Ämari vangla direktori hr Gunnar Bergvaldi käskkirja nr 62 26.03.03 alusel lubati kinnipeetav J. Mosin lühiajalisele väljasõidule 24.04.03.– 01.05.03.

Kõik dokumendid lühiajaliseks väljasõiduks olid vormistatud korrektselt ning väljasõit oli kooskõlas vangistusseadusega.

Kohe pärast kinnipeetava mittenaasmist vanglasse algas massimeedias kampaania Ämari vangla direktori Gunnar Bergvaldi vastu. Kogu vangistusseaduse kehtivuse aja jooksul on meie vanglast lubatud lühiajalisele väljasõidule 303 kinnipeetavat ja neist ei tulnud ettenähtud ajaks tagasi kolm. Teatud aja jooksul peeti nad kinni vangla direktori ja töötajate osavõtul.

Leiame, et massimeedia probleemikäsitlus oli tendentslik ja täis ebatäpsusi, mis avaldasid mõju ka ministri otsusele Bergvaldi üleviimiseks teisele ametikohale teise vanglasse. Vangla direktori Bergvaldi kogu positiivne tegevus on maha kriipsutatud inimeste poolt, kes olid huvitatud tema ümberpaigutamisest.

Gunnar Bergvald on üks autoriteetsematest töötajatest vanglate süsteemis. Nüüd seatakse kahtluse alla mitte ainult tema, vaid ka tema loodud kollektiivi kvalifikatsioon. Miks ei hakatud seadust karmistama juba pärast esimest juhust, kui kinnipeetav ei naasnud ettenähtud tähtajaks vanglasse tagasi?

Ämari vangla töötajad

Vaher on oma õppetunni saanud

Kui mind midagi endast välja viib, siis just kihutavad autojuhid. Nende tõttu ei ole Eesti tänavatel liiklemine ohutu. Ken-Marti Vaher on liikluseeskirjade rikkumisega murdnud oma lubadusi Eesti rahvale. Väga inetu oli temast oma endiste seaduserikkumiste varjamine.

Samas olen ühel meelel Nelli Kalikovaga, kes küsib, kas meil on varnast võtta uus, haritud, tark ja hea minister. Arvan, et ei ole. Ilmselt on laitmatu mineviku ja mainega ministrikandidaadi leidmine keeruline ülesanne.

Siit ka ettepanek: Vaher võiks ministrina jätkata, võib-olla aitaks see tal kihutamisharjumustest loobuda. Ta on oma õppetunni saanud ja teab, et iga järgmine eksimus, ka liikluseeskirjade rikkumine, maksab talle ametikoha. Ehk aitab see tal gaasipedaalile vajutamisega ettevaatlikum olla! Meie aga oleksime ühe "mittekihutajast autojuhi" poolest rikkamad. Kai Kääramees

Kultuuritu ja eetikata justiitsminister

Kas minister, kes sõidab 134-ga, lubatud 90 kilomeetrit tunnis eirates, peab tagasi astuma?

Üks asi, kui hästi sõidetaval magistraalteel auto kiirus tõuseb sajani. Teine asi on kõrvalisel teel ületada lubatut neljakümnega. Kuidas käsitleks selline minister järgmisel päeval liiklusdistsipliini tugevdamist, mis on Eestis väga tõsine probleem? Tegemist on väga olulise eksimusega.

Edasi läks asi päris lõhki. Tekkis küsimus, kas sellise liikluspattude koormaga võib üldse juhiluba omada? Aga minister ei astunudki tagasi, veeretades otsustamise teistele.

Ilmselt on justiitsministriks sattunud küsitava kultuuri- ja eetikatasemega inimene. Vahejuhtum ei kahjusta Res Publicat valitsuserakonnana, kuid osutab tõsisema suhtumise vajadusele.

Peep Reinas, Kohtla-Järve