-Tallinnas plaanitakse tõsta ühistranspordi piletite hindu. Kuidas see ühistranspordi populaarsust mõjutab?

Populaarsus ilmselt langeb.

-Kui konkurentsivõimeline on Tallinna ühistransport sõiduautodega võrreldes?

Võiks olla palju konkurentsivõimelisem, hetkel on natukene liiga vähe. Pigem kasutatakse ühistransporti vanast harjumusest ja jumal tänatud, et seda päris ära hävitatud ei ole. Aga ühistranspordi kasutamise trend on üldiselt ikkagi langev.

-Kas plaanitav hinnatõus on põhjendatud ning kooskõlas kaasaaegse linnatranspordi arendamise põhimõtetega?

See on puhtalt rahaline otsus. See nõuaks arvutusi, et välja pakkuda, kust selle asemel raha juurde saaks.

Samas näiteks see endine 96 sendine pilet hakkab maksma nüüd ühe euro, siis võib arvata, et inimestel on nüüd füüsiliselt mugavam maksta. Mis aga mulle ei meeldi, on kvartalikaardi ära kaotamine.

-Kui loogiline see on, et kvartalikaart ära kaotatakse? Mitmel pool maailmas on ju olemas ka näiteks aastakaardid.

Küsimus on selles, et mis on reisijale mugav. Igapäevastele reisijatele on mugav see, et kui sõidukaart ostetakse pikemaks perioodiks ning ei pea iga kuu mõtlema sellele, kas see veel kehtib või mitte. Võttes arvesse reisijate mugavuse konteksti, siis võib-olla, kui see oleks kindlalt põhjendatud, oleks võinud tõsta kvartalikaardi hinda. Kvartalikaardi ära kadumine on väga halb samm.

-Kui ühistranspordi populaarsus jätkuvalt langeb, siis mil moel avaldab see mõju linna liiklusrütmile ja tänavate olukorrale?

Ühistranspordi ja auto vahel käib niikuinii pidev konkureerimine ning nüüd muudetakse taas ühistranspordi olukorda natukene kehvemaks. Autostumine jätkub mühinal, mis omakorda tähendab näiteks seda, et käesoleval sügisel või aastavahetusel on suure tõenäosusega oodata rohkem ummikuid, kui varem.

-Milline kolmest põhilisest Tallinna ühistranspordiliigist on kõige jätkusuutlikum?

Hoobilt ei oska vahet teha bussi ja trolli vahel, selleks oleks vaja teostada mõningaid kalkulatsioone. Aga tramm ja midagi, mis sõidab asfaldil, olgu selleks siis buss või troll, jäävad alles. Trammi puhul näen kõige suuremat arenguvõimalust, kuid selge on see, et ega tramm üksinda hakkama ei saa.