Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Anonüümne kommentaar
15.02.2018 14:18
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Omaltpoolt" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
15.02.2018 14:19
"Alkohol ei ole vajalik tarbekaup. No lihtsalt ei ole. "

Nõus, kuid sel juhul vastake ka kõige lihtsamale küsimusele: miks on siis sel juhul alkoholiaktsiis riigi eelarvesse sisse planeeritud? Teie seisukohtadele tuginedes ei tohiks see aktsiis riigi eelarves, mis on juba ette ära jagatud, olla ühegi sendiga esindatud.
Kuni alkoholiaktsiis on riigi eelarves sees, on ka karkskusliidu sõnavõtt tühi trummipõrin ja käesolev üks rumalamaid
    Näita vanemaid (10) Laadin kommentaare...
    15.02.2018 17:32
    Hr Mänd, vahetaksime ehk faktilisi andmeid ja allikaid. Siin üks allikas alkoholi ja stressi teemal - https://pubs.niaaa.nih.gov/publications...
    Oleksin väga tänulik, kui jagaksite allikat soovituse või arsti kohta, kes soovitab alkoholi ükskõik mis koguses või juhul.
    15.02.2018 19:57
    Tegelikult on alkohol tarkade inimeste jook. Tuleb tarbida mõistlikult. Paljud kasulikud asjad on liigtarbimisel mürgid. Isegi vesi! Riik arvestas aktsiisi tõusu võrra suuremaks ka loodetud tulu. Ehk ju ei loodetudki tarbimise vähenemist. Absoluutne rumalus.
    15.02.2018 20:16
    Miks on alkoholiaktsiis riigieelarvesse planeeritud? Sellepärast, et see on üks riigi tuludest ja kõiki tulusid planeeritakse. Kui poliitika on nõnda edukas, et aktsiis pahede tarbmist vähendab - siis on põhjust rõõmu tunda. Kui vähenemise põhjus on salakaubavedu, siis muidugi mitte.
15.02.2018 14:20
Riigile? Ega ta ju ilma alkoholita ikka ots otsaga kokku ei tuleks!
    15.02.2018 20:19
    Eksid. Kindlasti saaks koostada riigieelarve ilma alkoholiaktsiisita. Tõsi, siis tuleks suurendada muid tulusid või vähendada kulusid. Aga piima hinnaga viina müüki laskmine ei teeks meie riigile head, sest nõrgemad meie seast jooksid ennast surnuks. Sestap peame leppima aktsiisiga.
    16.02.2018 17:58
    Ma olen täiesti nõus, et saab ilma alko aktsiisita eelarvet koostada, siis koostati, mitte ära kujuta ette, et sulle laekub mingi ulemine summa mille sa plaanid kulutada ja peadki kulutama. Sest sammud on astutud selleks, kohustused võetud, aga kui aktsiis ei laeku, kuid raha tuleb ikkagi leida.

    Kogu see artikkel oli täielik demagoogia. Täiesti lapsikud ja absurdseid asju tuuakse välja ning võrreldakse ei tea millega.
15.02.2018 14:21
Lugupeet´ hr. L. Beekman võiks "spetsialistina" siiski teada (puhtajaloolistele kogemustele tuginedes). et miski nähtus pole iial alkohuvi- ega selle tarbimis"kutuuri" märgatavamalt tõstnud - kui misiganes vormis alkoholi piiramine, keelustamine, raskemalt kättesaadavamaks muutmine... jpms. asjaolud. Kuni "kuiva seaduseni" välja, mis sisuliselt sünnitaski USA-s eelmise sajandi alguses nn organiseeritud kuritegevuse ehk nn "maffia". Maakeeli hästi lihtsalt ja veidi utreeritult seletades: praegu juuakse Maarjamaal ("tänu" nn "terviseministri" käitumisele) lihtsalt oluliselt rohkem, lisaks laekumata aktsiisile. (À propos - igaks juhuks lisan juurde, et ei nimeta end "karsklaseks" (vastik sõna), kuid isiklikult ei tarvita alkoholi juba aastaid).
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    15.02.2018 15:57
    muidugi mind jääb pisut painama küsimus - kes kurat on Gorbatov???
    15.02.2018 16:02
    Gorbatšovi karskusliikumine pani muidu pisut nädalalõpu napsimehed lausa puskarit ajama, sellega äritsema ja ise igapäevaselt oma aetavat kraami degusteerima, kooma joomiseni välja. Pole mõtet rääkida ajaloolisi seiku kui rahva tõekspidamised ja vanarahvatarkused on täielikult nii meie valitsuse kui peavoolumeedia poolt naeruvääristatud. Karskluse saavutamiseks on alkoholi hinna tõstmine sama kui laste eest kommid ära peita, samas kui neil taskuraha küllaga ja võivad ümbernurgapoest omale seda lademetes kokku osta. Vanemate peidetud kompud aga kopitavadki kuskil kolikambris ära. Pere aga on kahju kandnud, latsekestel savi, issil ja emmel aga auk pere eelarves aga täitsa olemas. Ja lugupeetud karskusliikumise tegelane arvestagu ka sellega, et ei käida sealt ainult viina toomas, kõik eluks vajalik hangitakse sealt just odavuse pärast. Mis Ameerika kuiva seadusesse puutub, siis ka meie statistiline joomine on vähenenud, seda aga riigi ametliku läbimüügi statistika järgi. Salaviina ega puskariga pole mõtet jännatagi kui naabri juurest saab kaks ühe hinnaga. Savisaare talongide aegu meenutades pole ei varem ega hiljem minu viieliikmelises peres nii palju alkoholi kunagi olnud, ise aastas paar korda napsi võtnud mehena sai seda vajaliku vahetuskaubana naturaalmajanduslikul ajajärgul muu hädavajaliku hankimiseks kasutatud. Praegune valitsusliit ei ole ammu tõsiseltvõetav, teovõimeline aga sünnist saati.
    15.02.2018 16:07
    Hää Kaera-Jaan... no kui vaadelda mõningate kammentaare, nende sisulisust ja arukust (täpsemalt: nende mõtet ÜLDSE)... siis parafraseerides kultusfilmist Muhu-Ärnit: "Möni LOL eksib nende ("tarkade" joojate) hulka vahel ikke ära kah"...
15.02.2018 14:32
jah, sm ossinovski on saanud väga hästi hakkama alkoholireklaami piiramisega, tänu tema aktsiisipoliitikale räägitakse alkoholist ja lätist iga päev kõigis meediakanalites! Andke medal talle selle eest nüüd :) Sm Tõniste just hiljuti ütles, et raha eelarvesse saamiseks tuleb aktsiise tõsta seega jutt rahva tervisest on puhas häma, mille eest see valetav alkoholiminister tuleks mitte ainult ametist tagandada vaid ka kõik kahjud sisse nõuda, lisaks eluaegne riigisektoris töötamise keeld! Ma tahaks näha mis tast järgi jääb kui mõnele erafirmale sellise kahjumi tekitab, aga riigile ju võib, keegi ei vastuta :)
Anonüümne kommentaar
15.02.2018 14:34
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "JIK" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
15.02.2018 14:36
M.O.T.T - väga hea, et see tiitel tuli. Ossinovski on toonud Eesti riigile rohkem kahju kui läbi ajaloo Eesti suurimad kurjategijad. Miks IRL endiselt seda kuritegu toetab?
15.02.2018 14:37
Kui keegi tahaks tõepoolest alkoholi tarbimist piirata, siis peaks käesoleval hetkel käituma nii:
1. Aktsiisid tagasi 2017 aasta alguse tasemele.
2. Keelustada IGASUGUNE alkoholireklaam väljaspool müügikohtasid.
3. Tanklatest alkohol välja.
4. Alkoholi ei pea müüma igas poes ja iga nurga peal. Müügikohtade arvu piiramine vähendab kättesaadavust. Kes aga tõesti eriti janune ja ilma hakkama ei saa, see läheb toob oma soru siis ikkagi Eestist, mitte Lätist. Sellega jätame Eestisse ka lõpptarbija poolt makstava käibemaksu, kütuseaktsiisi ja Lätist tarbekaupade toomine lõpeb samuti. Ja riigikassa täitub. Nt võiks alkoholi müüa ainult ühes poes 10 ruutkilomeetri kohta.
15.02.2018 14:38
Õudsalt loll artikkel. Pole mõtet enam sotse promoda, keegi ei usu seda. SDE tagatoas kirjutatud artikkel, vastikud eneseimetlejatest egomaniakid!
15.02.2018 14:42
MIks me selle ettepaneku omaks ei võta? MIks me ilmselt eesti keele tunnist regulaarselt poppi tegime?
15.02.2018 14:50
Kahju kui eesti võimuladvik ja nende toetajad ei saa aru, mis väärtus on rahal! Tervis on tähtis, aga seda kontrollida proovib inimene kellele võim teiste üle on prioriteet nr1!
15.02.2018 15:28
sotsinovski pole üksnes karskusvaenlane vaid ka eelarve ja terve riigi vaenlane
15.02.2018 15:55
Miks vaadeldakse alkoholi tarbimist üldisena? Miks paneb autor kokku sopajoodiku ja klaasi veini joova tegelasega? See on ümbes sama nagu kõik sõidukijuhid sõidavad purjus peaga või kõik on trammijänesed. Seni kuni alkoholipoliitikat ei nimetata õige nimega, ei saa seda ka normaalseks tolereerida. Täiskarsklaste seas ei ole kahjuks 100% terveid näinud.
    15.02.2018 16:15
    Ei pane neid kahte kokku. Loomulikult on kasvava tarbimisega kahjud kasvavalt suuremad. Kuid alkoholipoliitika üks probleeme on olnud see, et illusoorse "mõõduka veinitarbija" tuules on alkoholipoliitika olnud paar aastakümmet meil väga nõrk. See oleks sama kui me Ott Tänakust lähtudes plaaniksime oma liiklusseadustikku.
    Nii ei anna neid kahte äärmust väga ka eraldada, kuna mõlemad tarbivad ühtsama ainet. Kui tõstame makse, mõjutab see mõlemat. Kui piirame reklaami, jälle kogu ühiskonda.
    Samas, klaasi veini tarbija ju Lätti ometi ei sõida? Ja praktiliselt ükski piirang neid ka ei peaks väga mõjutama. Nii et vahe teeb sisse ikkagi nende endi käitumine.
    15.02.2018 20:25
    Head veini joov inimene ei ägise selle aktsiisitõusu pärast, kuna see on nii väike osa veini hinnas. Aga see, kes odavat viina tahab nutab, et peab pudeli eest aastatetaguse 5-6 euro asemel nüüd juba 7 maksma. Kas nii saab elada, kui ei jõua iga päev viina osta?
15.02.2018 15:59
sm. Ossinovski ise tunnistas eelmine aasta ühes intervjuus, et ta ka joob,
aga võiks poole vähem juua. Kas siis joob poole vähem?
15.02.2018 16:02
Selle artikli nimi on propagandistlik möla.
15.02.2018 16:20
Oleks siis tõesti, et mindaks ainult alkoholi tooma! Aga pole nii ju.
15.02.2018 17:18
Läti majandusministri sm. Jevgenis Ossinovskis tegevus on viinud selleni, et alkohol saab tohutut reklaami.
Jah, paljud meist ei lähe ehk tõepoolest spetsiaalselt Lätti alkoholi toomise pärast, kuid tulles sealt olen seda sealt ostnud olgugi, et mul pole seda otseselt vaja olnud ja ma poleks seda muidu ostnud:
1. et näidata oma meelsust aktsiisipoliitika vastu
2. sest see on seal odavam kui siin - ja see psühholoogiline hoob paneb inimesed liikuma.

Taheti ehk head, kuid kukkus välja nagu ikka ...
15.02.2018 17:37
Loll jutt kirja pandud.
See Lauri Beekman võib nii ja naapidi jutlustada, tulemus on see, et märgatavalt suur osa ühiskonnast joob palju-palju rohkem kui nad enne ossinovskit jõid.
15.02.2018 17:44
Lisaks, tänu alkoholipoliitikale ja kütuseaktsiisipoliitikale , ostavad inimesed ka MUID kaupu LÄTIST , mis on seal - üllatus-üllatus - palju odavamad kui Eestis.

Suure käibe juures saavad poed ka hinna alla lasta ja sellega veelgi rohkem ostjaid võita.
15.02.2018 18:01
Tänan! Väga hea artikkel. Jõudu Karskusliidule ja Jevgeni Ossinovskile!
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega