Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Anonüümne kommentaar
02.02.2018 15:47
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Kalvis" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
02.02.2018 15:52
Kuid Eestis ei toimu metsa majandamine, vaid röövvellik metsa mahavõtmine koos keksskonna kahjustusega. See on tahtlik elukeskkonna muutmine.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    02.02.2018 21:17
    miinuseid on pannud ilmselt paneelmajades elavad, kes ei ole kunagi
    raielangi näinud.
    02.02.2018 23:39
    Masendavalt palju on männi- ja kuusekändude kohal 3-meetri kõrgust haavavõsa.
    03.02.2018 03:37
    Pool Eesti metsadest asub aladel, mis 1930ndatel olid põllu-, heina- või karjamaad.
    Kui te ei usu praegust metsastatistikat ja metsandusametnikke, siis lugege vanu ajalehti - isegi need soovitavad endistel põllumaadel kasvatada lehtpuud ja märgivad ära, et okaspuu istutamisel põllumaale (eriti viljakamatel muldadel) võib juba 30-50 aasta pärast olla selle metsa seisukord juurepessu nakatumise tõttu olla nii halb, et tuleb otsast pihta hakata (sel põhjusel ju hiljuti kuusikute raievanuseid viljakates kasvukohtades alandada tahetigi).
    Loe siit:
    https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=d&d=jarva...
02.02.2018 15:57
Kulla ametnikud, tulge vahel metsa ka! te olete oma paberite jaaudade-toolidee vangid.
    02.02.2018 18:44
    Metsa läheb loogu rohkem kui peale jõuab kasvada, see on fakt. Valitsus peab ju oma kulusid millegagi katma. Ja teeb seda metsaga. Varsti on Eesti sama lage nagu osa Euroopa riike, vaata ühest äärest teise aga metsa pole nähagi. Eurooplased käivad siin hetkel veel meie metsi imetlemas, mida neil pole enam ammu ollagi. Võiks ju metsa osta mujalt, aga ju siis pole niipalju mõistust. Raiume ikka oma maa pealt.
02.02.2018 16:03
Valetamine ongi Eesti nogija! Olenemata parteikuuluvusest iga valitsus tegeleb vaid sellega. Nagu NLiidus oli: isegi seal, kus valetada pole vaja, ikka valetati! Muidu kaob kvalifikatsioon ära.
02.02.2018 16:05
Uus puu kasvab suureks ehk 100 aasta pärast !! Millest siin räägitakse.
Anonüümne kommentaar
02.02.2018 16:12
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Keskkonnaminni" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
02.02.2018 16:13
Keskkonnaministeerium on ilmselgelt korrumpeerunud :D
Anonüümne kommentaar
02.02.2018 16:18
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "möhk" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
02.02.2018 16:20
Kiri läks Kiislerile:
Lugesin äsja artiklit "Keskkonnaministeerium kritiseerib Faktikontrolli: metsa ei raiuta juurdekasvust rohkem"

See on tavaline poliitiku lausvale ja avalikkust eksitav! Kas arvate, et Eestimaa inimesed on kõik pimedad? Rahva lollitamine populaarsust ei kasvata.
Metsa ju võrreldes 15-20 aasta taguse ajaga polegi suurt järele jäänud. Oma silmad näevad asja nii, nagu see tegelikult on - poliitik võib ajupesu teha, kuid kõigile see ei mõju. Häbi teil olgu....
Petturitest lugu ei pea.
A.O.
    02.02.2018 18:21
    Omalt poolt lisaksin veel seda, et mind eriti ei üllata keskonna ministeeriumi ametnikerdiste küünilisus, eriti need vastused mis antakse teaduste akadeemiale või siis endisele ministrile, rääkimata rahvast. Kuna Brüsselist on antud käsk hävitada rahvus riik ning kuna meid valitseb kartelli maffia ja sõltumatta sellest milline osakond sellest maffiast (IRL,REF, KESIKUD või SDE) parsjaagu võimul on. Siit ka järeldus seda käsku on hakatud küüniliselt ellu viima, kus juures mets on vaid üks detail Eesti rahva ja loodusvarade hävitamise juures...
Anonüümne kommentaar
02.02.2018 16:22
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Nukits" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
02.02.2018 16:30
Tahaks ka teada, millise valemiga arvutatakse metsa juurdekasvu.

Ja teine küsimus veel, Kas metsa juurdekasv arvutatakse kogu Eesti metsade kohta, või ainult selle osa kohta, mida majandab RMK.

Või on nii, et kogu Eesti juurdekasv on 100% ja sellest antakse RMK le raiuda 75% olgugi et omab ainult 45% Eesti metsast.
02.02.2018 16:49
Seoses sellega, et Rubico on ületatud, dzhinn on pudelist väljas ja faktikontroll sattus vastuseisu ministeeriumiga; no kuulge: tõestage nüüd ministeeriumile, et TEIL on õigus ja nendel mitte. Ja veel enam, võtke ründav positsioon ja rahvas tuleb teile järele nagu 87-ndal aastal fosforiidisõja ajal.
Tõestage tõde, kuulutage see ja teete rahvale ja riigile olulise teene.
02.02.2018 17:20
RMK raiub metsa nii et kaitseeeskirjad ka ei loe. Seadustest sõidetakse lihtsalt üle. Värbkaku püsielupaigast võeti ka mets maha, olgugi et koht oli ammu teada ja vahetult enne raietöid informeeriti veel eraldi.
02.02.2018 17:39
Täitsa nõus autoriga, metsa tõesti ei raiuta rohkem, meil hävitatakse puutumata metsa ja loodust, neid joonlaua järgi istutatud metsi terve euroopa täis aga see pole see.
02.02.2018 17:55
Valetavad nagu tavaks.
02.02.2018 18:07
Keskkonnaagentuuri andmetest ma loen, et 2016 oli:
raiemaht 11,3 milj m3
majandatavate puistute juurdekasv 13,0 milj m3
puistute juurdekasv 16,0 milj m3

http://www.keskkonnaagentuur.ee/et/aastaraamat-m...
Kui need numbrid on valed, siis millised on õiged?
02.02.2018 19:19
Need andmed on kogu Eesti kohta. RMK raie on 4-6 miljonit tihumeetrit. Suure surve all on erametsad,raiutakse okaspuud enamasti omaniku soovil koostatud majanduskavade järgi. Osa metsi lihtsalt hävib jalapeal. Juurdekasv sõltub puistu vanusest ja kasvukohast. Keskmiselt on juurdekasv 5-7 tm hektari kohta. Kõige suurem probleem on noorendike hooldamine. Erametsad saavad toetust valgustusraietele. korralik mets on maha võetud ja raiesmik jäetud sinnapaika. Tekib sarapuu ja haava padrik. Sellisele padrikule toetuse jagamine on kuritegu,lõppraidesse ei tule midagi sealt. Haab mädaneb jala peal ja sarapuust palki ei saa. Riigimetsas on natuke parem kuid ka seal sarapuu tihnikuid. Kogu kurjajuur on riikliku metsakorralduse puudumine.
Anonüümne kommentaar
02.02.2018 19:43
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "huvitav" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
    02.02.2018 20:39
    Või, et nemad raiuvad ja teile jääb eluta loodus? Eks ta nii olegi. Raiesmikul tärkab kole lillat värvi õitega (et mitte öelda surnukarva) põdrakanep, olenevalt kasvukohatüübist hakkab seal laiutama pohl või maasikas - ühteviisi mõttetud (elutud) taimed mõlemad. Edasi väljub situatsioon täiesti kontrolli alt. Kasvama hakkab VÕSA! See, et niisugune võsa häirib Tallinnast Riiga sõitva lennureisija ilumeelt, kui ta juhtub aknast alla vaatama ja seda jubedust silmama, see pole veel midagi. Hullem on, et niisugune võsa ei sobi meie ulukitele elupaigaks, mistõttu nad peavad linna pagema. Linnas, aga, teadagi, on jälle omad hädad! Seal pesitsevad internetitrollid, mürgised nigu nad on. Vahel istutatakse lagendikele männitaimed, vahel tärkavad need ise. Ma ei oska siinkohal arvata, on need elus- või eluta looduse objektid. Kindlasti aga on elutud männitaimi ründavad kärsakad. ... Tunneli lõpus kumas siiski pisut valgust. 100 aasta pärast, kui need männid on juba 30 meetri kõrgused, muutub loodus nagu imeväel taas elavaks ja Eesti maa saab kaetud metsaga. Aga vahepeal.... peab lihtsalt ootama.
    Antud kommentaaril on 1 registreeritud vastus. Vasta anonüümsete kommentaaride kaustas
02.02.2018 21:09
Tegelikult toimub Eestis metsastumine. Maainimeste lehmapidamine on lõppenud ja need heinamaad kus kodupunikutele heina tehti kasvavad metsa täis. Samuti on osadele suurematele põldudele istutatud metsa. Esimese eesti vabariigi ajal oli põllumaa pinda rohkem. See osa mis ei sobinud suurpõllunduseks kasvas metsa täis. Nüüd kasvab jällegi osa maad metsa alla sest põllumaad on vähem. Kui põldudele kipsmaju ei ehitataks siis tekiks metsa veel rohkem. Seda juurdekasvu tulemust näeme kümnete aastate pärast. Seda jämedate puudega vana metsa pole muidugi enam näha sest moodsad saeraamid ei suuda nii jämedaid puid saagida, seega on mõttetu puid nii vanaks kasvatada.
02.02.2018 22:17
ükstapuha kuhu sõidad näed kände ja segikeeratud metsaalust pole varsti kuskile seenigi otsima minna kindlasti hävitatakse palju rohkem kui taastuda loodus jõuab need hävitustöö lubajad tuleks kõik vangi panna seda valet ammu ei usu mis valetajad leierdavad et muudkui saeme ja rohkem tuleb juurde
    03.02.2018 12:05
    Aga sa mine ikka oma metsa, ei seda raiu ilma sinu loata keegi!
    Minu lemmikseened, porgandriisikad, eelistavad kasvada männinoorendikes, mitte vanade metsade all. Kahjuks on Tallinna lähiümbruses väga vähe raielanke ja neile rajatud männinoorendikke.
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega