21.01.2018, 09:00
KOLUMN | E-riik on katkine nišitoode, mitte avalik hüvis
Mu kulm kisub pidevalt kipra, kui pean mõneks toiminguks ID-kaardi lugejasse panema. Harva juhtub, kui kõik kulgeb sujuvalt. Üldiselt saab ikka kaks korda vanduda ja võidelda kümnete veateadetega. Kui keegi kiidab meedias jälle Eesti e-riiki, siis mõtlen, et see ei saa küll õige olla, kui keegi hädaga toimivat asja nii palju kiidab.
FOTO:
Hiljuti sõnastas Taavi Rõivas Postimehe veergudel oma e-riigi visioonis printsiibi: „Avalike teenuste ülesehitamisel tasub lähtuda põhimõttest, et kodanikel on muudki teha kui ametiasutustega suhelda.“ Lahtimõtestatuna on selles kaks väidet: kodanikel on muudki teha ja ametiasutusega nad suhelda ei taha. Rõivase e-riik on katkine nišitoode, mitte avalik hüvis.