Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 3
27.05.2018 13:08
Eesti naised, kas te ikka moistate, et "hadapille" kui lutsukomme tarbides, te synnitusosakondi ei vajagi, ei suuri ega vaikseid?
    Näita vanemaid (11) Laadin kommentaare...
    28.05.2018 22:20
    Pseudoprobleemid! Nōuka ajal polnud perepalateid olemaski, kōik meist said ära sünnitatud ja abielud olid kordades püsivamad ja lapsi sündis 3x rohkem kui tänapäeval! Tänases Eestis aga mōeldes laste tulevikule, elage Tartus vōi Tallinnas/ Harjumaal. Siis on teil pappi ja lapsed saavad ülikooli ajal kodus elada. Mōelge peaga, mitte v-ga.
    28.05.2018 22:42
    Igas suva külakeses ja maakohakeses ei saagi olla haiglat, teatrit, kooli jne, sest see kn liiga suur KULU! Elada kusagil pärapees TArtu vōi Tall asemel on eralōbu, mida 600 000 maksumaksjat ei pea küll kinni maksma! 1 tädi Maali sünnitab kuus ja sellepärast hoiame sünnitushaiglat lahti ja maksame igakuist kulu 50 000? ( haldus, elekter, küte, personali palgad). Mōistus tule koju!
    28.05.2018 23:29
    eestlased tuuakse koju Vahemere tagant. nad küll murest mustaks läinud, aga küll asjad paranevad
    See on lausa sigadus, et kohalikud naised ikka veel sünnitavad, See tuleb surmanuhtlusega karistada ,Koos kogu vara konfiskeerimisega ja allesjäänud pere maalt väljasaatmisega
27.05.2018 13:23
Valgast jalga lasknud sama linna endised elanikud- günekoloogid võiksid ise ka Valga haiglasse tagasi tööle tulla, siis ei pea otsustajate laua taga ainult head nägu tegema. Siis võitleksite nende sünnitusosakondade sulgemise vastu juba IHU ja HINGEGA!
    Näita vanemaid (5) Laadin kommentaare...
    27.05.2018 14:25
    sünnitusmaja asukoht mõjutab iivet on demagoogia supernäide, tekib juba kahtlus, et valitsus ise õhutab sellist aiaaugust rääkimise kampaaniat, selleks et juhtida tähelepanu ära tõelistelt probleemidelt.
    27.05.2018 14:42
    Maailma efektiivseimaks iibepiduriks on osutunud ka Eestis toimiv poolsolidaarne pensionisüsteem, milles solidaarset pensionit saab ka see, kes pole solidaarselt panustanud pensionimaksjate kasvatamisesse. Kuigi see süsteem hääbutab rahva iibepuudesse ja vahetab välja põhirahva tulnukatega, sobib see iibepuudelisele 2- enamusele 90%, kes on juba vilistanud oma suguvõsa jätkamisele.
    28.05.2018 22:52
    Liina Lust-Vedder!
    Fakte palun: mitu naist kuus seal maakolkas sünnitab? Kui suured miljonid maksumaksja raha kukub/lendab tuulde maakohtade peale? Kui on olemas Tartu, Pärnu, Narva ja Tallinna sünnitusmajad, siis 50 000 sünnituseas ja lapsi sooviva naise kohta piisab!
27.05.2018 13:24
Sest sünnitajaid pole. Kümnele naisele ei pea olema eraldi sünnitusosakonda
27.05.2018 13:28
et Eesti on liitunud samuti valge rassi hävitamise programmiga. Ja ikka esirinnas!
Üks asi on ilus ümmargune jutt, mida eteldakse, teine asi tegelikud teod.
Jah muidugi raha ei ole sünnitusosakondadele, kuigi majandus kasvab.
    Näita vanemaid (6) Laadin kommentaare...
    27.05.2018 14:46
    Millal lõpetatakse Eestis maailma efektiivseimaks iibepiduriks osutunud poolsolidaarne pensionisüsteem ja kehtestatakse täissolidaarne, koos solidaarse lastetusmaksuga?
    27.05.2018 14:47
    Enne seda, kui sõnastati energia jäävuse seadus, pakuti igasuguseid kavalaid igiliikureid. Peale energia jäävuse seaduse sõnastamist, aga polnud nende vastu huvi tunda, sest teati, et ükski neist ei toimi. Edaspidi hoiti kokku tühja töö mittetegemise pealt.
    Et mitte tegeleda pidevalt muudetavate pensioniskeemidega, pensioni-igiliikurite erinevate variantidega, mis põhimõtteliselt ei saa töötada, tuleb formuleerida piisava kestmispanuse tegemise vajadus piisava pensioni saamiseks ja kui mõni järjekordne ülikaval pensioniskeem eirab pere piisava igakuise kestmispanuse 3L+0EURi, 2L+400EURi, 1L+800EURi, 0L+1200EURi tegemise vajalikkust 28 aasta jooksul, siis mitte võtta sellist pensioni-igiliikuri skeemi vaatluse alla.
    27.05.2018 18:39
    Mis väljasuretamine. Endal enamus tuttavaid noori sünnitajaid eelistavad suurema linna haiglaid, mitte kohaliku väikehaiglat. Tallinnas ei pruugi samuti kohe peretuba saada, vaid tuleb oodata natuke. Paarkümmend aastat tagasi ei lubatud isa haigla uksest sissegi ja ei jäänud lapsed sündimata selle pärast, ega haigla jaoks lapsi sünnitata. Kõige tähtsam on kvaliteetne arstiabi.
27.05.2018 13:40
Kas tõesti oleme asunud oma rahva väljasuretamise teele nagu kirjutab "Enam ei ole kahtlustki" (27.05.2018 13:28), väites, et Eesti on liitunud valge rassi hävitamise programmiga. Ja Eestile omaselt - ikka esirinnas!
Kus on hädapidur - ma tahan maha minna!..
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    27.05.2018 14:52
    ikka arutleb delfis, et kas nad siis... blää-blää. krt see ongi nii mõeldud, et kohalik rahvas välja suretada,millest te aru ei saa? Nahaalsemalt seda enam teha ei õnnestugi. Aga ei, ärme protesti.
    27.05.2018 15:05
    Mida arvata sellest inimesest, kellest ei sõltu ta peres midagi. Isegi lapse oma peresse peab tegema vist naabrimees.
    27.05.2018 15:05
    Eestlane soovib enda eest nii suurt hooldust, et seda võib anda vaid orja staatus. Pidi ju orjapidaja hoolitsema, nii orja kui ka muude pudulojuste ninaesesise ja küljealuse eest. Orjal puudus isegi vajadus tööd otsida.
27.05.2018 13:44
(irwitab) Valga ja Võru kandis on põlde kyllalt, kus synnitada. Kui need veel kapsapõldusega asendada, pole isegi synnitamist enam vaja - käid ja korjad rahvastikku kapsalehtde alt kokku.
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    27.05.2018 15:07
    Kui asi oleks tegemises, siis võiks keskmiselt ühe lapse järgi eestlase peres teha järelduse, et eestlane teebki elus ühe korra keppi. Kui teeks kaks korda rohkem ehk ta teise korra, siis oleks kaks last eestlase peres. Saad isegi aru, et asi pole tegemises, vaid eestlase madalas enesehinnangus, sest ta teab, et lapsed tulevad oma vanemate sarnased.
    27.05.2018 17:22
    erahaiglatest on varemgi ja saadetakse tulevikuski haigeid kiirabiga pärishaiglatesse, ka see on inimese enda valikute küsimus. Mugavusel ja privaatsusel on omad puudused.
    27.05.2018 21:14
    eestlaste seas on julgelt veerandi jagu neid, kes ei tohiks kunagi paljuneda.
27.05.2018 13:47
oma lapsed juba sünnitanud ja kasvatanud, aga paneb natuke õlgu kehitama arvamus, nagu tõstaks sünnitusosakondade hulk iivet! Justkui läheks noorpaar ja näeks - oi, sünnitusmaja - teeme õige lapse!
Lapsed tulevad kui nad tulevad, liigne planeerimine ja mustades värvides tuleviku kartmine on see, mis ei luba sünnitada.
Pean ka seda mainima, et oma 25 aastase tütre puhul olen rõõmus, et tal seda plaani veel pole, olgu see sünnitusmaja kas või kõrvaltänavas.
    27.05.2018 15:53
    hakanud tegema veel reklaami, iga tänavanurga peale plakatid, Teeme keppi, ning kui Keppi Ei Tee-karku ei saa.
    28.05.2018 22:26
    Kaine môistusega inimene sünnitab ja läheb arsti juurde vaid sinna, kus kvaliteetne teenus! Ainukt 2 kohta Eestis: Tallinn ja Tartu kliinikum. Kōik. Edasi juba Soome, Saksa vōi Šveitsi haiglas tasub end ravida-kvaliteetne. 25-ne peab fokusseerima hariduse omandamisele, karjääri alustamisele ja rahateenimisele, oma kodu ostmisele jne. Siis saab ta raha eest kasvõi erakliinikus sünnitada kui soovib, kus on naerugaasid ja roosidega kaunistatud peretoad.
27.05.2018 13:47
Tagasi juurte juurde ? – eesti naine sünnitas põllu peal ja läks kohe tööle tagasi.
Back to the U.S.S.R - õnnelikud papad karjuvad kooris akende all, et emmed neile läbi akna beebikest näitaks?
Need on siis õnneliku rahva valikud? Muud polegi? Meditsiin on kulukas, kallis aga mõttetu ja kulukas on ülal pidada sellist ametnike armeed.
Kusagilt peab alustama rahva viimisega 5 rikkama ja õnnelikuma rahva hulka.
    27.05.2018 14:53
    ..tänapäeva naine põllul sünnitada,ta sureb sinna ära,sest ajad on teised,inimesed muutunud st.enamik linnastunud.Vanasti tehti ikka rasket tööd,et perel leib laual,aga tänapäeva aunult räägitakse,räägitakse,istutakse kontorites ja kus tehtud töö vili-likvideerimie.
27.05.2018 13:50
Ärge olge pahased ametnike peale. Nende teadmised ületavad kõikide arstide omasid, olgu see lapse tugivesti saamise rahastamine (idiootne haigekassa) või emadele sünnituse võimaldamine. Pole osakondasid, pole ka probleeme. Milline emme tahaks valudega sõita ca 100 km, et siis olla nagu justkui teretulnud seal Kliinikumis. Kuulame hoolega selle Iva iba ja kiitkem uue ministritibi mõttevälgatusi.
    Näita vanemaid (7) Laadin kommentaare...
    27.05.2018 14:55
    ka presidenti koos oma kantseleiga pole meie vasele riigile tglt vaja aga ikkagi on. kui nii võtta siis jah, krt naised sünnitavad nagu jumal juhatab. iva tee ära, järgmisest aastast nagu eriarstile, numbri ja järjekorra alusel. aeg jõuab sinuni, heliststakse ja tuled sünnitama, mis see siis olgu, tulevad kuna heaks arvavad ja segavad arste.
    egas haigla pole mõeldud abivajajatele, seal töötavad kõrgelt haritud spetsialistid ja pealegi on rasedus enda põhjustatud, nii et ei mingit abi. vaadake ise kuidas hakkama saate.
    27.05.2018 18:14
    on selles, et sünnitusosakonnad suletakse enneaegselt. Tegelikult ei ole Tartus nii suurt sünnitusosakonda, et kõiki sünnitajaid teenindada. Pole perepalateid nii palju ja isegi tavapalatites on ruumipuudus. Tuttav alles sünnitas ja nägi, kuidas sünnitajad istusid koridoris, sest palatis ruumi polnud. Perepalatist ära unistagi. Miks Kliinikum on selle hullusega nõus?
    27.05.2018 21:16
    70ndatel olidki sünnitajad koridorides, et paremini silma peal hoida, väikelinna haiglad olid pungil täis. Imikud olid üldse eraldi toas, et sünnitajad välja puhkaks.
27.05.2018 13:58
Väga lihtne , paljunegu Tartus või Tallinnas haigekassa raha eest . Kellele ei meeldi , telligu oma raha eest sünnitusbuss kasvõi Pudivere poe taha .See on meie kõigi raha ja seda peabki optimaalselt jagama , mitte et mina tahan ja olgu olla .
27.05.2018 14:00
nad mõista mitte midagi
27.05.2018 14:07
Tulgu aga kõik Lõuna-Eesti sünnitajad Tartusse! Äsjane kogemus oli selline, et viimast kuud lapseootel naine pöördus tervisehäda tõttu kliinikumi ja ehkki haiglapersonal oleks ta ööseks jälgimise alla jätnud, pidi ta koju tagasi minema, sest haiglas lihtsalt polnud vabu voodikohti. Et magagu sünnituslaual. Kui Tartu linna elanikule ei jätku voodit, mida siin siis veel rääkida?
    27.05.2018 14:15
    See lihtsalt korraldamatus , kui ikka väga vaja oleks olnud , küll siis oleks ka leitud mingi koht .Vot kui sinu pensist võetaks iga kuu mingi summa et ehitada ja töös hoida sisuliselt tarbetu haigla , siis pistaksid küll kohe pröökama !
    27.05.2018 14:49
    see on tõeliselt tabav märkus, tõesti peaks küsima, kas olete nõus , et betooni valatud raha võetakse maha Teie pensionist või palgast, muidu jääb mulje, et jutt käib mingist abstraktsest kotist, kus raha lihtsalt vedeleb.
27.05.2018 14:14
Kõik kes kiidavad takka haiglate ja sünnitusosakondade sulgemist tuleb päevapealt vallandada kui riigi alustalde õõnestajad ja riigi vastu töötajad!
Siin ei ole midagi mõelda. Kui hakkama ei saa siis tuleb ka need vallandada kes ei suuda otsustada. Milleks pidada oma kohtadel kinni ametnikke kes ei tegele otsustamisega. Järjekord uksetaga inimestest kes suudavad ja tahavad teha ja otsustada aga neid tõrjutakse kui pidalitõbiseid. Kes omale sooja koha leiab,see jääb hauduma oma "pesale". Selline olukord riigis tuleb lõpetada!
    Näita vanemaid (6) Laadin kommentaare...
    27.05.2018 15:38
    Miks te röögite, See 27.05.2018 14:55?
    27.05.2018 16:35
    to to eid 14:40. Kogu me rahvas oligi talupoegadest koosnev. Esimesed linnasaksad tulid oi kui palju aega hiljem. Kogu meie esimesed haritlased olid siiski muust rahvusest tegelased ja alles pärast pärisorjuse kaotamist sai maarahvas, kelleks eestlasi muulaste poolt kutsuti, end kuhugi mujale kui põllale ametisse pakkuda. Mõisad ja kirikud olid need kohad, kus meil kultuuri kui tarkust nii kõrvust kui taguotsast sisse taoti. Köögikatad olid ikka sm lenini kaader. Eestlased pääsesid kõrgemale haridusele ligi alles üleeelmise sajandi teises pooles, aga rahva kirja- ja lugemisoskus tõusis vähese ajaga maailma arenenud maailma tasemele ja seda võime nüüdki uhkusega tõdeda. Kahjuks on mujalt tulnud maailmavaadete kummardamine ja nende järgimine rahvuslikku identiteeti kõvasti õõnestanud ja just sellele tuleb vastu hakata.
    27.05.2018 17:25
    jah valitsus oleks tõesti vaja vastutusele võtta. Olukorras kus kerjatakse jõulutunnelite kaudu raha elementaarsetele asjadele, valab valitsus rahumeeli pool miljonit kanalisatsioonist alla, aga valimised tulemas ju...
27.05.2018 14:14
Lasteta kooli ülal pidamine on vähem kulukas, kui sünnitusosakonna.
Mõlemat jama poleks vaja, kui lapsi sünniks piisavalt.

Kes arvab, et valitsuse rahastamise otsusega sünnitusosakonna sulgemise edasilükkamine on probleemi lahendus, see peaks sama lihtsameelselt lootma, et valitsus teeb otsuse, mis sunnib sünnitusosakondade ümbruse peredes tagama piisava sündivuse.
27.05.2018 14:20
Mida harvemaks jäävad sünnitamised, seda suuremaks muutub sünnitamise sündmus ja seda ambitsioonimaks nõudmised sünnitustingimustele.
    27.05.2018 21:25
    Meil on riigis vaid 50 000 sünnitamisvõimelist naist. Ja nad ei sigi igal aastal. Elu jooksul vaid korra, paar või heal juhul kolm korda, kuni lastesaamist ei soosita. See teeb maakonna peale keskmiselt 3000 naist. Kui kümne aasta jooksul igaüks neist sünnitab korra, teeb see 300 naist aastas ja ca 30 naist kuus ehk siis hea, kui kord ööpäevas keegi sünnitab. Saad aru, kui katastroofiline see olukord on??? Kas saad aru, miks peab sünnitusosakondi sulgema? Meil ei ole ju mobiilseid akušööre ja ämmaemandaid, kes lendaksid kopteriga mööda vabariiki ringi, jahtides sünnitajaid.
    27.05.2018 22:45
    Insenerlik hinnang 1 miljoni lisaeestlase projekti realiseerimise võimalusele ja hinnale.
    Eestis on 200 000 fertiilses eas naist. Kui nad realiseeriks 50% oma reproduktiivsest potentsiaalist ja sünnitaks üle aasta, siis sünniks meil 100 000 eestlast aastas. Läheks 10 aastat ja meil olekski juures 1 miljon eestlast. Kuna ainult sünnitamisest on vähe, siis peaks mehed kah aktsioonist osa võtma ja looma järglaste kasvatamiseks võimaluse. Tegemise panus ei loe, sest see on tühine võrreldes kasvatamise panusega. Ühe lapse pereküpseks maksumaksjaks kasvatamise rahaline ekvivalent on 200 kEURi. Seega tuleb meestel asuda tegema 1Mx200k=200 miljardi EURi suurust panust miljoni eesti lapse kasvatamiseks olukorras, kus riigi aasteelarve on 10 miljardit EURi. Kui mehed lõpetaks molutamise ja asuks tegema 200 miljardilist panust 1 miljoni eesti lapse kasvatamiseks, kasvaks see hädine 10 miljardine eelarve märgatavalt.
    Ei tee ju naine sünnitamise otsust vaakumis, vaid olukorras, mille on peres suutnud luua mees olemas olevate laste korral. Kui mees pole suutnud luua naisele vastu võetavat olukorda ühe lapse korral, siis teist ei sünni. Kui mees on suutnud naist rahuldava toimetuleku tagada viie lapse korral, sünnib ka kuues laps.
    Kuna naine saab tänapäeva kodutööde mehhaniseerituse juures üksi hakkama kahe lapse pereküpseks kasvatamisega, siis tekib õigustatud küsimus, aga miks on iibepuudelises kahelapselises peres mees? Kas peeretavaks diivanikaunistuseks?
27.05.2018 14:34
Aga tasuta ühistranspordi jaoks tuleb ju kuskilt lihtsalt kokku hoida. Ja mis te naised nutate. Varsti saate tasuta ühistranspordiga sünnitama sõita. Igaks juhuks hoiatan, sest lugejaid on igasuguseid, et viimane lause ei ole tõsiselt mõeldud.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    27.05.2018 14:49
    et see kui valitsuse omariiklusele kahjulikele otsustele tähelepanu juhitakse on trollimine,juhitakse tähelepanu ju ikka selleks et ausatelaatelisemate inimeste sõnal valitsuses rohkem kaalu oleks või on kindel veendumus et neid enam polegi,aga mine sa tea ärireziimilik on käitumine küll vahest.
    27.05.2018 16:45
    Mina sõitsin oma teist last sünnitama Muugalt Sakala tn sünnitusmajja (praegune Eesti Pank) bussiga nr 34.
    27.05.2018 21:31
    kle, Maamees, tead, et juba mitmeid aastaid sünnitavad ka mehed, nii et pane enda kõht valmis ja mana õnnest segane naeratus ette!

    guugelda 'pregnant man delivers a baby' videosid

    SMILE!
27.05.2018 14:40
tuli likvideerida töökohad,see tõi suure lahkumiste laine eestist,laviin oligi käivitatu elu hakkas välja surema postkontorid kauplused asutuste tühjalt seisvad hooned jne nüüd hakkab siis lõppvaatus tulema -enam polegi rahva juurde kasvu,peaks nagu soosima et kus veel inimesed eksisteerivad neil oleks kergem väikelapsi kasvatada ja sünnitada veel,aga ei me ei taipa enam millestki midagi ,isegi naeruvääristame isegi sünnitamist
27.05.2018 14:41
ei ole südametunnistust neil valitsuses kes röövkapitalismi läbi teostavad kompartei demoraliseerivat agiendat peasi et oma taskusse saab rahavoogusid suunata ja seesuguseid ei puudutagi sünnitusosakonna sulgemine isiklikult,ning et see eestile üldiselt kahjulik see ei huvita ning empaatiliselt ei mõelda kui sellist omakasulikku suunda hoitakse.
27.05.2018 14:43
Jah, me pole enam sellised nagu 100 või isegi 50 aastat tagasi. Antibiootikumide ja vaktsiinide ajastul sündinud naised ilmselt ei ole nii tugeva tervisega (see pole mingi nali ega minu väljamõeldis, nii ongi, looduslik valik neile enam ei kehtinud) et kõik lapsed kodus sünnitada. Erandeid on alati, muidugi. Ma ei ütlegi, et kõiki osakondi tuleb kõikjal vägisi lahti hoida. AGA, nagu ametnikud väljenduvad, jääb selgusetuks, kuhu läheb vahepeal mitte-Tartu ja mitte-Tallinna sünnitama hakkav naine, kellele öeldakse, oh, sul veel emakakael 2 cm avatud, mine vahepeal koju? Kas see on majanduslikult mõistlik? Kas see on õiglane naise suhtes?
27.05.2018 14:49
Varsti paneme ka Tartu sünnitusosakonna kinni kuna Tartu lasteaia kohatasu on uuest aastast jälle 5€ kallim...ehk siis 75€...mis tähendab seda, et koos söögiga maksab lapsevanem 110€ kuus....EV200=1 linn, 1 raudtee, 1 haigla, 1kool, 1 eestlane...
1 2 3
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega