus linnamelu nautida”.
Minu kui Pirital elava tallinlase jaoks, kelle pere mõlemad vanemad töötavad kesklinnas ja laps käib kesklinna kooli esimeses klassis, tundub kavatsus piirata autode kesklinna pääsu, enne kui on valmis alternatiivsed juurdepääsuteed, pigem karistusena äärelinnas elamise eest. Tallinna äärelinnas elavaid peresid, mille liikmed käivad iga päev kesklinnas tööl või koolis, on tuhandeid.